X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנפקת בית הזיקוק בחיפה: לראשונה מתווה הנפקה ייחודי ומפוצל - הצעת מכר פרטית ולאחריה הצעת מכר ציבורית
▪  ▪  ▪

הנפקת בית הזיקוק בחיפה תבוצע לראשונה בישראל במתכונת ייחודית ודו שלבית, לפיה במקום מכרז מוסדי קונוונציונאלי, תיערך הצעת מכר פרטית ולאחריה הצעת מכר ציבורית בנפרד. בפעם הראשונה לא יתאפשר לגופים מוסדיים שאינם נחשבים ל"מוסדיים קלאסיים", דוגמת מנהלי תיקים, יועצי השקעות, חתמים, קרנות הון סיכון, ותאגיד שההון העצמי שלו עולה על 250 מיליון שקל, להתמודד במסגרת המכרז המוסדי. המהלך נועד למנוע להבטיח השתתפות של המוסדיים המייצגים את הציבור ובמקביל למקסם את התמורה מהצעת המכר הציבורית.
לדברי מנהל רשות החברות הממשלתיות, אייל גבאי, נבע הצורך לבנות תהליך השונה מתהליך הנפקה רגיל בבורסה בתל אביב, הכולל הצעת מכר פרטית ערב התשקיף ולאחריו הצעת מכר באמצעות מכרז לציבור, אך בה בעת עומד בדרישות דיני ניירות ערך בישראל. הקשיים המרכזיים לדברי גבאי הם היקף ההנפקה חסרת התקדים של האקווטי.
על פי הערכות בשוק היקף ההנפקה יהיה בין 1.5-1.2 מיליארד דולר וכן שיעור המניות המונפק היכול להסתכם ב-100% ממניות בית הזיקוק. הדבר לדבריו, מחייב רמת ביקושים יוצאת דופן וכן היענות של משקיעים מוסדיים מהארץ ומהעולם בנוסף לביקושים של הציבור ומשקיעים אסטרטגיים ופיננסיים.
לדבריו, במטרה לנסות לתת מענה לקשיים ולשיקולים השונים, נועצה רשות החברות הממשלתיות ביועציה המקצועיים, בהם יועץ ההנפקה חברת גורן קפיטל, מנהלי קונסורציום החתמים: פועלים אי.בי.אי. חיתום והנפקות, כלל פיננסים חתמים, לידר הנפקות ואיפקס חיתום וניהול הנפקות והמפיצים הבינ"ל - J.P. Morgan, Lehman Brothers, ,Merrill Lynch.
על פי המתווה עליו הוסכם, לא יבוצע מכרז למשקיעים המוסדיים במסגרת התשקיף. בנוסף, ערב ההצעה לציבור, ובמקום מכרז למשקיעים המוסדיים, תציע המדינה למשקיעים מוסדיים כ-40% מהון המניות של בז"ן ואפשרות להגדילו עד 50% לפי תוצאות המכרז.
כמו כן, ייקבע בתנאי הצעת המכר הפרטית, כי אף לא משקיע מוסדי אחד יהיה רשאי להזמין או לרכוש בהצעת המכר הפרטית שיעור העולה על 4.99% מהון המניות. ייקבע מחיר מינימאלי למניה בהצעת המכר הפרטית ולא ייקבע מחיר מרבי למניה. בסמוך לאחר הצעת המכר הפרטית יפורסם התשקיף ויבוצע המכרז לציבור בדרך של הצעת מכר ליתרת מניות החברה או על שעור נמוך יותר (שלא יפחת מ-40%), בהתאם לקביעת הוועדה למכירת מניות המדינה. כן תשקול הוועדה, בכפוף לבדיקה משפטית, הגבלת רכישת מניות בהנפקה לציבור בידי מחזיק אחד לשיעור של כ-40% מההון המונפק של החברה.
בתנאי הצעת המכר הפרטית ייקבע מנגנון להתאמת המחיר למניה, שנקבע בהצעת המכר הפרטית למחיר למניה שנקבע במכרז לציבור, באופן שאם המחיר למניה שנקבע במכרז לציבור יעלה על המחיר למניה שנקבע בהצעת המכר הפרטית, יוגדל המחיר למניה בהצעת המכר הפרטית בשיעור של 80% מהפער האמור ולא יותר מתקרה של 15% ממחיר ההקצאה בהצעת המכר הפרטית.
המתווה מניח, כי הבורסה תיתן אישורה לשינוי כללי הבורסה, כך שלא תחול חסימה על מניות, שנרכשו על ידי משקיעים מוסדיים בהצעת המכר הפרטית ערב פרסום התשקיף.

תאריך:  11/01/2007   |   עודכן:  11/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
סבן ישמש כמנהל השיווק והתוכן של אתר AllJobs, אתר חיפוש העבודה המרכז את כל המשרות המתפרסמות במשק
מחלקה ראשונה
הבחירות לראשות האגודה נערכו היום    לתפקיד סגן יו"ר האגודה נבחרה מיכל ציליבון
עידן יוסף
ההסתדרות אומרת כי אין התקדמות לקראת פתרון הלנת השכר בשלטון המקומי    הדיון בביה"ד הארצי לעבודה הסתיים היום שוב ללא תוצאות: אין פתרון ברשויות הבעייתיות, במועצות הדתיות אין אפילו ניצנים של פתרון, ובנשוא ההפרשות החסרות לקופות הפנסיה והגמל של העובדים לא העבירה המדינה אפילו נתונים
רונן ליבוביץ, מתי טוכפלד, עידן יוסף
התגובות במערכת הפוליטית למינוי ראלב מג'אדלה צוננות    ח"כ ביילין: "המינוי הוא חלק מהטרגדיה של הערבים אזרחי ישראל"    ומנגד, ח"כ יחימוביץ': "המינוי ראוי ביותר"
עידן יוסף
חשד כי בכירים במחלקה המשפטית במשרד החוץ הנפיקו מסמך כוזב    מנהלת המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הכחישה את תוכנו של מכתב ששלחה המחלקה    עו"ד ציבין: "מדובר במצג שווא ובזדון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il