חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה החליטה לבטל את שירות החיבור הלווייני לאינטרנט המוצע לנוסעיה לקראת סוף השנה. הנהלת לופטהנזה מסרה כי החלטה זו התקבלה מחוסר ברירה לאחר שחברת בואינג, המספקת ללופטהנזה את השירות, החליטה לבטל את שירותי הלוויין עקב הפסדים.
מערכת החיבור הלווייני לאינטרנט של בואינג, Connexion by Boeing, מאפשרת התחברות לאינטרנט ב-Wi-Fi מתוך הטיסות. שירות האינטרנט של בואינג הושק לפני שש שנים, במטרה להעניק לטסים אפשרות לגלוש באינטרנט מהיר, ולנצל כך את הזמן הארוך של הטיסה לעבודה ופנאי.
שירות ה-Connexion של בואינג הותקן בכמה וכמה חברות, כולל אל-על, אך חברות רבות פרשו מהפרויקט לאחר אסון התאומים ב-11 בספטמבר, 2001. בנוסף, למרות הציפיות הגבוהות, רק אחוז נמוך ביותר (פחות מ-5%) מהנוסעים בכל טיסה הביעו עניין להשתמש בשירות.
מערכת ה-Connexion הותקנה ב-66 מטוסים של לופטהנזה במהלך השנתיים האחרונות. והשירות הוצע בעיקר בטיסות ארוכות לאמריקה ואסיה.
כבר באוגוסט הודיעה בואינג שהיא תוותר על שירות ה-Connexion בסוף דצמבר השנה עקב העדר עניין מצד חברות התעופה הגדולות. בואינג השקיעה רבות במערכת המבוססת-לוויין שלה, אך רוב חברות התעופה בחרו בשירותי אינטרנט זולים יותר המשתמשים ברשתות סלולאריות.
הנהלת לופטהנזה מסרה כי למרות שהייתה מעוניינת להמשיך בשירות, היא תאלץ להמתין מספר חודשים עד שתמצא ספק אינטרנט חלופי.