כתבתי מכתב למצפה רמון, בדואר רגיל. המכתב חזר אלי כעבור ימים אחדים עם חותמת "לא נדרש". לא חיכיתי הרבה ושלחתי אותו בשנית, כי אני מכיר את הנמען ויודע את כתובתו. אבל לי הדבר לא עזר והמכתב הגיע אלי בשנית. התקשרתי אל האיש והוא לא ידע לתת לי הסבר לחזרתו המוזרה של המכתב (שאגב, החזיק צ'ק בתוכו). מדוע לא נמסר לו המכתב החשוב שלי?
ניסיתי לכתוב אל אתר "קשרי הדואר" באינטרנט. מצאתי בקלות את האתר המשוכלל שלהם וביקשתי למלא את הטופס. האתר כל כך משוכלל, שהוא דרש ממני עוד ועוד ועוד פרטים. בכל פעם העליתי עוד פרט קטן - לדעתי כלל לא חשוב. לא אפרט איזה פרטי הבל נדרשתי למלא עד שנכשלתי במשימה. אני ממלא הרבה טפסים באינטרנט, ובלבול מוח כזה לא מצאתי.
כשלא הצלחתי להתקשר במייל עם קשרי הציבור של הדואר. אז חשבתי שאטלפן. פשוט, לא? ובכן באתר קשרי הציבור של הדואר לא מופיע, הפלא ופלא, מספר הטלפון של קשרי הציבור של הדואר.
זו לא פעם ראשונה, שנפלתי עם השירות הזה. לפני כחודש שלחתי מכתב בדואר ישראל - אוי, פוי - לדרום תל אביב. בשכונת קריית שלום היה המען. בפעם זו רשמתי על המעטפה את שתי הכתובות שהבית פונה אליהן - רח' הקשת 3 ורחוב משגב עם 9, תל אביב. אולי הדוור לא ימצא אחת מהן (למרות ששתיהן אותו בית). אבל הוא התחכם לי ו...לא מצא את שתי הכתובות. אילו היה תלוי בי, היה כבר מפוטר. אבל זה לא תלוי בי.
זו לא הייתה הפעם הראשונה, שהכרתי את שירותי הדואר הלקויים. לפני חודשים אחדים הזמנתי ספר משומש של הנריק איבסן, "פר גינט", שמצאתי דווקא בחנות ירושלמית. שילמתי באשראי וחיכיתי. אחרי שעבר הזמן המתאים והספר לא הגיע, התקשרתי. "שלחנו לך", אמרו לי נעלבים. לא הייתה לי ברירה, הזמנתי עוד עותק וזה הגיע לבסוף ונמצא בביתי.
ידעתי ששירות הדואר זכה לשם רע בצדק. חברי הכנסת, שעוסקים בכל בעיות העולם, אינם יודעים שהדואר הוא שירות ציבורי לקוי, שטעון תיקון. זה שירות רע.
- התגובה שקיבלתי מדוברת הדואר, נוי קדם: קראתי את מה שכתבת על דואר ישראל. החבילה שנכדתך קיבלה בפיצוציה היא יוזמה חדשה יחסית של דואר ישראל ולא שירות מתחרה. בשנה האחרונה כחלק משיפור השירות בדואר ישראל פתחנו מעל 300 מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר רשום מחוץ לדואר ישראל בסניפי שופרסל, בקניוני עזריאלי, במשביר לצרכן, בניו פארם ועוד, וגם בחנויות פרטיות על-מנת להקל על העומסים בסניפי הדואר. אנו מקבלים פידבקים חיוביים מאוד מלקוחות בנושא וממשיכים להתרחב וכבר יש יותר מ200 אלף לקוחות שאספו השנה חבילות ודברי דואר רשום במרכזי המסירה השונים. בנוסף, בשנה האחרונה השקנו שירות שמאפשר הזמנת תור לסניף בטלפון, באתר החברה או באפליקציה כך שלקוחות יכולים להתקבל מהר יותר ולבחור מתי להגיע לסניף.