X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שופט בית משפט השלום בחיפה ביטל 41 כתבי אישום שהוגשו נגד הורים מחיפה שלא שלחו את ילדיהם לבית הספר בעקבות סכסוך עם העיריה השופט המליץ לצדדים להידבר בינהם ולא לחזור לבית המשפט
▪  ▪  ▪
[צילום ארכיון]

שופט בית משפט השלום בחיפה, זיאד פלאח, ביטל (יום ב', 19.12.06) 41 כתבי אישום שהגישה המדינה נגד הורים לתלמידים בבית הספר "חוויאר" בעיר חיפה. כתבי האישום הוגשו לאחר שההורים הפסיקו את לימודי ילדיהם במוסד בשל סכסוך עם העיריה. השופט, זאיד פלאח, קבע כי האישומים אינם תקפים והמליץ על הידברות בין הצדדים.
הסיבה לסכסוך בין העיריה להורים היו טענות כנגד המבנה שהעמידה עיריית חיפה לרשות בית הספר, וכן טענות בנוגע לחילופי מנהלים.
בחודש אוקטובר 2006 הוגשו כתבי האישום כנגד ההורים שלא דאגו לשלוח את ילדיהם לבית הספר, ועל כך הואשמו בביצוע עבירה על חוק לימוד חובה. בכתבי האישום נטען, שלכל הנאשמים ילדים קטינים שחוק חינוך חובה חל עליהם, ושהיו רשומים לשנת הלימודים שהחלה בספטמבר 2006. עוד נטען, שביום 7.9.06 נשלחו מכתבים לנאשמים מטעם אגף החינוך בעיריית חיפה, בהם צויין שההורים עוברים על חוק חינוך חובה, והוסברו להם תוצאות מעשיהם, ובכל זאת המשיכו ההורים בסירובם לשלוח את ילדיהם למוסד החינוכי.
בפסק דינו החליט השופט כי המחוקק קבע באופן מפורש שההודעה בדבר היעדרות התלמיד מבית הספר תשלח להורים על-ידי מנהל בית הספר, וכי אין מקום להרחיב את משמעות המנהל ולהחילה גם על קצינת הביקור הסדיר. לדבריו, אילו ההודעות להורים היו נשלחות ע"י סגן המנהל, ייתכן והיה מוכן להרחיב את משמעות המילה מנהל כך שהיא תחול גם על סגנו, מנימוקים מיוחדים שיירשמו. העיקרון ש"אין מענישים אלא אם מזהירים" חל כאן, ובהעדר אזהרה אין מקום להגשת כתבי האישום.
בנוסף, העיר השופט, כי ההורים החליטו שלא לשלוח את ילדיהם למוסד החינוכי המוכר, ועל דעתם בחרו במוסד חינוכי חילופי. מדינת חוק אינה יכולה להרשות נטילת חוקים לידיים. אומנם הוא החליט לבטל את כתבי האישום כנגד הנאשמים, אולם, לדבריו, עליהם להבין שמדובר ב"ניצחון" בקרב ולא במערכה כולה, שהרי אין מניעה להגשת כתבי אישום חדשים לאחר מילוי הוראות החוק. על כן הציע לצדדים לנהל מו"מ ביניהם, בכדי להגיע לעמק השווה, ולא ליתן לבתי המשפט להחליט עבורם.
השופט פלאח ציין בפסק דינו כי אין מדובר בהחלטה קלה, שכן קיים בה קושי אנושי, שמתגבר שבעתיים היות ומדובר בחינוך ילדים. לדבריו, "אין ספק, שכל הצדדים, הן הסניגורים והתובעת, הן עיריית חיפה והן ההורים משני עברי המתרס, רואים לנגד עיניהם את טובת הילדים". השאלה הנשאלת לפי השופט היא, האם יש להתיר להורים להחליט בעצמם מה טוב לילדיהם, או שמא יש ליתן תפקיד זה לשלטון המקומי והמרכזי.
לפי השופט, חינוכם של ילדים אינו דבר קל, וכל הורה לבטח מעוניין בחינוך הטוב ביותר עבור ילדיו, אך על ההורים לדעת, שישנם כללים מחייבים במסגרתם יש לפעול. ניתן אומנם לפרש את הכללים בפרשנות רחבה יותר או מצומצמת יותר, אך לעולם אין לצאת אל מעבר לגבולות החוק.
לסיכום קבע השופט פלאח: "הנה יוצא, שאותם כללי פרשנות שהביאו אותי לבטל את כתבי האישום נגד ההורים, עלולים להביא בסופו של דבר להרשעתם, ומכאן המלצתי לכל הנוגעים בדבר לאמץ את שיטת הדו-שיח לפתרון המחלוקות, בתקווה שזה יהיה השיעור הראשון בדמוקרטיה עבור ילדיהם".

תאריך:  19/12/2006   |   עודכן:  19/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוטלו האישומים נגד הורים שלא שלחו את ילדיהם ללימודים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
גלי לוי מונתה למנהלת תחום גרפיקה ומולטימדיה
איריס פרחי
התובע טען שסוכנים של חברת פלאפון שכנעו אותו, בדברי חלקלקות, לעזוב את חברת סלקום ולקבל הטבות מופלגות. בפועל הוא לא קיבל כלום
איריס פרחי
חברת אשראי מסרבת לפצות לקוח שלדבריו כרטיס הפלטיניום שלו זויף והוא חויב בעסקה באלפי שקלים    "השיבו את כספי שנגבה שלא כדין", מבקש התובע
אור מרינגר
התביעה הנוכחית לא עוסקת בהפרת זכויות יוצרים, אלא בהפרת הסכמים בין הבעלים
מחלקה ראשונה
מחשבון תזונה חדש לכלב ולחתול יאפשר לכם לקבוע מהי המנה המומלצת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il