X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הצעות חוק ודיבורים על המצב הלוקה בחסר של השמירה על הפרטיות הם דבר טוב, אבל הם לא שווים הרבה בלי אכיפה אגרסיבית על חברות, כמו גם על גורמים לא חוקיים, שאוספים עלינו מידע רב
▪  ▪  ▪
כדי לשמור על הפרטיות שלנו, דרושה פעולה תקיפה יותר של רשויות אכיפת החוק

יום הפרטיות הבינלאומי, שצוין בסוף השבוע ברחבי העולם, ממחיש את העובדה שהחשש מאובדן שליטה על הפרטיות בשימוש במכשירים ניידים ובכלל ברשת הוא חשש גלובלי, שמטריד לא רק אותנו, בישראל.
מחקר שערכה רשות הסייבר הלאומית של ארצות הברית הראה ש-90% ממשתמשי האינטרנט האמריקניים מודאגים ממידת ההגנה על הפרטיות שלהם ברשת. 70% משוכנעים שחלק גדול מהמידע שהם מפרסמים ברשת מגיע למקומות שהם לא היו רוצים שיגיע אליהם. המצב חמור יותר כשמדובר ברשתות החברתיות: 90% השיבו שהם כלל לא נותנים אמון בפלטפורמות אלה שהן שומרות על המידע שלהם. ולא רק בארצות הברית: 9 מתוך 10 אזרחים באירופה חשים לא מוגנים בכל מה שקשור לפרטיות שלהם, בכל שימוש שהוא ברשת.
עוד נכתב בדוח של הרשות האמריקנית שמצב הפרטיות בווטסאפ (WhatsApp) הוא חמור הרבה יותר, והתחושה היא שהאפליקציה לא מאובטחת כלל.
אחד התחומים הבעייתיים מבחינת ההגנה על הפרטיות, למרות המאמצים שחברות וגופינם שונים מנסים לעשות, הוא הצרכנות. הגידול בהיקף המכירות אונליין והזמינות הבלתי מוגבלת של טלפונים ניידים גורמות ללקוחות לשחרר מידע על עצמם, באופן לא מבוקר, בתמורה לשירותים שהם מקבלים או קונים.
עובדה זו מקבלת חיזוק במחקר שעשתה רשות הסייבר הלאומית של ארצות הברית, שמצאה שלקוחות הביעו דאגה אמיתית לגבי החשש לפגיעה בפרטיותם, והם מנסים להקטין את הנזקים עד כמה שהם יכולים. אחת הבעיות במאבק הזה הוא ששקיפות המידע מצד הגורמים ששואבים מהצרכנים את המידע הפרטי היא לא מספיק מלאה. זה בא לידי ביטוי בניסוחים עמומים בכוונה של תנאי הפרטיות והשימוש, ובסעיפים קטנים בטפסים שאנחנו נדרשים לאשר כדי להוריד אפליקציה כזו או אחרת.
לפעמים יש ל-Like מחיר
המאבק בפגיעה בפרטיות מתחלק לשני מישורים: האחד הוא המישור האישי. כל הגורמים שעוסקים בכך אומרים שהגיע הזמן שאנחנו, הגולשים, ניקח אחריות על המידע האישי שלנו ולא נפזר אותו לכל דורש, גם אם זה בתמורה למשהו שאנחנו רוצים. זה מתחיל במודעות לשמירת תמונות או מידע אישי בסמארטפון שלנו ועובר בשיתוף המידע באמצעות פלטפורמות פופולריות. כל אחד אוהב לקבל Like, אבל לפעמים יש לו מחיר.
פעילות נוספת שאנחנו, הגולשים, צריכים לעשות היא להשתמש בכלים, תוכנות ושירותים שמוצעים כיום בשוק להגנה על המידע שלנו.
איך מגנים על הילדים?
האוכלוסייה הפגיעה ביותר היא, כמובן, הילדים ובני הנוער. עד כמה שזה נשמע אירוני, אנחנו, ההורים, אחראים בולטים לחשיפת מידע מסוכן עליהם, כמובן מבלי שנתכוון לכך. רבים לא מפנימים שלאחר שהם מעלים תמונה של התינוק החמוד שלהם שזה עתה נולד, אין לאף אחד באמת שליטה מה יקרה איתה בעוד 10 שנים או אפילו מחר בבוקר. וזו רק דוגמה אחת.
כאן בא לידי ביטוי המישור השני של המאבק למען השמירה על הפרטיות: המישור של החקיקה והאכיפה. בישראל עדיין אין מספיק חוקים ואין מספיק אכיפה בנושא. הצעת חוק שהונחה לפני ימים אחדים על שולחן הכנסת מבקשת להכניס סעיף בחוק הגנת הפרטיות, לפיו ילדים יוכלו לדרוש ממנהלי רשתות חברתיות להסיר מידע על-אודותיהם. על ההצעה חתומים 20 ח"כים מרחבי הקשת הפוליטית, בהובלתה של ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון (כולנו), ויזם אותה איגוד האינטרנט הישראלי.
אין ספק שזו יוזמה ברוכה, אולם שהיא מעלה את השאלה: אם החוק יעבור, מי ידאג לאכוף אותו?
זו לא הפעם הראשונה שבה הכנסת דנה בהגנה על הפרטיות, במיוחד של הילדים. החברה שהוזכרה הכי הרבה בדיון שהתקיים ביולי האחרון בנושא בוועדת המדע והטכנולוגיה הייתה פייסבוק (Facebook).
העיסוק בחברה זו מעלה את הרייטינג ומגביר את המודעות, אבל יש בעיה: פייסבוק, כמו גוגל (Google) וענקיות רשת אחרות, היא לא חברה ישראלית. כל דיון באכיפת חוקים נגד חברות אלה גולש לתחומים משפטיים מורכבים ומסובכים שספק אם יש להם פתרון כיום. זה לא אומר שלא צריך להתמודד מולם, אבל במישור אחר - של הידברות והסברה.
מה ניתן לעשות? צריך לאכוף כמה שניתן. כל חברה שמבקשת מאיתנו מידע צריכה להיות בפיקוח חד יותר ואכיפה אגרסיבית מצד רשויות החוק, שיבדקו היטב מה היא עושה עם המידע שלנו. יש בארץ גוף מאוד יעיל - רמו"ט (ר"ת הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים), שהוקם ב-2006 ובין תפקידיו נמצאת ההגנה על מידע אישי של האזרחים. חקיקה יותר מעמיקה והעמדת אמצעי אכיפה לרשות זו, לדוגמה, יכולים להתחיל תהליך של הרתעה. על אחת כמה וכמה כשחלק ניכר מההפרות של ההגנה על הפרטיות שלנו נעשות שלא בתום לב, ולפעמים אף לצרכים לא חוקיים.
השורה התחתונה: ההגנה על הפרטיות לא מתחילה ונגמרת דווקא בפייסבוק או דומיה, אם כי כמובן שגם הן שחקן במגרש הזה. החוקים כיום בישראל, ובוודאי יחד עם אלה שעוד יתווספו, מספיקים כדי להתחיל לאכוף עבירות על פרטיות, כולל נגד ספקיות תשתיות תקשורת ישראליות, ובעיקר להפסיק לדבר ולהתחיל לעשות.

תאריך:  31/01/2017   |   עודכן:  31/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגנה על הפרטיות: הגיע הזמן להפסיק לדבר ולהתחיל לעשות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
איש הרדיו והטלוויזיה אלימלך רם, נפטר לפני כשנתיים . מה הביא את עיריית תל אביב לפרסם אתמול(30.1.17) בעיתונות שנתיים לאחר מותו מודעת אבל חתומה על-ידי ראש העיר בזו הלשון "העיר תל אביב אבלה על מותו של אלימלך רם יקיר"
ד"ר אורי מילשטיין
ממצאי מבקר המדינה בעניין התפקוד הלקוי של קבינט הביטחון במבצע צוק איתן לא היו צריכים להפליא איש, שכן מדובר בתרבות שאותה עיצב האב המייסד של מדינת ישראל, דוד בן-גוריון, שהיו לה תוצאות חמורות יותר במלחמת העצמאות
יואל גוז'נסקי
היחסים בין ערב הסעודית וסין מתנהלים תוך תמרון מרשים בין נושאי מחלוקת ומציאת נקודות איזון עדינות ליישוב המתחים האפשריים ביניהן    במידה רבה מוכתר תמרון זה בהצלחה על-ידי הימנעות סינית עקבית מהצהרה על מדיניות אזורית מפורשת ומנקיטת עמדות ברורות בסוגיות מחלוקת, מצידוד מפורש בצדדים לסכסוכים, ומהתנצחויות פומביות, המתקיימים בעמימות ובערפול זה לצד זה
חנינא פורת
מכתבותיו עולה כי משימת הדור היא - הפרחת שממות הנגב    גילת כתב על רבות על הבדווים בנגב מכיוון שסבר שהם חלק בלתי נפרד מאזרחיו. בכתבתו על ימיה הראשונים של העיר הבדווית הראשונה "תל שבע" מורגש רצונו לאזן בין ההכרח להצעיד את הבדואים קדימה לעבר אורח חיים של קבע, מודרני, אורבאני לבין הצורך לשמור על ערכיה המסורתיים של החברה השבטית
חיים נוי
הבמאי משה נאור, שהוא גם המנהל האמנותי של התיאטרון, להטט עם להקת השחקנים המוכשרת ואין ספק שאם וודי אלן היה יושב בקרב הצופים היה מפמפם במקטרתו ומחייך חיוך רחב של עונג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il