X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט העליון הוציא צו ביניים האוסר להקים את גדר ההפרדה באזור המחצבה של חברת מדן ומושב בית חג"י, לאחר שהממשלה החליטה לעשות כן משיקולים כלכליים ובלתי רלוונטיים של הסדרת שוק האגריגטים ולא משיקולים ביטחוניים
▪  ▪  ▪
[צילום ארכיון: AP]

השופט גרוניס בבית המשפט העליון הוציא (יום ב', 8.1.07) צו ביניים האוסר על ראש ממשלת ישראל, שר הביטחון, מפקד כוחות צה"ל באיו"ש ומנהלת גדר ההפרדה, להקים את גדר הביטחון באזור המחצבה של חברת מדן ומושב בית חג"י. טענת העותרים בבקשה היתה כי החלטת הממשלה ביום ה-30.4.06 ששינתה את החלטת הממשלה לגבי תוואי הגדר מיום ה-20.2.05, נעשתה משיקולים כלכליים גרידא ויצירת שוויון בין מחצבות, ולא משיקולי ביטחון, והכל לבקשת בעלי עניין בענף המחצבות.
העותרים ביקשו מבית המשפט להעניק להם צו ביניים עד אשר יידון עניינם, וזאת בכדי שלא יבוצעו העבודות ויוצאו המשאבים ולאחר מכן לא ניתן יהיה לעצור את הבנייה גם אם יתברר כי זה הדבר הנכון לעשות.
הטענה בבקשה לצו היתה כי תוואי הגדר ששונה ב-2006 יותיר את מחצבת בית חגי באשכולות מצידה המזרחי של הגדר באזור חברון, כלומר מחוץ לתחומי ישראל, בעוד ההחלטה מ-2005 הותירה את המחצבה בצידה המערבי, ולכן על בית המשפט להורות למדינה לפעול לפי החלטה הראשונה. זאת משום שלטענת המבקשים התוואי החדש יגרום להפרטת הביטחון ולגלגול האחריות לפתח בעלי המחצבה, לרמת ביטחון ירודה, להשתת עלויות הביטחון על בעלי המחצבה, ולהסדרת מנגנון עוקף תשלום פיצויים.
לדידם של העותרים, לפי הממצאים עולה תמונה חד-משמעית לפיה ההחלטה לשינוי תוואי הגדר לא נעשתה משיקולים ביטחוניים, וכי ההחלטה הראשונית, הביטחונית יותר, אף תופסת 150 דונם פחות מהשטחים הפרטיים של הפלשתינים, כך שהיתה גם ביטחונית וגם מידתית יותר מההחלטה האחרונה. גם מממצאי בדיקתה של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אשר אושרו בכנסת, ניתן להסיק כי החלטת הממשלה החדשה ניתנה משיקולים זרים, ולמרות זאת המדינה המשיכה בגישתה המתחמקת מטענות אלה, ולכן נהיר למבקשים כי סיכויי עתירתם להתקבל הינם גבוהים.
מלבד כל האמור לעיל, בדחיית ההתנגדות של המבקשים בנובמבר 06', נכתב כי בשל פניית מחצבות אחרות אשר טענו כי "הקמת גדר הביטחון ממזרח למחצבת דן תביא לאפליה ולהתערבות של מערכת הביטחון בשוק האגרגטים...". כלומר, כך מסיקים המבקשים, החלטת הממשלה נתקבלה בשל תלונות מצד מחצבות שטרם הוקמו שטענו טענות של שוויון ושל הסדרת שוק המחצבות כשיקול יחיד ובלעדי, חרף ההשלכות הביטחוניות שיש לשינוי זה בתוואי הגדר, לכמות הקרקעות הפרטיות הנמצאות בתוואי, ואף לפגיעה קשה במחצבה ובאזור התעשיה, אשר הינו חלק ממנה, ואשר הינו המפרנס הגדול ביותר בדרום הר חברון.
מכיוון שהמשיבים לא הסכימו לעכב את ההוצאה לפועל של בניית הגדר באזור המדובר עד אשר תכריע הממשלה בהמלצת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ועד אשר ייבדקו המסקנות הברורות שהתקבלו במערכת, ביקשו העותרים את צו הביניים, ולבקשתם נעתר בית המשפט העליון.

תאריך:  08/01/2007   |   עודכן:  08/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צו ביניים יעכב בניית גדר ההפרדה באזור חברון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
לאחר שריח חריף כיסה חלקים נרחבים של מנהטן והבהיל תושבים רבים שחששו מאירוע טרור, הבהיר ראש העיר: "אין מדובר בגז אלא בריח רע; אין סיבה לחשוש"
רונן ליבוביץ
אבישי ברוורמן הודיע שבוע שעבר על תמיכתו בעמי אילון לראשות מפלגת העבודה    בראיון ל-Nfc הוא טען כי לא הופתע מתמיכתם של בכירים במפלגת העבודה בברק ואמר כי "הבחירות הן לא על תפקיד שר הביטחון"
אסף דוד-מרגלית
מחיר הנפט הגולמי מנסה להתאושש לאחר הירידות החדות, בשיעור של כ-8%, בשבוע שעבר    מחירו האמיר מעל לרמת 57 דולר לחבית
רונן ליבוביץ
ועדת העלייה דנה בנושא קשיים בהשגת אשרת כניסה לישראל    מנכ"ל משרד הפנים יעניק אשרה לעשר שנים לזכאי חוק השבות
אריאל שמידברג
ספינה של חיל הים האינדונזי איתרה שרידי מתכת על קרקעית הים    כעת בודקים האם מדובר בשרידיו של מטוס הנוסעים שנעלם מהמכ"ם לפני שבוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il