X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההתייחסות הראשונית לרעיון שעומד מאחור הקמת תנועת "פנימה" היא ספקנות וציניות מהולה בגיחוך זה בדיוק מה שראשי התנועה רוצים לשנות לתרגם את השיח הווירטואלי לשיח פנים אל פנים, מתוך תקווה שבמפגשים האישיים סף האלימות וההסתה ייעלם להסתכל פנימה: הגיע הזמן לדבר
▪  ▪  ▪
ללא פנים [צילום: מרציאו חוזר שנסז/AP]

יש אלף סיבות להטיל ספק, להרים גבה, ולכתוב מדוע הרעיון של תנועת "פנימה" שהוקמה על-ידי הרב פירון ואנשי ציבור אחרים, לא יצליח.
אחת הסיבות, כפי שהציג אותה בראיון בקול ישראל, אחד ממייסדי התנועה, שמעון אזולאי, היא הפלטפורמה של הרשת החברתית. השסעים בחברה הישראלית, הקיטוב, השיח האלים בין אלו שבעד ואלו שנגד, ולא כלכך משנה על מה, מתנהל בעיקר פה, בפייס, ובאפליקציות רשת אחרות כמו טוויטר, ווטס אפ ודומותיהן.
שמעון אזולאי, אומר כי הקלות הבלתי נסבלת של השילוב בין האצבעות שלנו למקלדת והיכולת לשחרר לאוויר כל דבר שעולה במוחינו, הופכת את השיח בחברה לאלים, שמתרגם לאווירה הציבורית של הכל מותר, שלא מאפשרת לקיים שום דיון רציני בשום מקום.
הרעיון של מקימי התנועה, הוא להסתכל לגולשים בעיניים, לכותבי הלייקים, למצייצים ולמסמסים, לאתר אותם ולהזמין אותם למפגשים אישיים.. לתת להם את ההזדמנות לדבר, לא להסכים, אבל להתווכח בצורה תרבותית ועניינית.
פנים אל פנים
הסוציולוגיה של האינטרנט בכלל, ושל הרשת החברתית בכלל, מלמדת שכאשר שני אנשים מנהלים קשר ביניהם רק באמצעות מייל, סוג השיח ביניהם נושא אופי מסוים, רשמי, לפעמים קצת פוגעני, אבל לאחר פגישה פנים אל פנים, כל התקשורת בכתב שנשעית אחרי זה תהיה שונה.
את התופעה המוכחת הזו מקווים מייסדי התנועה החדשה ליישם בחברה הישראלית. הם חוזרים ומדגישים שהם לא פוליטיים, מה שמעלה את סף אי-האמון בהם, וגם זה אחת הסיבות לרעיון של התנועה: בישראל של 2017 כבר לא מאמינים לאף אחד, בשום דבר. כלי התקשורת, העיתונות, הטלוויזיה ספגו מהלומה קשה מכל מה שקורה בשנה האחרונה: מלחמת טייקוני המו"לים, מעורבות או אי-מעורבות של פוליטיקאים, תאגיד כן או לא, והסתה בלתי פוסקת מצד פוליטיקאים נגד כל מי שעוסק בתקשורת. האמון במוסד ששמו תקשורת נפגם, ומכאן שגם השיח בכיכר העיר הוירטואלית מאבד מהאפקטיביות שלו.
ולכן אנו נמצאים בתקופה שבה יש ניסיונות לאזן בין הפוסטים והטוויטרים לבין המפגש האנושי בין בני אדם. תנועת פנימה לקחה על עצמה את האתגר לעשות זאת. בשלב זה היא צריכה להוכיח שאין לה אחות, שהם לא הולכים לפוליטיקה, כי הפוליטיקאים של היום, שמופיעים יום יום בסלון שלנו, הם בדיוק התוצר של הפוסטים האלימים והציוצים חסרי המעצורים. הם אלו שנותנים את הטון הצורם והמפחיד שמאיים לקרוע את החברה הישראלית ולפורר את מה שנותר מאוחד בה.
ואם מיליון איש, היעד שהציבה לעצמה התנועה, יתחילו להיפגש ולדבר ביניהם, ואח"כ לכתוב פוסטים קצת יותר מאופקים ואם אפשר גם בעלי ערך, יש סיכוי שאם אי-פעם מתוך התנועה יצמחו כאלו שילכו לפוליטיקה, ובעיני זה ממש לא אסון ולא צריך לפחד מזה, הפוליטיקה הזו תיראה אחרת, וזה יהיה הישג גדול. כדאי להסתכל פנימה ולעקוב.

תאריך:  12/04/2017   |   עודכן:  12/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להסתכל לגולשים בעיניים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
"פנימה לקחה על עצמה"
ארי כספי  |  12/04/17 19:01
 
- אני הג ל"ת
שמ  |  17/04/17 10:32
 
- אני
שמ  |  17/04/17 11:08
2
תיקון שגיאה
עמעד  |  12/04/17 22:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: על הצלחת - פסח חג קולינרי מאחד    איפה הפסיכיאטרים?    איחוד הצלה - חַפש את האישה    ולקינוח תסמונת מצרַים
יוסי ברנע
למאמרו "חג ללאומיות, לא לאומנות", הארץ מיום 10.4.17    שעושים אידיאליזציה לשמאל להתקפת הימין (הגם שכיום כנראה בגין לא היה מתקבל לליכוד בשל "שמאלנותו" וז'בוטינסקי, מופת הליבלרליזם, היה נסקל כשמאלן קיצוני), מגיעים למשפט שאינו שייך לשום מציאות פוליטית מוכרת שהייתה בארץ: "במקום שמדינת הלאום היהודית תהיה אור לגויים, היא עלולה לשקוע בתפיסות השוללות את זכויותיהם של השונים ושל מיעוטים".
אהוד פרלסמן
חלק זה של תאורה של פרשת דרייפוס עוסק בהתגלגלות הפרשה מהרגע בו נפל חשד הבגידה על דרייפוס, ועד הגלייתו לאי השדים, כארבעה חודשים לאחר מכן.
אברהם הללי
בחג המצות מקפידים במיוחד בהכשרת כלים, ובהכשרת הבית והסביבה ובראש ובראשונה המזון, כל זה זכר ליציאת מצרים
דוד סנדובסקי
התהליך האבולוציוני האנושי על הפלנטה מוביל ליצירת אחידות גוברת של התרבות האנושית    במקביל יש לשמר את בסיסי וליבות התרבויות הלוקליות במוסדות שימור הידע, המידע ומורשות התרבויות המקומיות    מדובר בארכיונים לאומיים, ספריות לאומיות, מוזאונים לאומיים ואקדמיות לאומיות לשפות ו/או למדעים, שהם גופים של ידע שנוצר ונצבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il