X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסתדרות העובדים מנהלת מאבק להדחת חבר הדירקטוריון מטעמה, מיכאל צולר אתמול דחה בית המשפט את בקשתו לבטל את ההחלטה להדיחו מתפקידו כיו"ר קופת חולים לאומית וכחבר דירקטוריון בתאגידים של ההסתדרות
▪  ▪  ▪

ניצחון להסתדרות העובדים הלאומית במאבקה מול מיכאל צולר, חבר הדירקטוריון מטעמה בחברות הבת שלה: אתמול (יום ד', 19.12.06) דחה בית המשפט המחוזי בתל אביב את תביעתו של צולר ועוד 15 חברי דירקטוריון אחרים נגד הדחתו מדירקטוריון חברות הבת של ההסתדרות.
צולר כיהן עד לפיטוריו לאחרונה כיו"ר דירקטוריון הע"ל תשורה, כדירקטור בתאגידים הוד יובלים ניהול והע"ל תגמולים ופנסיה. והע"ל תשורה אחזקות, וכיו"ר קופת חולים לאומית, תאגיד בבעלותה של הסתדרות העובדים, ובתאגידים נוספים. הסכסוך בינו לבין הסתדרות העובדים החל לאחר שגילתה ההסתדרות כי צולר ערך בשמה מינויים שונים, והתקשר בשמה בעסקות שונות שבחלקן היה לו עניין אישי ברור, לטענתה. בידיעה שפרסמנו השבוע התברר כי ההסתדרות הגישה בקשה לצו מניעה נגד מכירתה של דש איפקס שבשליטתה, וזאת עקב טענותיה כי צולר הביא לכאורה לדילול החזקותיה בדש איפקס, עד כדי אובדן השליטה בחברה הציבורית.
לדברי ההסתדרות, צולר פועל בניגוד לחובות האמון שלו כלפיה מאז פרץ הסכסוך ביניהם. על צולר אמרה בבקשתה, כי "הוא פועל במרץ כדי ליצור עובדות בשטח אשר יש בהן כדי לפגוע בנכסי המבקשת - תוך התיימרות לפעול בשמה, ללא הסכמתה, ללא רשותה ואף ללא ידיעתה."
ביום 26.11.06 החליט הועד המנהל של ההסתדרות להדיח את מיכאל צולר מתפקידו כיו"ר קופת חולים לאומית, ומתפקידיו בקרנות הפנסיה הע"ל תשורה, הוד יובלים ניהול והשקעות וקרן הפנסיה של ההסתדרות. בכדי לתת להחלטה תוקף פורמאלי, כונסה אסיפה כללית בכדי לקבל בה את ההחלטה על השינויים בדירקטוריון. האסיפה התכנסה ביום 6.12.06 והחליטה על הפסקת כהונתו של צולר ועל מינוי דירקטורים חדשים לחברה.
בעתירה שנדחתה ביקשו 5 דירקטורים בחברה, בהם צולר, ועוד 11דירקטורים ששימשו עד לאחרונה כחברי הועד המנהל של ההסתדרות, לאסור על קיום ישיבת דירקטוריון, שמטרתה היתה למנות נציגים מטעם החברה באסיפה הכללית של חברת יובלים, ולביצוע פעולות הדרושות להפסקת כהונתו של צולר כדירקטור ביובלים. בנוסף דרשו העותרים למנוע את שינוי זכויות החתימה בחברה, עד להכרעה בהליכים משפטיים העומדים בעניים זהות האורגנים שעומדים ברשות ההסתדרות.
בהחלטתו הסביר סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודה זפט, כי טענות המבקשים ראויות להתברר בבית הדין של הסתדרות העובדים הלאומית, המוסמך לדון בכך מכוח חוקת הסתדרות העובדים. מאחר שהעותרים לא פנו אל בית דין זה, יצא השופט מנקודת מוצא שהחלטת הסתדרות העובדים התקבלה כדין. עם זאת, נימק השופט את החלטתו בכך שהוועד המנהל של ההסתדרות מוסמך למנות נציג באסיפה הכללית של החברה לצורך יישום החלטות הוועד המנהל, ועל כן דחה את הטענה כי רק דירקטוריון החברה מוסמך לכנס את האסיפה הכללית של החברה. לדבריו, מאחר שההסתדרות היא בעלת המניות היחידה בחברה, זכאית היא לכנס את האסיפה באופן בו כונסה. כמו כן דחה השופט טענות כי ניתן להדיח חבר דירקטוריון רק באסיפה השנתית.
עם זאת, לפי השופט היתה צריכה להינתן לצולר הזדמנות להביא את עמדתו בפני האסיפה הכללית של החברה, ועל כן החלטה זו נעשתה שלא כדין. למרות מסקנה זו, לא בחר השופט לשלול את סמכותם של הדירקטורים החדשים שמונו לחברה.
בשם הסתדרות העובדים הגישו את הבקשה עו"ד אריאל שמר, משה בר ואשר סלע ממשרד שמר ושות'.

תאריך:  20/12/2006   |   עודכן:  22/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניצחון להסתדרות העובדים מול צולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר יהב
שני מבוקשים פעילי הג'יהאד האיסלאמי נהרגו על-ידי צה"ל והימ"מ לאחר חילופי אש ארוכים    בתגובה ירו הפלשתינים שש רקטות קסאם לעבר הנגב המערבי
אלעזר לוין
תשלם לאריה נתנאל 36.6 מיליון שקל    תבנה עם שיכון עובדים 480 דירות
הדר פרבר
חוקים חדשים בסין, לכאורה בשל מיעוט במסירת תינוקות לאימוץ עקב הצמיחה הכלכלית
ענבל אביב
אלחנן טננבאום הודה לראשונה כי יצא מישראל לבצע עסקת סמים    היה משוכנע שיועמד לדין עם חזרתו לישראל וכשהוצע לו הסכם החסינות, חתם עליו ברצון
מירב לוי
המדריך מופיע באתר gov.il ומספק מידע על תוכניות הלימוד השונות, המוסדות להשכלה גבוהה בישראל וסיוע לסטודנטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il