X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ניסים ציוני, מנהל עמותת "פתחון לב", הודה והורשע בהטרדות מיניות נגד 4 עובדות ומתנדבות אחת מהן הגישה תביעה נזיקית לפיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לה, ועל אבדן הכנסתה את העמותה היא מאשימה כי לא עשתה דבר בכדי למנוע את ההטרדות
▪  ▪  ▪
[צילום: ערוץ 1]
עו"ד שחר בן עמי

ייתכן כי מנכ"ל עמותת "פתחון לב" יידרש בקרוב גם לפתוח את הכיס: לבית המשפט האזורי לעבודה בתל אביב הוגשה תביעה נזיקית כנגד ניסים ציוני, אשר הורשע במעשים מגונים והטרדות מיניות של ארבע נשים שעבדו תחתיו. התביעה מופנית גם כנגד עמותת פתחון לב, אותה הקים בעצמו, בטענה כי העלימה עין ממעשיו וכי ממשיכה להעסיק אותו למרות הרשעותיו הפליליות. התביעה, בגובה של יותר מ-230 אלף שקלים, הוגשה על-ידי עובדת בעמותה.
בתביעתה טוענת העובדת כי ציוני הטריד אותה מינית מספר רב של פעמים במהלך עבודתה. בעקבות הטרדות אלה הגישה נגדו התובעת תלונה במשטרה, מה שהוביל להגשת כתב אישום נגדו. אותו כתב אישום מכיל 4 פרשיות הטרדות שונות, בהן התלוננו 4 נשים שעבדו תחת מרותו של ציוני. העבירות שבהן הואשם היו סעיפי הטרדה מינית לפי חוק מניעת הטרדה מינית. ציוני הודה בעובדות שבעבירות, ועל כן בית המשפט גזר עליו 6 חודשי מאסר על תנאי וקנס פיצוי כספי לכל אחת מהמתלוננות.
בתביעתה טוענת העובדת כי במהלך התקופה שבה עבדה אצל ציוני, הוא הטריד אותה מינית מספר רב של פעמים. בעקבות הטרדות אלה הגישה נגדו התובעת תלונה במשטרה, מה שהוביל להגשת כתב אישום. אותו כתב אישום מכיל 4 פרשיות הטרדות שונות, בהן התלוננו 4 נשים שעבדו תחת מרותו של ציוני. העבירות שבהן הואשם היו סעיפי הטרדה מינית לפי חוק מניעת הטרדה מינית.
ציוני הודה בעובדות שבעבירות, ועל כן בית המשפט גזר עליו 6 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי כספי לכל אחת מהמתלוננות. למרות הרשעות אלה, ממשיך ציוני לכהן בתפקידו כמנכ"ל "פתחון לב", שלא מצאה לנכון להפסיק את העסקתו.
בתביעתה מציינת התובעת, כי הבהירה לציוני שהיא נשואה וכי אינה מעוניינת בו, אולם הוא התעלם מכל דרישותיה לחדול ממעשיו. לטענתה, עמותת פתחון לב לא עשתה דבר כדי למנוע את עבודתה הישירה מול ציוני, וכל בקשותיה לעזרה זכו לסירוב. לדבריה, העמותה לא נקטה בשום אמצעי בכדי למנוע את ההטרדות המיניות, ולא פעלה לסילוקו של ציוני ובכך מאשימה התובעת את העמותה בטענה שנתנה יד להטרדות.
התובעת טוענת כי העמותה הפרה את הוראות חוק שיוויון הזדמנויות בעבודה והפלתה אותה לרעה בסיום העסקתה. בנוסף היא טוענת כי העמותה פגעה בכבודה ובחירותה, והפרה את הוראות הסכם ההעסקה שלה וגרמה לה לאבדן מקום עבודתה. בתביעתה מסבירה העותרת כי מאחר שהעמותה סרבה לספק לה סביבת עבודה בטוחה ונטולת הטרדות מיניות, לא היה לה מנוס אלא להתפטר. עם זאת, מוסיפה התובעת כי בעקבות התפטרותה ציוני איים על חייה ועל חיי משפחתה, והבהיר לה כי עליה לעבוד עוד כשבוע לפחות לאחר המועד שבו הודיעה על הפסקת עבודתה.
עו"ד שחר בן עמי, המייצג את התובעת בתביעה האזרחית, הבהיר: ""לא יעלה על הדעת כי עמותה ציבורית, אשר מתקיימת מתרומות ואמורה לשרת את הציבור וכן מציגה את עצמה כעוזרת לזולת, תמשיך להעסיק את ציוני, לאחר שהורשע במקרים רבים של הטרדות מיניות כלפי העובדות הכפופות לו ואף הורשע בעבירה שיש עמה קלון".

תאריך:  20/12/2006   |   עודכן:  20/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעה על סך 230 אלף שקל נגד ניסים ציוני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
זכתה במכרז של ממשלת הונגריה לקניית מתחם בן 500 דונם    תקנה גם 100 דונם בבוקרשט    תשקיע עם שותפים 500 מיליון אירו, שהם 2.7 מיליארד שקל    2,500 דירות בבוקרשט    פרויקט ענק על אגם בלטון בהונגריה
גלית יצחק
מסקר שנערך במכבי עולה, כי 60% קוראים מידע רפואי המופיע בעיתונים היומיים    82% לומדים דרך התקשורת על נושאים בריאותיים
רונן ליבוביץ
ועדת החינוך דנה היום בפרשת הטיית המשחקים וההימורים הבלתי חוקיים    מנכ"ל איגוד שחקני הכדורגל: "בהתאחדות ידעו על שחקנים שנכשלו בפוליגרף ולא נעשה דבר בנושא הזה"    ח"כ מרציאנו: "דבר נוראי קרה"
מוטי אקסמיט
המשטרה ככל הנראה תימנע מהגשת כתבי אישום כנגד שחקני הפועל באר שבע המצויים היום במעצרי בית
ניר יהב
יפיץ את מוצרי הפנסיה של קרן עתודות-מיטבית, וכן את מוצרי הגמל של הקבוצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il