X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מוזס חייב להפוך לעד מדינה לא רק בגלל שיש לו כל-כך הרבה מה להפסיד והוא יהיה מעוניין להציל את עורו הוא חייב להפוך לעד מדינה מכיוון שכל-כך הרבה מוטל על המאזניים - גם במישור החוקתי וגם באמון הציבור במוסדות המדינה ובתקשורת
▪  ▪  ▪
מוזס. עד מדינה? [צילום: רועי עלימה/פלאש 90]

ב-2014 הפכה שולה זקן לעדת מדינה שהעידה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. זקן הייתה אשת אמונו של אולמרט ומזכירתו האישית במשך שנים. בעקבות עדותה נשלח אולמרט לכלא בפרשת טלנסקי.
באותה שנה הפך עדי שלג לעד מדינה שהעיד נגד נוחי דנקנר - אחד מהאנשים החזקים במשק. שלג היה הברוקר שביצע רכישות אסורות בעבור דנקנר. בין היתר בעקבות עדותו, נדון דנקנר לשנתיים מאסר. במקביל הפך חיים אייזנשטט לעד מדינה נגד הרב יונה מצגר, שבעקבות עדותו הודה בקבלת שוחד בסכומי עתק וצפוי ל-3.5 שנו מאסר.
גם זקן, גם שלג וגם אייזנשטט היו דגי רקק ביחס לכרישי הענק. לשניהם לא היה הרבה מה להפסיד.
ארנון מוזס הוא לא שולה זקן וגם לא עדי שלג ואפילו לא חיים אייזנשטט. הוא המו"ל של העיתון הנפוץ במדינה. איש אמיד ובעל השפעה עצומה במשק. לכן, למוזס יש הרבה מאוד מה להפסיד בפרשה עם בנימין נתניהו, קל וחומר כאשר מסתמן כי ההקלטות מפלילות אותו בצורה ברורה. לא צריך תואר במשפטים כדי להבין זאת, צריך רק לשמוע את ההקלטות שחלקים מהן כבר הודלפו לתקשורת.
למוזס יש דרך מילוט אחת להציל את עורו ואת מה שנשאר מאמון הציבור כלפי האימפריה העיתונאית שלו, והיא: להעיד נגד בנימין נתניהו. על הנייר למוזס אמורה להיות את כל המוטיבציה שבעולם להפוך לעד מדינה - לא רק שהוא ונתניהו מעולם לא חיבבו זה את זה, ולא רק שההקלטות גם ככה מהוות ראייה משמעותית נגדו (הן גם הוקלטו בהוראת נתניהו עצמו וללא ידיעתו של מוזס).
הפישול המאסיבי הזה מצד נתניהו - שכנראה עוד יתחרט על כך שביקש מראש הסגל שלו ארי הרו את מכשירו כדי להקליט את השיחה - הוא מניע אדיר בפני עצמו, מכיוון שכולם, כולל מוזס, מודעים לחוק מספר אחת במאפיה: לעולם אל תקליט. חוק מספר שתיים הוא לעולם אל תשטנקר.
מכיוון שנתניהו הפר את החוק הראשון, אין סיבה למוזס לא להפר את החוק השני. כמו פוּסי מ"הסופרנוס" הוא כבר עמוק בבור. השאלה היחידה היא האם הוא יקח את איתו את ראש הממשלה או לא.
מוזס חייב להפוך לעד מדינה לא רק בגלל שיש לו כל-כך הרבה מה להפסיד והוא יהיה מעוניין להציל את עורו. הוא חייב להפוך לעד מדינה מכיוון שכל-כך הרבה מוטל על המאזניים - גם במישור החוקתי וגם באמון הציבור במוסדות המדינה ובתקשורת. העובדה שבמשך שנים רקח מוזס עסקות על-פי אג'נדות אישיות שהשפיעו על דעת הקהל בארץ, רק מדגישה ומחזקת את גודל התיקון וניקוי האורוות הנדרשים.
מוזס כמובן לא יוכל לכפר על כל חטאיו. בשביל זה צריך מערכת משפטית עם ביצים ולא המערכת הרופסת והסלחנית שיש בארץ. אבל בהפיכתו לעד מדינה, הוא בהחלט יכול להתחיל ולכפר - גם אם במקצת - ע"י כך שיפתח את תיבת פנדורה ויספר לציבור בארץ בדיוק כיצד מתנהלת ה"דמוקרטיה" היחידה במזה"ת.
איש לא האמין שאולמרט ודנקנר ייכנסו לכלא. גם לאחר הרשעתם עדיין קשה להאמין שנתניהו יירד אי-פעם מכסאו, שלא לומר יורשע בעבירה שדינה כלא. כל הפרשה נשמעת כמו תסריט הזוי מ"בית הקלפים". אבל קל לשכוח שכך נשמעו גם פרשת אולמרט, פרשת נוחי דנקנר, פרשת הצוללות שנמצאת עדיין בבדיקה, פרשת עזר ויצמן, פרשת אברהם הירשזון ואינספור פרשות אחרות שהיכו גלים בישראל. ועכשיו יש למוזס אפשרות להשאיר חותם עצום עוד יותר על עתיד המדינה. כל מה שדרוש זו עסקה אחת טובה, חתימה אחת קטנה ויצר נקמנות אחד בריא נגד מי שהקליט אותו בסתר. רק שלא ייצא פוּסי.

תאריך:  30/01/2017   |   עודכן:  31/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוני מוזס, הסופרנוס ועדי מדינה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
למה"חייב"?כי השמאל מת לחזור? ל"ת
כי כעת ה"סזון"?  |  31/01/17 11:09
2
נוני לא יכול להעיד מול ביבי
איש אמת  |  31/01/17 16:41
3
מה שאני מבין
עמעד  |  31/01/17 16:59
4
הצחקת אותי
אורי... .  |  31/01/17 20:37
5
הכנסת חוקרים ל לשכת ראש ממשלה
ישע  |  1/02/17 12:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת נתניהו-מוזס
יואב יצחק
היקף המתנות: עשרות אלפי שקלים    בחקירת פרשת נתניהו-מוזס (תיק 2000) הוכח כי נתניהו הוא שהקליט את שיחותיו עם מוזס    ההקלטות בוצעו מחמת חששו של נתניהו מהפעלת אמצעי סחיטה נגדו מצד מוזס, וכן לבקשת שרה נתניהו
איציק וולף
ראש הממשלה תוקף את העיתונאית דנה וייס וטוען כי חשפה את "שיטת הלחצים של התקשורת על היועמ"ש"    "התקשורת השמאלנית בערוץ 2 ובערוץ 10 מייצגת את הציבור בערך כמו שאמנון אברמוביץ׳ מייצג את היישוב היהודי בחברון"
יואב יצחק
המידע נמסר לחוקרי המשטרה במסגרת עדותו של מוזס    כולל מאות מסמכים ותמלילי הקלטות בדבר הקשר השוטף בין בני הזוג נתניהו ולשכת ראש הממשלה לבין עורכים בישראל היום ובראשם עמוס רגב    מוזס הרחיב עדותו בנושא כדי להפליל את נתניהו שהגיש תצהיר על העדר זיקה לשיקולי העריכה בעיתון ישראל היום    המשטרה טרם זימנה לעדות את שלדון אדלסון, רעייתו מרים ואת בתה יסמין לוקץ'
יואב יצחק
קודמיו של מנדלבליט נקטו בגישה המחייבת הגשת כתב אישום לפי מבחן של ודאות קרובה להרשעה    מנדלבליט נוקט בטקטיקה זהירה עוד יותר בפרשות נתניהו: כתב אישום - רק במקרה של ודאות מוחלטת להרשעה    לפי מבחן זה, ספק גדול אם יוגש כתב אישום נגד נתניהו בפרשת תיק 1000 או בפרשת תיק 2000    היועמ"ש מסתמך על החלטת היועמ"ש מזוז בעניין אריאל שרון בפרשת האי היווני, עמדה שאומצה על-ידי בית המשפט העליון
איתמר לוין
האם אנו מצויים ערב ביאת המשיח? לפי כמות השקרים שמופרחים סביבנו, וכאשר חז"ל הבטיחו שלפני הגאולה "האמת תהא נעדרת" - דומה שיש מי שמבקשים לקרב את ביאת הגואל
רשימות נוספות
נתניהו ייחקר ביום שישי  /  עידן יוסף
ביטן: נתניהו לא יתפטר גם אם יואשם  /  איציק וולף
נתניהו: אותי חוקרים? בדיחה גרועה  /  איציק וולף
חזון עיתונאי  /  ראובן לייב
ארנון וארנון  /  איתמר לוין
שלדון קיבל את המושבים הכי טובים  /  איציק וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il