X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם צריך להיות רב על-מנת לפסול על הסף שירות של בנות כלוחמות בטנקים? ואיזה נזק יוצר רב עם לשון משוחררת לחלוטין לחיילים, לחיילות, ולעם ישראל?
▪  ▪  ▪
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

רק לפני כ-3 חודשים, מרס 2016 אמר הרמטכ"ל כך בטקס המינוי של הרבצ"ר החדש: "השיח התקשרותי והציבורי נובע מדיסאינפורמציה, מאי-ידיעה ומחצאי אמיתות. דיון שמבקש לברר את האפשרות להרחיב שילוב של נשים בכמה מקצועות תוך שמירה על השירות המשותף ועל השילוב הראוי. ואף אחד עוד לא הכניס בנים ובנות לטנקים. זה דיון שמבקש רק לחשוב. זה הופך להיות לנושא לשיח ולעצומות שלא תורמים שום דבר לא לחיזוק של צה"ל ולא לחיזוק של החברה הישראלית ואני יכול רק להצטער על זה".
וב-9 במרס 2017 מתפרסם בציבור: "15 מתגייסות ראשונות מתחילות בימים אלה את ההכשרה שתביא אותן בהמשך אל תוך הטנק כשריונריות. הן התנדבו להליך שמלווה במעקב קרוב של גורמי רפואה"
צבא של סופרמנים?
צבא, גוף ענק ומסורבל, אשר בין דיוני החשיבה שלו לבין המעש יש מרחק של שנים, "חשב" בחודש דצמבר 2016 וכבר מבצע בחודש מרס 2017?, נראה לכם? האם הפכנו את צה"ל לצבא של סופרמנים? או שמא במועד שבו דיווח הרמטכ"ל כי מדובר רק ב"דיון" וב"בירור" היו כבר מונחות בפני רשויות הצבא תוכניות מפורטות לביצוע?
אינני יודע מה אתם חושבים, אך אני סבור שכאשר דיבר הרמטכ"ל על "בירור" ועל "דיון" העניין היה כבר מבושל וסגור לחלוטין, אולי נדחה קצת בחודש או בחודשיים כמס שפתיים לציונות הדתית הממלאת היום את שורות הצבא, ובייחוד את השורות הלוחמות. ואז פרצה הפוסט מודרניות מתוך הצבא, והשריונריות החדשות מתגייסות.
פוסט, פוסט, פוסט
והפוסט מודרניות הזו מחוברת בשלשלות פלדה, לפוסט ליבראליות, לפוסט ציוניות, גישות האומרות לנו בעצם להניח את הנשק, או במילים אחרות להניח את הצוואר, והציבור הציוני/ דתי הוא "מכשול" ענק בעניין הזה, וכמו שצה"ל של אשכנזי ואיזנקוט זרק משורותיו לוחמים משכמם ומעלה כמו צ'יקו תמיר, ועימאד פארס כן צה"ל של איזנקוט וגולן מתאמץ אולי לזרוק משורותיו שדרת קצינים משכמם ומעלה, אשר כל חטאם הוא הכיפה שמעל לראשם, כל חטאם הוא בכך שאין להם שום כוונה לחזור לגלות, אלא לחיות כאן בארץ ישראל, וככל שנדרשת החרב, כן ישתמשו בה, על אפם ועל חמתם של התבוסתנים והמתייפייפים.
הציונות הדתית מפריעה לתבוסתנות
יש להניח שהציבור הנאמן והמסור הזה, הציבור הדתי/לאומי מפריע לרבים, רבים בעלי השפעה וכוח, בשלטון, במשפט, בצבא, ואלה התוצאות, במקום להשקיע את מירב המאמצים בהכנת הצבא למלחמה הבאה, לאיומים הבאים, הצבא מתעסק בכסת"חים מול ועדות החקירה (תוך שימוש בקצינים / פוליטיקאים שפרשו מתפקידם), וביצירת מחלוקות מיותרות הפוגעות בליבת הכוח הלוחם של צה"ל, ובציבור כולו.
רבנים התוקעים גולים עצמיים
והשאלה הנותרת היא איך מוחים, איך מתנגדים כאשר ההשתמטות והוויתור על השרות בצה"ל היא אפשרות אשר לא נלקחת כלל בחשבון.
התשובה לשאלה הזו מאוד קשה, אך מה שקל הוא לקבוע מה אינה הדרך, והדרך אינה דרכו של אותו רב אשר שמו עלה לכותרות, ואשר אינני מטריח את מוחי לזכור את שמו, דרך של הטחת עלבונות בחיילות אידיאליסטיות המתגייסות ממש כמו בני הציונות הדתית לשירות משמעותי. הטחת עלבונות שכאלה היא כלום מלבד תקיעת גולים עצמיים, כלום מלבד לקחת אנשים כמוני אשר אינם קשורים לציונות הדתית, אך תומכים ברבים מרעיונותיה, ולירוק להם בפנים.
המקום שהצבא הולך אליו מדאיג, הדגשים המכוונים את הצבא, מדאיגים עוד יותר, ההתנהגות של צמרת הצבא אל מול חבורת עיתונאים לקקנים, כפי שנראתה מההקלטות של לשכת אשכנזי, חייבת להדיר שינה מעיני כל אחד מאתנו, ההתעקשות ההזויה על בנות בקנה ופרחים בצריח, אף היא חייבת להדאיג, אך מי שבאמת מודאג ושואף לתקן, לא מדבר במו אותו רב, אשר בדבריו הפוגעניים משיג בדיוק את התוצאה ההפוכה.

תאריך:  12/03/2017   |   עודכן:  12/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עימאד פארס  צ'יקו תמיר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרך ארץ קודמת לתורה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מאחר ואנו ערב חג הפסח,
אכן שאלות חשובות.  |  12/03/17 17:27
2
אל דאגה
הג'וקר  |  12/03/17 20:05
3
זה "העסק" , של הרבנים,הלפרין?
שלמה המגיב  |  13/03/17 11:40
 
- לא ולא
ה.א  |  13/03/17 17:04
 
- ומי כן צריך "לסתום פיות", ה.א.
שלמה המגיב  |  13/03/17 18:37
 
- סתימת פיות איננה פתרון
ה.א  |  14/03/17 15:29
 
- ועוד על "התערבות" רבנים בצה"ל
שלמה המגיב   |  13/03/17 19:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורנה ד"ר מרקוס בן -צבי
בנו את הזהות האישית והמקצועית שלכן על הכישורים והחוזקות שלכן כבנות אדם, בשילוב עבודה קשה, נחישות ומאמץ    אל תבנו את זהותכן על המראה החיצוני למרות המסרים המופעלים עליכן בעוצמה מילדותכן
רפי לאופרט
כשמדינה יוצאת למלחמה ומחליטה לא לנצח בה, האם הדבר נובע מהערכה שעדיף לה ללא ניצחון (הישגים פחותים), או שזו נגזרת מאי-רצונה לשלם את מחיר הניצחון, לצד נכונות לשלם מחיר החלטה זו - לכל חלופה, המחירים שלה
אהרון שחר
התכוננו מצוין למלחמה הקודמת, אבל לא השכלנו להשתחרר מן הקונספציה של מלחמה בעצימות נמוכה    כפיל בחנות חרסינה, שתפקידו העיקרי הוא להיות המבוגר האחראי ולהיזהר שלא לפגוע יותר מדי באויב המסכן
רון בריימן
שר האוצר כחלון בפועל מעודד "משקיעים" להשקיע בברלין במקום בארץ    "מס ריבוי דירות" שלו מופעל מעבר ל"קו הירוק", ואף גורם אנטישמי בחו"ל, או אוטו-אנטישמי בארץ, אינו מוחה על כך, ואפילו בג"ץ אינו מתערב
יעקב שטרכר
תקציב מעצם הגדרתו מצביע על תקרה, והדילמה היא כיצד להפיק את התועלת המקסימלית מהעודפים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il