X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גורמים מצרים טוענים כי קטר מנסה להתסיס את הרחוב המצרי על-רקע העברת הריבונות על האיים טיראן וסנאפיר לסעודיה. מצרים פרסמה את רשימת 10 הטרוריסטים המסוכנים ביותר
▪  ▪  ▪
הרוגים בפיגוע בכנסיה במצרים [צילום: AP]

הטרור במצרים נמשך ואיננו פוסק אף לרגע, בסוף השבוע שעבר נהרג קצין צבא מצרי ו 4 חיילים נפצעו כתוצאה ממטען חבלה שהופעל נגד כלי רכב צבאי שנסע בדרום קהיר. לפיגועים אחראים תנועת "האחים המוסלמים" וארגון דאעש אשר מזמן הרחיב את פעילותו מצפון סיני לתוך מצרים עצמה.
"הרביעיה הערבית" (מצרים, סעודיה, מאע"מ) ובחריין הצליחה להביך את קטר כאשר פרסמה ב-9 ביוני את רשימת הטרור שמארחת קטר בשטחה והכוללת 59 פעילים ו-12 ארגונים המממנים טרור תחת הכיסוי של אגודות צדקה.
הרשימה הזו הועברה לאינטרפול הבינלאומי וכל פעילי הטרור בקטר הנושאים אזרחות מצרית הפכו למבוקשים וצפויים להיעצר בשדות התעופה ובנמלים של המדינות החברות בארגון ברגע שיצאו מגבולות קטר.
מצרים ממשיכה להוביל מאחורי הקלעים את המאבק בקטר וע"פי מקורות מצרים בימים הקרובים צפויה להתפרסם "רשימת הטרור השנייה", בשיתוף עם סעודיה, מאע"מ ובחריין, הכוללת 63 שמות של פעילי טרור נוספים שמצאו מקלט בקטר ושל 18 ארגונים נוספים הפועלים בקטר ומממנים טרור.
גם סעודיה ממשיכה לחשוף את קשרי הטרור של קטר, העיתון "אלריאד" היוצא לאור בסעודיה דיווח ב-15 ביוני כי קטר תומכת בדאעש, במליציות העירקיות השיעיות הנקראות "אלחשד א-שעבי", בחיזבאללה, במורדים החות'ים בתימן ובקבוצות הטרור הסוני בלוב ובסומליה בנוסף לתמיכה בארגון "בוקו חראם" בצ'אד ובניגריה.
התמיכה מתבטאת במימון והעברת אמצעי לחימה באמצעות סחר בסמים והלבנת כספים.
כמה עיתונים בסעודיה אף דיווחו כי קטר מימנה חוליות של ארגון אל-קאעידה, זאת בהסתמך על תוצאות חקירתו של פעיל אלקאעדה בשם צאלח אלקעראווי שהיה עצור במחנה גוואנטנאמו וסיפר כי במהלך שהותו באירן קיבל כסף מאישים קטרים כדי להעבירו לפעילי ארגון אל-קאעידה.
אבל, מצרים טוענת כי קטר קשורה ישירות לא רק לארגון "האחים המוסלמים" במצרים אלא גם לשלוחת דאעש בסיני ולשורת הפיגועים בנוצרים ובכנסיות הקופטיות במצרים בניסיון לפגוע במרקם החיים בין נוצרים למוסלמים במדינה ולערער את יציבות שלטונו הנשיא א-סיסי.
10 המחבלים המסוכנים ביותר
מצרים מנהלת בשלוש השנים האחרונות מצוד אחר 10 המחבלים המסוכנים ביותר מבחינתה שתכננו וביצעו פעולות טרור בשטחה ונמלטו משטח מצרים, חלק מהם מצא מקלט בקטר ובטורקיה.
העיתון "אליום א-סאבע" המקורב לצמרת השלטון המצרי פרסם ב-17 ביוני את רשימת 10 המחבלים המסוכנים ביותר עבור מצרים מתוך רשימה של 50 טרוריסטים שהצליחו להימלט מידי שלטונות החוק, חלקם מצאו מקלט בקטר ובטורקיה.
  • סלמי סלימאן-שנקרא גם "סלמי אלמחאסנה", מפקד שלוחת דאעש בסיני המכונה אבו המאם אל-אנצארי, החליף את תוופיק פרג' שהקים את הארגון תחת שמו הקודם "אנצאר בית אלמקדס".
  • השאם עשמאווי-קצין לשעבר בצבא המצרי, אחד המחבלים המסוכנים ביותר ו"המוח המתכנן" של הפיגועים של דאעש במצרים, ביניהם ניסיון ההתנקשות בשר הפנים לשעבר הגנרל מחמד אברהים ופיגועים נגד כוחות הביטחון המצרים.
  • שאדי אל מניעי-אחד מראשי שלוחת דאעש בסיני, היה עצור בכלא המצרי והשתתף בכמה פיגועי טרור בסיני.
  • עמרו אברהים-מפקד חוליות של ארגון דאעש במצרים, אחראי לפיגועים נגד הנוצרים הקופטים ולפיגועים בכנסיות בקהיר, טנטא ואלכסנדריה.
  • "מהאב א-סייד"- רופא במקצועו, אחראי דאעש באזור קהיר, מפעיל החוליות לפיגועים בכנסיות של הנוצרים הקופטים.
  • יחיא מוסא-דובר משרד הבריאות לשעבר בתקופת הנשיא מורסי, נמלט לטורקיה, חבר בתנועת "האחים המוסלמים" ומפעיל חוליית ההתנקשות בחיי התובע הכללי המצרי השאם ברכאת.
  • השיח' יוסף קרדאווי-המנהיג הרוחני של "האחים המוסלמים" וראש "האיחוד העולמי של חכמי הדת המוסלמים". נמלט ממצרים לקטר. מכונה "המופתי של הטרור" בגלל פרסום פסקי הלכה המתירים פיגועי התאבדות. עוסק בהסתה נגד משטרו של הנשיא א-סיסי וגורמי הביטחון של מצרים.
  • מחמוד עזת - המנהיג בפועל של תנועת "האחים המוסלמים" אחרי מאסרו במצרים של מנהיג התנועה מוחמד בדיע. נמלט ממצרים ומקום הסתתרותו אינו ידוע. אחראי לכל הפיגועים במצרים באמצעות הזרוע הצבאית של "האחים המוסלמים".
  • השיח' ווג'די ע'ניים- ממנהיגי "האחים המוסלמים", נמלט ממצרים לקטר, מטיף ופוסק הלכתי אשר פרסם פסקי הלכה רבים המתירים פיגועים באנשי הצבא והמשטרה של מצרים, מכונה "מופתי אלתכפיר".
  • עצאם עבד אלמאג'ד - מראשי "האחים המוסלמים", נמלט ממצרים לקטר, אחד מהנאשמים באחריות לרצח נשיא מצרים לשעבר אנוואר סאדאת ב-1981.
פרסום הרשימה נועד להראות לציבור במצרים ולעולם הערבי כי המודיעין המצרי יודע היטב את זהות ראשי הטרור הפועלים נגד משטרו של הנשיא א-סיסי.
גורמי הביטחון של מצרים טוענים כי קיים שיתוף פעולה משולש בתחום הטרור בין תנועת "האחים המוסלמים", שלוחת דאעש בסיני ותנועת חמאס בפיקוחה של קטר כדי להפיל את הנשיא א-סיסי.
חלקה של תנועת חמאס בטרור מוצנע ע"י מצרים מאז פרץ המשבר עם קטר בגלל רצונה של מצרים לשפר את היחסים עמה כדי לשפר את המלחמה נגד דאעש בסיני, רק בשבוע שעבר חזרה משלחת של חמאס בראשות יחיא סינוואר משיחות עם ראשי המודיעין המצרי בקהיר שם נדון שיתוף פעולה אפשרי נגד דאעש. מצרים עוברת כעת תקופה מתוחה לאחר שהפרלמנט המצרי אישר את העברת הריבונות לסעודיה על האיים טיראן וסנאפיר.
קטר, באמצעות אמצעי התקשורת שלה ובראשם ערוץ אלג'זירה, ותנועת "האחים המוסלמים" עסוקות בליבוי היצרים ברחוב המצרי נגד ההחלטה בניסיון לערער את יציבות שלטונו של הנשיא א-סיסי שאותו הם מאשימים ב"בגידה" במצרים תוך הגברת הפיגועים נגד סמלי השלטון.
המשבר עם קטר מסלים, היא איננה מגלה כרגע סימני התקפלות ונראה כי הנטייה של ארגוני הטרור שאליהם היא קשורה היא להגביר את פיגועי הטרור במצרים.

תאריך:  19/06/2017   |   עודכן:  19/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
ערוץ אל-ג'זירה הינו שופר התעמולה של שליט קטר והוא ממשיך גם בימים אלה בהסתה נגד כמה ממדינות ערב. ישראל שוקלת את סגירת משרדיו בארץ אך הנזק שייגרם מכך עלול לעלות על הרווח
איתמר לוין
נשיא ארה"ב התייצב לצידן של סעודיה ואיחוד האמירויות - איתן היו ויש לו קשרים עסקיים - נגד קטר, בה לא הצליח לפעול    מדיניותו במשבר במפרץ הפרסי מנוגדת לעמדת הפנטגון ומשרד החוץ
יוני בן-מנחם
הנהגת חמאס איננה מעוניינת בשלב הזה בעימות צבאי נוסף עם ישראל בגבול הדרום    מחמוד עבאס דוחף לפיצול הרצועה מן הגדה כדי לחפות על מחדליו ולישראל אסור לשחק לידיו
אריאל י' לוין
בראיון טלפוני שנתן לעיתון סעודי אישר ראש המודיעין לשעבר בקטר מייג'ור גנרל (במיל') מחמוד מנסור, את קיומו של סיוע קטרי לארגוני טרור באזור. בעוד שקטר מסייעת לארגונים שונים, הוא טוען כי היא לא המדינה היחידה מהמפרץ שעושה זאת. בראיון התייחס גם למשבר בין קטאר למדינות המפרץ, ולאיום של קטאר להציב חיילים מאירן בשטחה
יוני בן-מנחם
המשבר במפרץ מתארך ושליט קטר מסרב להיכנע לדרישות של מדינות ערב ממנו. באופזיציה בקטר מדברים כבר על החלפת השליט וקוראים למדינות ערב להתערב צבאית במדינה
רשימות נוספות
פייק ניוז הביא למשבר עם קטאר  /  איציק וולף
קטאר: ניתוק הקשרים - לא מוצדק  /  איציק וולף
סעודיה מצרים, איחוד האמירויות ובחריין ניתקו הקשרים עם קטאר  /  איציק וולף, איתמר לוין
התרגיל של מחמוד עבאס   /  יוני בן-מנחם
טרור נגד טרור   /  גרשון אקשטיין
קטר במצור – משמעויות והשלכות לזירה הפלשתינית   /  קובי מיכאל, יואל גוז'נסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il