X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
המטבח הפרואני איננו רק ססגוני ופיקנטי - הוא בהחלט גם שופע בריאות. השומן, הסוכר והמלח הם אאוט בו, ואת מקומם תופסים תבלינים
▪  ▪  ▪
התירס השחור שממנו מכינים את משקה הצ'יצ'ה [צילום: באדיבות לשכת התיירות של פרו]

לא בכדי נחשבת לימה כבירת הגסטרונומיה של אמריקה הלטינית. אחרי ככלות הכל משקף המטבח הפרואני, הנחשב לדוגמה, אלפי שנות היסטוריה קולינרית, על השפעותיה השונות והמגוונות. מסתבר שההיבט הגסטרונומי בפרו הצליח לחצות את גבולות הדוכנים שבשוק ולהגיע אל כותרות המגזינים הנחשבים בעולם לבישול.
כך או אחרת ראוי לציין שהמטבח הפרואני איננו רק ססגוני ופיקנטי, אלא גם שופע בריאות לשמה.. השומן, הסוכר והמלח הם אאוט בו, ואת מקומם תופסים מוצרים טבעיים, בלא שאיבדו בשל כך את טעמם המיוחד. תיבולם הוא מושלם ומשמש כמופת לכל מי שחושב את עצמו גסטרונום.
לפרו יש ייחוד בפרודוקטים קולינריים רבים. כך למשל, היא נחשבת לא רק למדינה בעלת מספר המינים הרב ביותר של דגים בעולם, אלא גם כארץ המוצא של מאכלה הלאומי - הסביצ'ה -מאכל המבוסס על דג שהוא נא, המושרה למשך שעות ארוכות במיץ לימון, רצועות-בצל, מלח ופלפל.
המשקה המופלא
הקינואה אף היא ממוצא פרואני, ובארץ האנדים גם צמח קדוש, שעבר בירושה ממסורת האינקה במשך תקופה של אלפי שנים. במטבח הפרואני משמש הירק המובחר הזה כבסיס קבוע לתבשילים מסורתיים, למרקים, ואפילו לתערובת-גרנולה.
אבל הלהיט הגדול של פרו הוא הצ'יצ'ה - משקה ייחודי לארץ האנדים, המופק בלעדית מתירס שחור. טעמו מתקתק, מעורר וממריץ, ועם זאת גם מוריד לחץ-דם. עבורי הוא הפך למשקה ממכר, ושבוע-ימים שלגמתי ממנו, הוא היה בשבילי בבחינת סם של חיים.
להיט קולינרי נוסף הוא הלוקמה - פרי עגלגל, כתום ומתוק, שתוכנו הוא דמוי-קרם עסיסי. מפיקים ממנו גלידות וקינוחים. אני התענגתי עליו כמרקחת פיקנטית, במילוי עסיסי של עוגת-פרי פריכה.
ואיך אפשרי ללא אמפנדה - המאפה המוביל של אמריקה הלטינית. בהבדל מהאמפנדה הארגנטינאית, קטנת הממדים, המכילה בתוכה בשר, תירס, או סויה - האמפנדה הפרואנית היא בצקית-ענקית וממולאת בכל טוב ירקות ופירות. טעמה משובח ופיקנטי מאוד כשהיא אפויה מן הסתם בתנור.
מאכל - תאווה
בקולינריה הפרואנית, השופעת בריאות, שמור מקום של כבוד לטאמאלס - עלי תירס מבושלים בקמח, ששימשו בעבר מאכל לבעלי-חיים בג'נגל בלבד, בעוד שהיום הם להיט קולינרי חביב בהחלט גם על בני האנוש. למען הגילוי הנאות מן הדין להודות שעבורי הם היו מאכל-תאווה.
לימה משופעת במסעדות עממיות וברשתות של מזון מהיר, המציעות אוכל בריא וגם וזול במחיר. בצידן יש, כמובן, גם מסעדות יוקרתיות, המרוכזות כולן במתחם הקניות והבילויים לרקומר, הממוקם בשכונת מירפלורס, שעל שפת האוקיינוס.
בין המסעדות היוקרתיות המומלצות שפקדנו, נמנות ה"ואקה לוקה" ("הפרה המשוגעת"))"לה ביסקטה" ו"מנגו". כולן פועלות במתכונת של "אכול כפי יכולתך" ותעריפיהן נעים סביב ה-100 דולר לזוג. בהחלט שלא זול, גם ביחס לארץ, אבל עם זאת שווה כל פרוטה.

תאריך:  20/04/2017   |   עודכן:  20/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי סלע
גוף האדם יודע להתמודד עם אתגרים מעניינים וקשים, אך ישנם אנשים שהתחילו במעבר דירה וחוו כאבי גב    הלו"ז הצפוף אחרי לידה בתוספת ההורמונים ומיעוט בשעות השינה, הינם מתכונת מעולה לקריסה של הגוף היכולים להתבטא בכאבי גב חזקים
חלי ממן
כולנו אכלנו קצת יותר מדי ומרגישים כבדים גם בגוף וגם בלב    איך תצליחו לשלב את הלחם בצורה נכונה בתפריט היומי ובפעילות גופנית
יצחק דביר
יש להקפיד לרכוש מוצרי חמץ שיוצרו לפני הפסח רק במקום בו מוצג אישור מכירת חמץ מאת הרבנות המקומית    עלינו לוודא שהאישור המוצג הינו האישור המקורי (ולא צילום של אישור לבית עסק אחר...) ומתייחס לשנה זו
ראובן לייב
על יחסי הגומלין ההדוקים שבין פרו למדינת ישראל מעידים לא רק הסכמי ה"הפרסונה נון-גראטה", אלא גם תרומות הדם של פרואנים לצעירה ישראלית שלקתה בחיידק אלים; פארק יצחק רבין, והוסטל ריוונדל, הפופולרי בקרב תרמילאים מהארץ
צילה שיר-אל
רכושניים, רודפי בצע, רודפי תענוגות, עקשנים, בעלי חשיבה איטית, לא אוהבים שינויים ולא זורמים עם הנסיבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il