X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משביתים את הלימודים וחוסמים את הכניסה ל-10 אוניברסיטאות וחלק מהמכללות ברחבי הארץ מוחים על מינוי ועדת שוחט לבחינת מערכת ההשכלה הגבוהה וקוראים ליישום מסקנות ועדת וינוגרד
▪  ▪  ▪
הסטודנטים בהפגנה קודמת [צילום: התאחדות הסטודנטים]

הסטודנטים מחריפים את המאבק נגד מינוי ועדת שוחט לבחינת מערכת ההשכלה הגבוהה. הבוקר (3.1.07) הלימודים מושבתים ליממה אחת ב-10 אוניברסיטאות ומכללות בולטות ברחבי הארץ. אמש הודיעה המועצה המתאמת של אירגוני הסגל האקדמי הבכיר על פיצוץ המגעים עם ועדת שוחט ועל תמיכתה בשביתת הסטודנטים.
שערי הקמפוסים ננעלו באוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטה חיפה, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, המסלול האקדמי המכללה למנהל בראשון לציון, מכללת וינגייט, מכללת קיי, מכללת הגליל המערבי, מכללת יהודה ושומרון באריאל ומכללת בצלאל.
סמוך לאוניברסיטה העברית בהר הצופים בירושלים מפגינים כ-200 סטודנטים, אשר מקיימים מסע הלוויה עם ארונות קבורה לציון "מותה של ההשכלה הגבוהה". המפגינים אף הבעירו צמיגים ועומדים בשער הכניסה הראשי ונושאים שלטים. כוחות משטרה הגיעו למקום.
באוניברסיטת חיפה חסמו הסטודנטים את שת הכנסות לקמפוס, ואף הבעירו צמיגים. הסטודנטים אף הציבו כמה חמורים בכניסה לאוניברסיטה שעליהם הוצבו שלטים: "אני חבר בוועדת שוחט". כמו כן נמנעה את כניסתו של ראש העיר, יונה יהב, לאוניברסיטה. באוניברסיטת תל אביב מנעו המפגינים במשך כ-20 דקות את כניסתו של נשיא האונברסיטה, פרופ' איתמר רבינוביץ לשטח הקמפוס.
בשבועות האחרונים התקיימו מגעים בין האוצר לאנשי הסגל הבכיר במטרה להגיע להסכמה שתאפשר את השתתפותם של חברי הסגל בוועדה. אולם, המגעים הגיעו למבוי סתום לאחר, שלטענת המועצה המתאמת סירב האוצר להתחייב כי החלטות בנושאי שכר והסכמי העבודה לא יאכפו באופן חד-צדדי.
ארגוני הסטודנטים מבהירים כי השביתה הינה שביתת אזהרה בחלק מהמוסדות לפני החרפה שתכלול את כל המוסדות האקדמיים במדינה, אם לא תיושם החלטת ממשלת ברק להורדת שכר הלימוד. הסטודנטים דורשים את ביטול ועדת שוחט, יישום מסקנות ועדת וינוגרד, הקמת ועדה בראשות שופט (בדימ.), 50% נציגות לסטודנטים בוועדה והזרמת תקציבים למערכת החינוך וההשכלה הגבוהה בישראל.
יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איתי שונשיין: "השביתה הינה כאות מחאה על תקציב המדינה שיאושר בכנסת ביום זה. תקציב המדינה הינו פוגעני ואנטי חברתי. אנו שובתים גם משום שבתקציב הנ"ל אין אזכור ליישום מסקנות ועדת וינוגרד, אשר מסקנותיה להפחתת שכר הלימוד ב-50% אושררו על-ידי ממשלת ישראל בשנת 2001. השביתה הינה אות אזהרה בחלק מהמוסדות, לפני החרפה כללית של השבתה כוללת בכול הקמפוסים בארץ".
יו"ר ההסתדרות, עופר עיני הביע תמיכה במאבק הסטודנטים. "ועדת שוחט עלולה להביא לפגיעה גם בהסכמים הקיבוציים של המרצים בנוסף לפגיעה בסטודנטים", אמר עיני. בכוונת הנהגת ההסתדרות לכנס בקרוב דיון בנושא שאליו יוזמנו גם נציגי המרצים והסטודנטים.

תאריך:  03/01/2007   |   עודכן:  08/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבוקר: שערי הקמפוסים ננעלו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ארונות קבורה
משה, עורך-דין  |  3/01/07 13:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בין העדויות הרבות שנאספו, תיאר סוכן FBI כי ראה עצור עטוף בדגל ישראל בחדר שהואר באור מסנוור והושמעה בו מוזיקה מחרישת אזניים
יפעת גדות
לפעמים נחירות הן סימן לבעיות רציניות יותר - כמו דום נשימה בשינה. במצב של דום נשימה, אנשים למעשה מפסיקים לנשום למספר שניות. הפרעה זו עלולה לתרום ללחץ דם גבוה ואפילו לגרום לשבץ
הדר פרבר
למעלה מ-20 קורבנות בעיר ג'ובה שבסודן העידו על המעשים הקשים    במחלקת כוח שמירת השלום של האו"ם בניו-יורק סירבו להגיב
הדר פרבר
הכלב ידוע כחזק אך גם כחכם, נאמן ו'אוהב להשתעשע'    החקירה נמשכת
הדר פרבר
רוב מקרי מוות נגרמו כתוצאה מנהיגה במהירות מופרזת, נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סוגים אחרים של הפרות החוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il