X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גייסה בבורסה המשנית בלונדון 280 מיליון דולר מירלנד החלה להיסחר הבוקר במסחר מותנה (בין מוסדיים בלבד) לפי שווי של 930 מיליון דולר המסחר לציבור יחל ביום שני הבא
▪  ▪  ▪

איזה עולם משוגע. את אחת השנים הכי קשות ביותר של אליעזר פישמן, שבה הפסיד 3 מיליארד שקל בהימור כושל על הלירה הטורקית, הוא מסכם עם אקזיט מרשים על השקעות נדל"ן ברוסיה. חברת מירלנד, שמרכזת את השקעות הנדל"ן של קבוצת פישמן ברוסיה ושמוחזקת בידי החברות הבורסאיות כלכלית ירושלים, מבני תעשיה ודרבן, גייסה בבורסה המשנית בלונדון 280 מיליון דולר. מירלנד החלה להיסחר הבוקר במסחר מותנה (בין מוסדיים בלבד) לפי שווי של 930 מיליון דולר. המסחר לציבור יחל ביום שני הבא.
"ההנפקה היתה מוצלחת, היה חיתום של פי ארבעה, כשהחלק המעניין הוא השווי שיצרנו", אמר אייל פישמן, בנו של אליעזר פישמן, שאחראי על הפעילות ברוסיה. "עשינו רוד שואו בבריטניה, ניו-יורק, בוסטון, גרמניה, אמסטרדם, מוסקווה וישראל, והיו הזמנות מכל העולם", אמר פישמן. לדבריו, רוב המשקיעים הם בריטיים, החלק של המשקיעים הרוסים היה 40 מיליון דולר וחלקם של הישראלים עמד על כ-20 מיליון דולר.
בעקבות ההנפקה תרשום כלכלית ירושלים, שמחזיקה כעת ב-28% ממירלנד, רווח הון של 107.5 מיליון דולר. זאת, לפני מימוש אופציית החתם מריל לינץ' לרכישת מניות בהיקף של 42 מיליון דולר. מבני תעשיה, שמחזיקה כעת ב-28%, תרשום רווח הון של 65 מיליון דולר; ודרבן, שמחזיקה ב-14%, תהנה מרווח הון של 32.5 מיליון דולר.
"רוסיה היא מדינה שיש בה כוח קנייה אדיר והיצע נמוך של מרכזי קניות ומשרדים. יש כאן שילוב מיוחד - חברה קפריסית בשליטה ישראלית, שמנפיקה בלונדון ושמשלבת גם משקיעים אמריקנים", אמר עו"ד מני גורמן, שותף במשרד סאמט, שטיינמץ, הרינג ושות' שליווה את ההנפקה.
אייל פישמן ציין כי בחברה החלו לחפש השקעות ברוסיה לפני 3 שנים כשההשקעה הראשונה נעשתה לפני שנה ושבעה חודשים. "המשקיעים מבינים שאפשר לעשות עסקים ברוסיה גם בלי שוחד, ואנחנו חברה נקייה. הם הסתכלו על ההנהלה והצביעו ברגליים".
את הרוד שואו הובילו מלבד אייל פישמן גם מנהל הכספים רומן רוזנטל (ישראלי שעלה מרוסיה בגיל 14 ומתגורר כיום ברוסיה) ומשה מורג, לשעבר מנכ"ל מבני תעשיה, וכיום מנכ"ל מירלנד. "אחת ההצלחות הגדולות היא שהבאנו קרנות נדל"ן גדולות. יש כאן שילוב של קרנות גידור וקרנות נדל"ן, כשבין המשקיעים מצויה גם פידליטי שעדיין לא השקיעה בנדל"ן ברוסיה", מציין פישמן.
במקביל להנפקה, ממשיך פישמן גם לממש נכסים במטרה לכסות על הפסדיו מההשקעה הכושלת בלירה הטורקית. עוד נודע על עסקת בעלי עניין, שבמסגרתה אמורה מבני תעשיה לרכוש מפישמן את חלקו (50%) בפאואר סנטר שבבארות יצחק.
ההערכות הן כי המכירה תתבצע לפי מחיר של כ-200 מיליון שקל למרכז המסחרי, כלומר תמורת 100 מיליון שקל. דוברו של אליעזר פישמן סירב להגיב לידיעה. פישמן מנסה למכור את חלקו במרכז בפאואר סנטר בבארות יצחק כבר חודשים. בשוק הנדל"ן טוענים כי פישמן לא הצליח לקבל על הנכס מחיר ראוי. הפאואר סנטר משתרע על שטח של כ-16 אלף מ"ר וכולל גם שטחי משרדים בהיקף של כ-3,000 מ"ר. 50% המניות הנותרות בפאואר סנטר מוחזקות בידי קיבוץ בארות יצחק.
בנוסף, נודע כי קופות הגמל של בית ההשקעות אקסלנס נשואה מנהלות משא-ומתן מתקדם עם פישמן על חברת הדלקים שלו, טן. אקסלנס מובילה קבוצת רוכשים, שמתכוונת לרכוש 25% מטן לפי שווי של כ-70 מיליון דולר.
אקסלנס מתכוונת לרכוש 16% מטן לטובת קופות הגמל. כדי לצמצם את הסיכון בהשקעה, עתידות הקופות לקבל במסגרת כחלק מהעסקה אופציות מכר (put), שייתנו לקופות אפשרות למכור את המניות בעתיד בחזרה לפישמן. לאקסלנס יחבור גם בית ההשקעות טאו תשואות שבשליטת אילן בן דב, שירכוש כ-8.3% מחברת הדלקים. שלושה משקיעים נוספים ישקיעו כל אחד כמיליון דולר.
פישמן מנהל בשנה האחרונה מגעים למכירת טן. תחילה, התעניינו בחברה שתי חברות הדלק הגדולות פז ודורואלון. למרות תוכנית ההתרחבות של טן בשוק המקומי, נראה שמה שמעניין את הרוכשים הן דווקא התוכניות של פישמן לשלב את חברת הדלקים שלו בשוק הרוסי. אחרי שהשלים בהצלחה את הנפקת הנדל"ן ברוסיה, נראה שהיעד הבא שלו הוא שוק האנרגיה והדלקים שם.
אחרי עלייה של 125% מאז יוני, התממשה היום מניית כלכלית ירושלים ב-4.3%. שווי החברה בהנפקה היה דומה להערכת השווי הכלכלי שנתנו לנכסים לפני ההנפקה שמאי נדל"ן, כך שנראה כי העליות במניה כבר שיקפו את ציפיות המשקיעים. מניית מבני תעשיה, שהוסיפה מתחילת השנה 85%, התממשה ב-4.8%. מניית דרבן, שנסקה מתחילת ספטמבר ב-100% ומתחילת השנה ב-260%, איבדה היום 4.5%.

תאריך:  14/12/2006   |   עודכן:  14/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת הנדל"ן הרוסית של פישמן הונפקה בלונדון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
במסגרת החקירה הוזמנו לתת עדות כ-400 בני אדם כולל הנסיך צ'רלס, בעלה לשעבר של הנסיכה דיאנה, הדוכס מאדינבוור וראש ה- MI5 וה-MI6
מירב לוי
סוכנויות הנסיעות מדווחות על טלפונים מודאגים של הורים אבל לא על ביטולים    ההסבר: המטיילים תמיד יכולים להתנייד לאזור אחר בהודו
ענבל אביב
במחנה הפליטים אל עיין הסמוך לשכם נהרגו מפקד גדודי חללי אל-אקצה וסייען שלו    מוקדם יותר נהרג צעיר פלשתיני בכפר א-דיק, סמוך לאריאל לאחר שידה אבנים על כוח צה"ל
יעל רוטשילד
בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב ביטל סעיפים בצוואה לפיה ניתן לנאמן הקדש, קרי הפרשת סכום מתוך העיזבון, כיוון שראה בנאמן כמי שהתערב בעריכת הצוואה ופגם ברצון המצווה, כך שרצונה להוריש את רוב ממונה לילדיה נפגם והוא למעשה קיבל 60% מכלל העיזבון
מחלקה ראשונה
מונה לסמנכ"ל אגף הפרויקטים    ניהל בעבר את חברת "מיעד מחשבים" שהתמקדה בפתרונות ארגוניים כוללים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il