X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש המוסד לעבר חרד ממדינה דו לאומית, ולכן הוא קורא לנו להשתלב במרחב שאיפתו של מר פרדו היא פתטית, אנחנו יהודים, והמרחב הוא מוסלמי אנחנו חלק מעולם מערבי מתקדם והמרחב תקוע הרבה מאחור
▪  ▪  ▪
פרדו. מה אתה אומר? [צילום: חיים צח/פלאש 90]

במדינתנו הרבה אנשים עטורי תהילה, על חלקם שמענו ועל חלקם לא. אנו נוטים להאמין שאם נשאו בתפקידים רמים ואחראיים כמו ראש המוסד, הרמטכ"ל, שר הביטחון, אלופי צה"ל, מפקדים בכירים במשטרה הם היו ראויים לאמון שלנו, ואך חולפת לה תהילת העולם והם עוברים לסטאטוס "במיל" או "בדימוס" ואז הם מתאמצים מאוד לשכנע אותנו, שהאמון שנטענו בהם היה עפעס לא לעניין.
באירוע לכבודו של מאיר דגן ז"ל, קודמו של תמיר פרדו בראשות המוסד, מתח מר פרדו ביקורת על המדיניות הישראלית על כי איינה מנצלת חלון הזדמנויות להשתלבות במרחב. להבנתו, האיום הקיומי היחיד על ישראל כיום הוא האיום הנובע מהסכסוך הישראלי פלשתיני. הוא טוען, בנוסף, כי אין בכוחן של שכנותנו להכריע אותנו בכל קומבינציה או קואליציה שתתהווה, ומכאן הוא מסיק כאמור שזה בדיוק המועד עבור ישראל להשתלב במרחב.
וניתן אך לתמוה שאדם היה בעמדה כה בכירה, ובמרכז צומת קבלת החלטות, רואה את גולת הכותרת של שאיפותיו המדיניות בהשתלבות במרחב.
רווח והפסד
יקירי מר פרדו, האם אתה מודע להכנסה הממוצעת לנפש במרחב שאתה כה שואף להשתלב בו? וכמה שנות לימוד לנפש? וצריכת המים לנפש? פרסי נובל לנפש? האם בדקת את דבריך לפני שאמרת אותם? האם לא למדת במוסד לשים קצת ספקות לפני שאתה שם הצהרות בומבסטיות על השולחן?
האם בדקת מהן השאיפות של העמים והאומות שאתה כל כך רוצה להשתלב במרחב שלהן בנוגע לך ולזכות קיומך כאן? האם עשית חישובי רווח והפסד של היבטי ההשתלבות השונים, והמחיר שנשלם אם נצליח בהשתלבות ואם ניכשל בה?
מר פרדו היקר, למדינת ישראל יש כיוון, אנו מציעים מו"מ להנהגה הערבית בנושאים הקשורים לאדמות ארץ ישראל, מתוך שני עקרונות, 1. המו"מ לא יוביל לשום מקום אלא אם בסיומו לא תהיה הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית. 2. זכות השיבה לא הייתה קיימת מעולם ולא תהיה קיימת לעולם.
שני עקרונות מאוד פשוטים אשר הם ורק הם חיוניים להמשך קיומנו כמדינה יהודית, הם ורק הם עשויים, אם כי לא בביטחון מלא, לעקר את התיאבון למלחמה בצד השני, כל פתרון אחר ישאיר את בעיות הליבה פתוחות, והאש תחזור ותתלקח כאשר אנו נהיה במצב הרבה יותר גרוע.
ומה אתה אומר לשכנינו? תנו לנו להשתלב במרחב, להיטמע במרחב, אנו נשתלב, נבטל את הייחודיות שלנו, נבטל את העם שלנו, ונהפוך חלק ממרחב עני, בור, וחסר תקווה.
אני מבין שזה לא מה שהתכוונת לומר, אך כאיש מודיעין ותיק אתה כבר יודע שכלל לא חשוב מה אמרת, אלא מה האויב שומע. איש לא מתעניין בשורות אלא במה שמשתמע בין השורות, ובין השורות שלך אני שומע: תבוסתנות, ייאוש, וחסר אמונה בצדקת הדרך, וזה בדיוק מה שהאויב אוהב לשמוע.
תאריך:  22/03/2017   |   עודכן:  22/03/2017
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
שאיפה פתטית
תגובות  [ 12 ]מוצגות  [ 12 ] כתוב תגובה 
1
טענה חסרת בסיס של ראש המוסד
שמואל פישר  |  23/03/17 05:28
2
אפרים-
אבנר צפוני  |  23/03/17 06:00
 
- הם גם ידעו הרבה ביוה"כ !!!! ל"ת
איפכא מסתברא  |  24/03/17 04:10
 
- טענה מאד רצינית
ה.א  |  24/03/17 04:43
 
- על קצה המזלג-
אבנר צפוני  |  26/03/17 06:10
 
- התנשאות דוחה!
ה.א  |  27/03/17 03:42
3
מי שרוצה "מערב מתקדם",
מאמר פאתטי  |  23/03/17 10:28
4
מחריד ! אני חוזר וטוען
מגיב ותיק  |  23/03/17 12:55
 
- עמישראל יתנחם בכך שאתה לא שם
ווטאבר  |  23/03/17 22:36
5
עוד אחד שיצא מדעתו
אהוד פרלסמן  |  24/03/17 15:02
 
- היא תנאי שבלעדיו אין לשלום.
השתלבות במרחב,  |  24/03/17 23:14
 
- עוד תבוסתן
ה.א  |  26/03/17 06:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותישראלי-ערבי
אלברט שבות
השאלה המניע והתוכנית    המאמר הזה נכתב ברוח חג הפורים שבא עלינו לטובה    ישנה אומה שרוצה לחסל אותנו    היא הכריזה על זאת לפני שנים מספר והלכה לבנות את הפצצה    השאלה שאני רוצה לדון בה: מה עשתה ישראל בנידון
עידן יוסף
גורמים בסוריה: צה"ל תקף מהאוויר כלי רכב אזרחי שנסע סמוך לקוניטרה וחיסל בכיר באחת המיליצות של צבא אסד    זמן קצר לפני התקיפה הבהיר הרמטכ"ל כי צה"ל יתקוף בסוריה גם בעתיד כדי למנוע אמל"ח קטלני מחיזבאללה
אלברט שבות
הבעיה שלנו מתחילה לא מהאיום הקיומי עלינו וגם לא מחלון ההזדמנות של אירן כי אם מהסכנה שמא נירדם, ולנו אין את הלוקסוס לתפוס תנומת צהריים כנהוג בכל העולם    בשאלה האירנית-ישראלית יש לנו סיבה טובה לנום שנת ישרים ולהרדם עמוק; כך עולה, לכאורה, מהתמונה הגדולה שאנו משקיפים עליה
עמוס גלבוע
השמחה בה התקבל החייל הירדני שרצח שבע תלמידות ישראליות לפני 20 שנה, משקפת את הלכי הרוח ב"רחוב" הערבי    אחת המשמעויות: המשטרים "הסוניים המתונים" לא יעזו ללחוץ על הפלשתינים לוויתורים בהסדר שלום    מי שמאמין בכך חי באשליה נעימה
אריאל י' לוין
אומר שישראל איננה יודעת מה היא רוצה, ולא יודעת כיצד להביע זאת    ח"כ יעקב פרי: ישראל יכולה להגיע להסדר שיביא אותה למצב ביטחוני טוב יותר מאשר היום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il