X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יפרוש מתפקידו ב-1 במאי 2007 לאחר 14 שנה בחברת החדשות, בהן 12 שנה בתפקידו הנוכחי במכתב לעובדים כתב קיטל כי הוא נפרד "לא בלב קל אך בתחושת מיצוי, ובעיקר סיפוק וגאווה"
▪  ▪  ▪

שלום קיטל, מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2, הודיע היום כי יפרוש מתפקידו ב-1 במאי 2007 לאחר 14 שנה בחברת החדשות, בהן 12 שנה בתפקידו הנוכחי. יו"ר חברת החדשות של ערוץ 2, יצחק לבני, מסר כי יקים ועדה שתעסוק בהקדם במינויו של מנכ"ל חדש.
הקדנציה של קיטל הוארכה ביוני 2006 בשנה נוספת, ואולם קיטל החליט לפרוש כבר עתה. בדירקטוריון החברה, הממומנת מכספי הזכייניות רשת וקשת, נשמעה בשנה האחרונה ביקורת רבה על תפקודה של החברה, בעיקר בהיבט הכספי ובהכנה עתידית לזירת תחרות מפותחת יותר בתוך מספר שנים.
עם זאת, בדירקטוריון הביעו הערכה רבה לתפקודו של קיטל כעורך ראשי, שהוביל את חדשות 2 בשנה שבה אירעו לפחות שלושה אירועים חדשותיים שהצריכו סיקור מסביב לשעון: מחלת רה"מ אריאל שרון, תקופת הבחירות ומלחמת לבנון השנייה. הרייטינג של חדשות 2 מוביל באופן גורף מדי יום על פני המהדורות האחרות, ועומד על ממוצע של כ-20% בקרב כלל משקי הבית באוכלוסיה.
מבחינה כספית ותדמיתית, חדשות ערוץ 2 נמצאת בתקופה לא קלה. לחברה נוצר גירעון של 7 מיליון שקל מפעילותה השוטפת, וכן גירעון של כ-3.5 מיליון שקל מפעילות ערוץ הכנסת שבאחריותה. באחרונה הורתה ועדת הכספים של הרשות השנייה לחדשות 2 למסור תוכנית שתפרט את דרכי הפתרון לגירעון שנוצר.
בזירה התדמיתית, על אף הפער ברייטינג מול חדשות ערוץ 10 (שעומד על כ-10%), חדשות ערוץ 2 מפסידה לערוץ 10. לפני כחצי שנה החברה אף שכרה יועץ אסטרטגי להתמודדות עם הפער התדמיתי שלה. אחד הכשלונות הבולטים של חדשות 2 השנה היה השקת מגזין אקטואליה ב-17:00 בערב, בהגשת דני קושמרו ונטשה מוזגוביה. התוכנית לא הצליחה ליצור יתרון משמעותי מול "חמש בערב עם רפי רשף" בערוץ 10 ומול "ערב חדש" בערוץ 1, וירדה לאחר זמן קצר.
במקום הרביעי בדירוג הרייטינג של אתמול, ממוקמת מהדורת חדשות 10 עם 13% (לעומת 10.5% למהדורה בשני), ואחריה שתי תוכניות נוספות של הערוץ: "שומר מסך" עם אמנון לוי, שסגרה עונה עם 12.9% (לעומת 11.6% בשבוע שעבר) ו"החברים של נאור" עם 11.8%, בדיוק כמו בשבוע שעבר. מהדורת החדשות של ערוץ 2 אומנם במקום הראשון, עם 18.3%, אולם היא מובילה ב-5% בלבד על פני המהדורה של ערוץ 10.
במכתב ששלח לעובדי החברה, כתב קיטל: "אחרי כמעט 14 שנים, מהם קרוב ל-12 בתפקיד מנכ"ל ועורך ראשי, ראוי להיפרד. לא בלב קל אך בתחושת מיצוי, ובעיקר סיפוק וגאווה. לא בלב קל, כי חברת החדשות הפכה לי בית שני, שביליתי בו לא פחות מאשר עם משפחתי הפרטית. אני חש הזדהות מלאה איתכם, עם האתוס המערכתי. יש לי אחריות לחברה, ולכן הפרידה אינה דבר קל. אך בצד הרגש המכביד הזה אני חש גם סיפוק וגאווה".
קיטל הדגיש את הישגי חברת החדשות בתקופת כהונתו: "איש לא ייקח מאיתנו את היותנו ב-12 שנים רצופות גורם החדשות המוביל, ללא עוררין, בענף הטלוויזיה בארץ. הובלה ברורה, חדה ומובהקת, שאין לה כמעט אח ורע בעולם של שוק תקשורת תחרותי. אני מודיע על פרידתי הקרובה כשהמהדורה המרכזית מוליכה עם קרוב ל-25% מן הצופים (באוכלוסיה היהודית - ר.ק), נתונים דומים גם למהדורת מוצ"ש, אולפן שישי עם קרוב ל-20%, והישגים מרשימים גם לתוכניות אחרות ולשידורים מיוחדים".

תאריך:  04/01/2007   |   עודכן:  04/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלום קיטל פורש ממנכ"לות חברת החדשות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים מגלים על הקרב המנטלי בין התשוקה למוצר לזהירות שלא לבזבז כסף    איך כרטיסי האשראי 'עובדים' על המוח
מירב לוי
התוכנית מוצעת לארבע שנים ומכוונת להביא לשינוי מערכתי, פנים בית ספרי    בשלב הראשון ישתתפו בתוכנית 82 בתי ספר
הדר פרבר
לפחות אדם אחד נהרג בפיגוע שאירע בשבת בשדה התעופה במדריד    זהו הפיגוע הקטלני הראשון של המחתרת הבאסקית מאז 2003    אדם נוסף נעדר
יפעת גדות
במסגרת מחקר רפואי: בקרב לפחות 30% מהחולים שנטלו zonisamide נראתה ירידה ברמת תסמיני המחלה
הדר פרבר
שירות מטאורולוגי בריטי: הטמפרטורות הגלובליות צפויות להיות גבוהות ב-0.54 מעלות צלזיוס מעל הממוצע של 14 מעלות צלזיוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il