X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט קיבל את עסקת הטיעון של אב מאריאל, שהכה בחוזקה את בנותיו, בנות שנתיים וארבע, וקיים לידן יחסי מין עם אשתו משפטה של אשתו שגרמה למות תינוקתם טרם הסתיים
▪  ▪  ▪
[צילום: משטרת ישראל]

מדובר באחת מפרשיות ההתעללות המזעזעות שידעה המדינה בשנים האחרונות. אב, תושב אריאל, התעלל בבנותיו, בנות ארבע ושנתיים, ובבתו התינוקת, שנפטרה בעודה בת שלושה חודשים כתוצאה מרשלנותם של הוריה.
בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר (יום ד', 13.12.06) את דינו של האב המתעלל, וקיבל את עסקת הטיעון, לפיה יגזר עליו מאסר בפועל למשך שנה וחצי בלבד. הסיבה לעונש הקל היא שלא האב הוא שגרם למות התינוקת, אלא האם. משפטה של האם, שמואשמת בנוסף להתעללות גם בעבירת הריגה, טרם הסתיים.
ביוני השנה יצאו בני הזוג למסיבה, והשתכרו עד השעות הקטנות של הלילה, כשתינוקתם בת ה-3 חודשים נשארה לבדה עם אחותה בת השנתיים. כשחזרו בני הזוג, ניסתה האשה להרגיע את התינוקת, שבכתה במשך הלילה. כאשר התינוקת לא נרגעה, הפילה האשה את בקבוק האוכל על פניה של התינוקת, והכתה אותה על מצחה באמצעות שורש כף היד. למחרת, כשהבחינו בני הזוג בסימן אדום גדול סביב עינה של התינוקת, הם לא דאגו לה לטיפול רפואי. כמה ימים לאחר מכן התעלמו השניים מסימן כחול על מצחה של התינוקת.
שיאה של ההתעללות היה ביום המחרת, בתאריך 19.6.06, אז חבטה האישה בראש התינוקת מספר חבטות שגרמו לדימום תוך גולגלתי. כשהבחינה האשה שהתינוקת מאבדת את הכרתה, היא חיכתה בסבלנות לבעלה שייעץ לה מה לעשות. הבעל טילטל את התינוקת בחוזקה, הכה בפניה והשליכה לעבר הספה בסלון תוך שהוא מקלל את אשתו ולאחר מכן נטל את התינוקת מהספה ומיהר להזעיק עזרה. אולם, ניסיונות להחיות את התינוקת לא צלחו והיא נפטרה.
גם שתי הבנות האחרות זכו ליחס דומה מאביהן. מפסק הדים עולה כי במספר הזדמנויות הוא היכה אותן כאשר הפריעו לו לצפות בטלוויזיה. בינואר 2006 כשניגשה אליו בתו בת ה- 4, הוא אמר לה שלא תפריע לו, והטיח בפניה: "נמאס לי ממך לכי מכאן". כאשר הילדה לא הקשיבה לדבריו, דחף אותה בחוזקה אל הרצפה, וכתוצאה מכך היא נחבלה בפניה ובשפתה, והשן הקדמית שלה נשברה. בכדי להסתיר את הסימנים, החליטו בני הזוג לא לשלוח את הילדה לגן הילדים, ולגננת מסרו שהיא חולה.
על אירועים אלו ובגין התעללויות נוספות הודה האב והורשע על עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות, תקיפת חסר ישע, השארת ילד בלא השגחה והתעללות בחסר ישע. השופט, צבי גורפינקל, ציין בפסק דינו כי: "המעשים המפורטים בכתב האישום חמורים אולם עיקר החומרה נעוצה דווקא בהתנהגות אשתו של הנאשם שמתוך שכרות הפקירה את בנותיה ובעיקר את התינוקת, הכתה אותה ובשלב מאוחר יותר חבטה בראשה באזור הקודקוד חבטות שגרמו למותה". על השלכת גופת התינוקת לספה, ציין השופט כי לא מדובר בהתעללות, אלא בניסיון להחיות את התינוקת, ועל כך אין להאשימו.
עם זאת, ציין השופט כי אין להמעיט בחומרת מעשיו של הבעל, שאינה תואמת התנהגות של אב כלפי בנותיו הקטנות. חובת בתי המשפט, לדברי השופט, לצקת תוכן באמירות המחוקק בקובעו עונשי מאסר חמורים למי שמתעלל בילדיו או מפקירם. אלא שכנגד זאת, "יש לזקוף לזכותו של הנאשם את הודאתו באשמות, ובעיקר את העובדה שכתוצאה מהארוע הטראגי בתו התינוקת נפטרה שלא עקב מעשה מצידו, אשתו נעצרה עקב כתב האישום בגין הריגה, ושתי בנותיו הגדולות יותר נלקחו ממנו וככל הנראה עומדות להימסר לאימוץ".

תאריך:  13/12/2006   |   עודכן:  13/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק שנה וחצי מאסר לאב שהתעלל בבנותיו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע מחליטים אנשים כאלו, להביא ילדים לעולם? ל"ת
הניה  |  13/12/06 15:46
2
אני עו"ד ומצהיר עונש מוות זה עונש קל מידי לזוג  ל"ת
tje big k   |  13/12/06 16:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
דובר משרד החוץ האירני אמר כי הודאתו של ר"מ ישראל מוכיחה שישראל מהווה איום צבאי וביטחוני באזור    שוויץ מגנה את קיומה של ועידת השואה בטהרן
מחלקה ראשונה
במסגרת תפקידו החדש יהיה ליאור לוי אחראי על הגדלת הייצוא, הורדת מס קניה, התמודדות מול יבוא בהיצף תוך כדי הגנה על התעשיה המקומית ועוד
עידן יוסף
כך טוענים סטודנטים ערבים פעילי בל"ד וחד"ש    בכרוז נכתב: "אנחנו מאמינים כי נתחיל את המהפכה הערבית השנה בחיפה ובעזרתו של אללה נכבוש גם את ירושלים"
מחלקה ראשונה
גיא עורי ארמה התמנה לתפקיד מנהל קבוצת לקוחות פרטיים, עסקים קטנים ושותפים במיקרוסופט ישראל
ענבל אביב
ביה"מ גזר עליו בנוסף שלוש שנים על תנאי    על ויולט חביבי נגזרו שלוש שנים על תנאי    עו"ד פנינת ינאי הודיעה כי תערער לעליון    משפחת חביבי התבצרה בכנסיית הבשורה בנצרת לאחר שרשויות הרווחה לקחו את בנם מהבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il