X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תוקם ועדת היגוי מיוחדת שתדון בהקצאת התקציב ותגיש את המלצותיה בתוך 3 חודשים
▪  ▪  ▪
מסלול לנכים בכותל המערבי

משרד התיירות והביטוח הלאומי יקצו 12 מיליון שקלים בשלוש השנים הבאות לצורך הנגשת אתרי התיירות בישראל לציבור הנכים. כך סוכם בפגישה שנערכה אתמול בין מנכ"ל משרד התיירות, נחום איצקוביץ, לבין מנכ"ל הביטוח הלאומי, יגאל בן שלום. הפגישה התקיימה על-רקע מדיניות שר התיירות, יצחק הרצוג, להעצים את שיתוף הפעולה בין משרד התיירות והמוסד לביטוח לאומי.
בסיום הפגישה החליטו הצדדים על הקמת ועדת היגוי לאומית לנושא הנגשת אתרי ביקור תיירותיים, בשיתוף פעולה מלא בין משרד התיירות לביטוח הלאומי. תפקיד הוועדה יהיה ליצור סדרי עדיפות לאומית תלת-שנתיים בנושא הנגשת אתרי תיירות, והיא תגיש את המלצותיה בנוגע לאופן השקעת התקציב בתוך שלושה חודשים.
בראשה יעמוד סמנכ"ל בכיר לכלכלה, תכנון ותשתיות במשרד התיירות, שי וינר. המשרד והמוסד לביטוח לאומי יקצו כל אחד 2 מיליון שקל בשנה למשך 3 השנים הבאות (סך הכל: 12 מיליון שקלים). מי שיוציא לפועל את הקצאת התקציב מטעם משרד התיירות יהיה החברה הממשלתית לתיירות (חמ"ת).
שר התיירות, יצחק הרצוג: "מדיניות משרדי היא לקדם הנגשת אתרי תיירות לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. אני מקווה שהתוכנית החדשה תגביר הן את תנועת התיירים הנכנסת והן את תיירות הפנים. הכסף ישמש בעיקר להנגשת אתרי תיירות קיימים, שכן התשתיות באתרים חדשים שנבנים כבר מותאמות לנכים כחלק בלתי נפרד מתוכניות ההקמה. במקביל מקדם המשרד את תקנות ההנגשה העוסקות בהנגשת נכים באכסון המלונאי במבנים קיימים וחדשים יחד עם תעשיית המלונות והתיירות, יחד עם ועדת העבודה והרווחה של הכנסת".
מנכ"ל משרד התיירות, נחום איצקוביץ: "התיירות העולמית כיום מחפשת פתרונות לנגישות נכים, והמצב הקיים כיום בישראל מהווה חסם לכניסת תיירים המשתייכים לאוכלוסיות אלו. התקציב עליו הוחלט ישמש להשגת מטרה זו באתרי התיירות השונים, ובקו התפר שבין המלונות למרחבים הציבוריים".
מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, יגאל בן שלום: "המהלך החשוב עליו החלטנו הוא אחד היעדים שלנו, במסגרת הקרן המיוחדת של הביטוח הלאומי בנושא הנגשת נכים. אני שמח מאוד על שיתוף הפעולה עם משרד התיירות".
במהלך הפגישה הוחלט כי משרד התיירות יפנה בכתב לכל הארגונים, הרשויות המקומיות, הגופים והמשרדים שלהם עניין לנושא הנגשת אתרים כדי להודיע על הקמת הוועדה. בפנייתו יציין המשרד כי כל בקשה בנושא תועבר דרך ועדת ההיגוי החדשה, על-מנת לפעול על-פי סדרי עדיפויות לאומיים שייקבעו על-ידי הוועדה לעניין זה.
הוועדה תמליץ גם בכל הנוגע לאופן יישום חוק הנגישות לבתי המלון. יצוין כי התקציב החדש הוא שדרוג משמעותי בתחום ההשקעה בהנגשת אתרי התיירות לנכים: בשנים האחרונות השקיע משרד התיירות בתחום זה בממוצע בין חצי מיליון למיליון שקל בשנה. לפיכך מדובר לכל הפחות בהכפלת התקציב. באמצעות ההשקעה החדשה מקווים במשרד התיירות גם לרתום גופים נוספים להשקיע בתחום ההנגשה באתרי התיירות.

תאריך:  02/01/2007   |   עודכן:  02/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
12 מיליון שקל להנגשת אתרי תיירות לנכים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
בשלב הראשון הערוץ, תחת המותג "ישראל פלוס", נפתח ללא חיוב למאות מיליוני צופים
הילה רפופורט
ילד בן 9 תלה את עצמו בניסיון לחקות את סצינת הוצאתו להורג של סדאם    קשר חבל למאוורר הקבוע בתקרה; את הקצה השני של החבל כרך סביב צווארו    אמו של הילד לא הצליחה להחיות אותו
מחלקה ראשונה
פיטנגו מודיעה על מינויו של איתן בק לשותף המתמקד בהשקעות בתחומי תקשורת וסמיקונדקטור
רונן ליבוביץ
ועדת חוץ וביטחון שמעה את מסקנות התחקיר על התנהלות אוגדה 162 במלחמת לבנון השנייה    ח"כ איתם: "לדרג הבכיר של הצבא היה חלק בכשלים"    ח"כ כהן: "צה"ל הפך לצבא של תחקירים"
מירב לוי
במהלך החודשים הבאים ייערכו סופי שבוע מיוחדים של טבע, כושר ובריאות בבתי ספר שדה של החברה להגנת הטבע, בשיתוף מכון "דרך הכושר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il