X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא בית הדין הארצי לעבודה מוכן לעלות הילוך בכדי לפתור את בעיית הלנת השכר ברשויות המקומיות ביקש מהיועץ המשפי לממשלה לפרסם את דעתו לגבי אחריות אישית של ראשי רשויות
▪  ▪  ▪
סטיב אדלר, נשיא בית הדין הארצי לעבודה [צילום: בוצ´צ´ו]

נשיא בית הדין הארצי לעבודה, סטיב אדלר, ממשיך לפעול למציאת פתרון למשבר ברשויות המקומיות שהביא להשבתת המשק. אדלר פרסם (יום ד', 20.12.06) את החלטתו מישיבת הדיווח התקופתית שנערכה שלשום (יום ב', 18.12.06), בה נכחו נציגי ההסתדרות, משרד הפנים, משרד האוצר, מנהל שירותי הדת ונציגי השלטון המקומי.
הנשיא אדלר מעלה הילוך בטיפולו בראשי הרשויות שמסרבים לשתף פעולה, ועל כן הורה ליועץ המשפטי לממשלה בתיאום עם משרד הפנים, להמציא לבית הדין, עד ליום 26.12.06, נייר עמדה, שמפרט מהם סעיפי החוק, אזרחיים ופליליים, המטילים אחריות אישית על ראשי רשויות מקומיות או נושאי משרה בכירים ברשות. בתוך כך, תוצג עמדת היועץ המשפטי בעניין העמדה לדין פלילי של ראשי רשויות במקרים של אי תשלום מס הכנסה במקור, אי תשלום שכר עובדי חינוך שהועבר לרשות ממשרד החינוך, ניכוי כספים לקרנות ואי העברתם ליעדם.
עובר לישיבה דיווחו נציגי המדינה על היקף העברת תקציבי הסיוע לרשויות המקומיות, וראשי הרשויות, גזבריהן וחשביהן המלווים דיווחו לבית הדין בתצהירים על קבלת תקציבי הסיוע והשימוש שנעשה בהם לצורך תשלום חובות שכר עובדי הרשויות. בהחלטתו מפרט הנשיא אדלר את התקדמות פתרון הבעיה ברשויות בשני נושאים עיקריים:
תשלום שכר עובדי הרשויות המקומיות
אדלר מציין, כי בשבוע האחרון העביר משרד הפנים, באישור הממונה על התקציבים במשרד האוצר, סכום של כשבעים מיליון שקלים לרשויות מקומיות על-מנת לסייע בעדן בתשלום שכר עובדיהן. בעקבות כך, שולם שכר עובדי 23 רשויות מקומיות, בהן: אופקים, בית שאן, ג'יסר א-זרקה, קריית גת ועוד. במהלך הישיבה ציין נשיא בית הדין, כי העברת תקציב הסיוע מצביעה על עמידתם של משרדי הפנים והאוצר על הבעיות ברשויות המקומיות ועל תום ליבם ומאמציהם הכנים למפות הבעיות ולהציע מגוון הסדרים לפתרונן. כל זאת, שעה שהמדינה אינה מעסיקתם של עובדי הרשויות וחובת תשלום השכר מוטלת על הרשויות עצמן.
עוד הוסיף אדלר, כי תופעת הלנת השכר ברשויות המקומיות צומצמה באופן ניכר , אולם עדיין קיימת הלנת שכר במספר מצומצם של רשויות, בהן ישנה בעיה חריגה המונעת העברת תקציב סיוע מלא או חלקי ממשרד הפנים. בין הרשויות הללו: טייבה, חורפיש, יסוד המעלה, כפר קאסם ועוד. נציגי המדינה הודיעו לבית הדין, כי עד תום שנה זו, יגובש לכל אחת מן הרשויות ה"חריגות" מתווה לפתרון כולל של גירעון הרשות, תוך מתן הנחיות באשר לניהול הרשות, הבראתה ותשלום שכר עובדיה.
בפני בית הדין טענו מטעם משרד הפנים ומטעם הממונה על התקציבים במשרד האוצר כי תפקידה של המדינה מתמצה בהיותה גוף מפקח, וכי אין ליתן יד לכך שראשי הרשויות מלינים את שכר עובדיהם כאמצעי לחץ על המדינה. דגש מיוחד הושם על האחוז הנמוך של גביית הארנונה מתושבי רשויות מסוימות. על כך העיר הנשיא, כי הדעת אינה סובלת, שחברי מועצת הרשות ברשויות מסוימות אינם משלמים ארנונה או שהיא משתלמת על-ידם באיחור.
תשלום שכר עובדי המועצות דתיות
בנושא המועצות הדתיות התרשם אדלר שהמצב מחייב נקיטת פעולות משולבות, על-ידי הרשויות המקומיות, המועצות הדתיות, ההסתדרות והמדינה כרגולטור. לדבריו, "על המדינה לקדם אישור תוכניות להבראת הרשויות והמועצות הדתיות, לצד פיקוח אפקטיבי ב"זמן אמת" על התנהלות הרשויות". עם זאת הדגיש אדלר כי במסגרת המהלכים יש לעגן את תשלום שכר העובדים במועדו, לרבות ביצוע הפרשות כדין לקרנות.
אדלר מציין בהחלטתו כי על דעת כלל הגורמים שהופיעו בפני בית הדין, נדרש שינוי מבני יסודי במתן שירותי הדת במדינה. מאיר שפיגלר, המנהל הכללי של הרשות הארצית לשירותי דת במשרד ראש הממשלה, עמד על כך שכיום המועצות הדתיות ניזונות מתקצוב משותף של הרשות המקומית (בשיעור 60% מן התקציב) ושל הרשות הארצית לשירותי דת (בשיעור 40%), אולם רק כ - 15% מתקציב המועצות, מקורו בגביה עצמית.
בישיבה הוסכם כי רשויות מקומיות רבות אינן מעבירות למועצה הדתית את חלקן בתקציב המועצה כנדרש בהוראות הדין, וכי חובות השכר לעובדי המועצות הדתיות נובעים בעיקרם ממחדל זה של הרשויות המקומיות. בינתיים, הפתרון הזמני שנתן שפיגלר הוא לרכז נתונים על מצבן של המועצות הדתיות. לשם כך יוציא בית הדין החלטה שתופנה לכל מועצה דתית, ובה מועדים קצובים להמצאת הנתונים. בנוסף, תבוצע תוכנית הבראה לכלל המועצות הדתיות, וימונה רואה חשבון מלווה.
מהיועץ המשפטי לממשלה וממשרד הפנים ביקש אדלר את עמדתם באשר לפיקוח משרד הפנים על העברת תקציב הרשויות המקומיות למועצות הדתיות.
הנחיות להמשך
לנציגי המדינה הורה אדלר להמציא לבית הדין, עד ליום 26.12.2006, מתווה לפתרון לבעיית כל אחת מן ה"רשויות החריגות" , להן טרם הועבר תקציב סיוע. כמו כן נציגי המדינה נדרשו להעביר גם עידכון באשר להלנת השכר בשש רשויות מקומיות, בהן דיווחה ההסתדרות על הלנת שכר אולם לא נמצא דיווח מקביל בנתוניה של המדינה.
נציגי משרד הפנים נדרשו להגיש רשימה של כלל הרשויות בהן אושרה תוכנית הבראה החל בשנת , ורשימה של חובות לקרנות. כמו כן דרש אדלר תצהירים מרשויות שטרם הגישו אותם, וגם הורה לראשי הרשויות טייבה, כפר יאסיף וראמה להתייצב לישיבת הדיווח הבאה.
ישיבת הדיווח הבאה נקבע ליום 27.12.06, בשעה 10:00 בבוקר.

תאריך:  20/12/2006   |   עודכן:  20/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אדלר מוכן לטיפול פלילי מול ראשי הרשויות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
הצוות יגיש לשר התשתיות הלאומיות את המלצותיו עד יוני 2007    בראש הצוות עומד מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות - חזי קוגלר
ענבל אביב
בעקבות החלטת ביה"מ מהיום הציבור נקרא לשמור על טפסי הטוטו שנשלחו בשבוע שעבר    ההחלטה באה בעקבות התביעה שהוגשה בבית המשפט הממוזי בת"א נגד המועצה להסדר הימורים בספורט והתאחדות לכדורגל על סך 50 מיליון ש"ח
גלית יצחק
ד"ר אהוד דודסון מונה לסמנכ"ל וראש חטיבת בתי החולים    ד"ר ערן הלפרן מונה למנהל מרכז רפואי רבין    ד"ר יעקב יהב מונה למנהל מרכז רפואי קפלן    ד"ר מיכאל שרף מונה למנהל המרכז הרפואי מאיר
הדר פרבר
עובד ביטחון הבחין בצורה של ילד במסך המוניטור של המכונה אשר מצלמת את תכולת התיקים של הנוסעים, ומיד הוציא אותו החוצה
מירב לוי
כך הודיע שר התיירות בסיור שערך במקום    18,000 תיירים יגיעו לבית לחם בחג המולד בשבוע הבא    הסעים מיוחדים יובילו את הצליינים מצומת גילה, דרך המעבר ועד לכנסיית המולד בבית לחם    משרד התיירות יחלק לכל תייר ברכות ותשורות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il