X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: הדסה כדגם לסכסוך הרפורמים - כותל באוגנדה? לפיד העורב ולקינוח מכתב לתמיר
▪  ▪  ▪
כלי נשק [צילום: מנדי הכטמן/פלאש 90]

הדסה כמשל
דומה שהבעיה במחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה יכולה לשמש כדגם לסכסוכים במערכת הרפואית בפרט, ולסכסוכי עבודה בכלל.
לא סוד הוא שכולם, בסכסוך המתוקשר ביותר בהדסה, שגו. המנכ"ל פרופ' זאב רוטשטיין טעה ביחסיו הבלתי תקינים עם הרופאים, הרופאים - בהתפטרות הקולקטיבית המופגנת, תוך התעלמות מטובת המטופלים. פרופ' יהונתן הלוי, מנכ"ל שערי צדק, טעה בנטילת צד בסכסוך עם הרופאים, שדרשו הקמת מחלקה חלופית בבית החולים, ושר הבריאות ליצמן בכך, שלא התערב בזמן כהלכה ליישוב הסכסוך.
אלא, כמו תמיד, כל צד מסרב לקחת אחריות ולהכיר בטעותו הוא, ורואה רק את טעויות הצד האחר, דבר שרק מלַבה את הסכסוך, במקום לפתור אותו. וכך הגענו למצב האבסורדי, שבית המשפט, שהסכסוך הגיע לפתחו, כופה על הצדדים גישור. אם כולם יכירו בטעותם הם, ויראו את טובת החולים, הרופאים יחזרו לעבודתם בהדסה והמנהל ישפר את יחסו אליהם.
עם זאת, ליצמן צודק שאינו נכנע לדרישת הרופאים להקים מחלקה חלופית בשערי צדק. אין צורך בדבר, והוא נובע רק משיקולי אגו מובהקים שלהם, המונעים מהם את החזרה לעבודתם בהדסה. מעבר לכך, הדבר עלול לשמש מודל כניעה דומה בסכסוכים אחרים.
כותל באוגנדה
צודק הרב שלום כהן שהציע לרפורמים לבנות להם כותל במקום אחר. לא סוד הוא שהרפורמים, החותרים נגד יסודות היהדות ושמירת המצוות, הכותל מעניין אותם כקליפת השום. באורח פרדוכסלי, כמו בנושאי יהדות אחרים, והגיור בכללם, הם משתמשים בכותל ככלי נשק במאבקם הבלתי נלאה רב השנים להכרת הממסד הרבני בהם, וּלְאַחֵז את עיני הציבור כאילו מדובר בזרם דתי לגיטימי, ולא פחות, כדרכם, כדי לפגוע באופיו המסורתי המקוּדש כשריד בית מקדשנו.
אחרת מדוע הם אינם מסתפקים ברחבת הכותל הדרומי שאושרה עבורם, ואשר נותרה שוממה בעיקרה, ומבקשים להרחיב את התפילה המעורבת בין המינים גם לחזית הכותל? ובכלל, באיזו זכות הקהילה הרפורמית האנטי ציונית והאנטי דתית מבקשת בשלט רחוק מארצות הברית לנהל לנו את חיי הדת, תוך פגיעה חמורה באופיים וכפיית השקפתה? בגלל תרומת המעה? מדובר בניצול ציני פסול. אז, בהמשך להצעת הרב, מה דעתכם, שילכו לבנות כותל באוגנדה ההיסטורית?
העורב הוא עירום
מכירים את המשל על העורב, שנמאס לו מצבעו השחור, והחליט לגנוב נוצות צבעוניות מצפרים אחרות ולהדביקן לגופו. לבסוף נשרו הנוצות מגופו, והתגלה שהעורב הוא עירום?
האין זה הזיקית לפיד, שמַה לא עושה כדי לסלול את דרכו לכיסא ראש הממשלה? כל קמפיין כשר למטרה מקודשת זו, והוא מתאים את צבעיו לפי דעת הקהל הנושבת.
אז אחרי ניסיון ההתקרבות הממושך והמתוקשר לחרדים, לפיד משיל שוב את הצבע השחור מעליו, ובעקבות הרוחות האנטי חרדיות, עם הקפאת מתווה הכותל ואישור חוק הגיור, לובש את הצבע הרפורמי, תומך בהם ומתנער מהחרדים. מה חדש?
מכתב לתמיר: מצדיעים לכם
בעקבות זוג עו"ד שלקו בסרטן - תמיר גילת, ורעייתו שנפטרה לאחרונה מהמחלה, קרן נהרי ז"ל.
תמיר היקר,
ראוי להצדיע לכם על תיפקודכם המיטבי כמשפחה אוהבת, מסורה וחייכנית, בסיטואציה כמעט בלתי אפשרית, תוך התמודדות משולשת, שלך ושל קרן המנוֹחה, הן במחלה הסופנית העצמית, הן במחלת בן ובת הזוג, והן כהורים מסורים לילדים. דומה שכל תמונה זוגית, או משפחתית, בכתבה, שווה יותר מאלף מילים, ומספרת הכל על עוצמת האהבה ששרתה בינך לרעייתך וביניכם לילדים. וזו ממש לא קלישאה.
מי יתן, תמיר, שתשרוד את המחלה הארורה, וֹתמַצה, על-פי תפיסת עולמך הבריאה, את המיטב האפשרי בהווה, לרווחתך ולרווחת בנותיך החמודות, הממלאות את עולמך ועולמה של קרן ז"ל ברגעים כל כך יפים, ובתוכן בלתי יסולא בפז, ותשאב מהם נחת וכוח לרוב.

תאריך:  28/06/2017   |   עודכן:  28/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכותל למי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ציפי כרגיל - מסיתה...
אחד העם  |  28/06/17 15:04
 
- פתגם קטן משתי מילים=חבל ססגוני
ע_הראל  |  2/07/17 00:43
 
- אחד העם, אתה מבקר את היהדות
ב_שמואל  |  3/07/17 06:51
2
לבנות לרפורמים כותל באוגנדה
אלברט שבות  |  28/06/17 15:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
הרוב הגדול של העובדים מועסקים בתעשיה המסורתית, שנמצאת בפיגור טכנולוגי משמעותי ולא מנצלת את מלוא הפוטנציאל שיש בה    תעשיית ההיי-טק צריכה להתגייס לעזרתה
רפי לאופרט
מאחר שהעניין הגיע כבר למשרד הבריאות, לשר הבריאות, למנכ"ל המשרד ולכל ההירארכיה האחראית למערכת הבריאות, אין סיבה או צורך בהתערבות בית המשפט, ויש לסיים את הדיון במערכת המופקדת על הניהול השוטף
ראובן לייב
החלטת הממשלה בעניין הכותל והגיור מתפרשת כסטירת-לחי מצלצלת ליהדות התפוצות, שהינה ברובה קונסרבטיבית ורפורמית, ושאינה מוכנה לקבל את תכתיבי הרבנות האורתודוכסית של ישראל
עמי דור-און
אילו אני פרופ' רוטשטיין הייתי מודיע לשופטי בג"ץ שלמען טובת הילדים ובריאותם אני מוכן לפנות את הדרך ולהחזיר את המצב לקדמותו    אם השופטים יקבלו את ההתפטרות תהיה לזה משמעות אחת: ניצחונו של מופע אלים מצד ארגון עובדים הנתמך בהורי ילדים חולים וכניעה לתכתיב שישפיע על עתידו של בית החולים
אלברט שבות
דמו לעצמכם כי שרביט היהדות היה נופל בנקודת זמן כלשהי בהיסטוריה בידי הרפורמים והשאלה: האם אתם חושבים שהיום היה עם יהודי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il