X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר האוצר מפתיע ומנצל את הרפורמה בהעלאת שווי השימוש ברכב כדי לקדם עוד שלוש רפורמות חברתיות חדשות: מס הכנסה שלילי, חיסכון חובה לפנסיה והפחתת נטל המס
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

שר האוצר אברהם הירשזון יציג (ב', 29.1.07), במסיבת עיתונאים בירושלים, את ארבע הרפורמות הגדולות שהממשלה מתכננת לשנים הקרובות: פנסיה לכל ציבור העובדים, העלאת שווי השימוש ברכב צמוד, הנהגת מס הכנסה שלילי והפחתת נטל המס על שכבות הביניים. כל הרפורמות תלויות בחקיקה בכנסת. באוצר נוטים ליישם חלק מהרפורמות כבר במחצית השנייה של 2007, ולהתחיל ביישום שאר הרפורמות בתחילת 2008 או במהלכה.
הצלחת השר הירשזון ליזום את מהפכות הפנסיה ומס ההכנסה השלילי, בניגוד לעמדות מסורתיות של האוצר, מעידה כי משהו אכן השתנה במשרדו בחודשים האחרונים. מטרת הרפורמות היא לתקן עיוותים בכלכלה ובחברה; לחזק את השכבות החלשות, לדאוג לעתידן הכלכלי ולהקטין את הפערים בחברה הישראלית. מדובר ברפורמות מהחשובות שידע המשק בשנים האחרונות. בהכנת הרפורמות ובגיבושן השתתפו מרבית אגפי האוצר. בשבוע הבא הן יובאו לאישור הממשלה, ובהמשך לאישור הכנסת ולחקיקה.

פנסיה חובה: נגנזה בעבר

הנהגת פנסיה חובה לכלל ציבור העובדים היא אחת הרפורמות החשובות במשק. בעבר נעשו לא מעט ניסיונות להעביר בכנסת בחקיקה חוק פנסיה חובה, אך ללא הצלחה. הירשזון עצמו, כשהיה יו"ר ועדת הכספים, ניסה להעביר חוק כזה, אך גנז אותו בלחצו של שר האוצר דאז, בנימין נתניהו.
הרפורמה בפנסיה היא מהפכנית. מדובר בפנסיה חובה לכלל ציבור העובדים - כלומר, המדינה תחייב כל אדם עובד, ובמקביל את המעביד שלו, באמצעות חקיקה, לחסוך לפנסיה. על כל שקל שהעובד יפריש משכרו לקופת הפנסיה, יפריש המעביד שני שקלים ויותר.
למיליון עובדים במשק אין כיום הסדרי פנסיה. בהגיעם לגיל פרישה הם נופלים לנטל על קופת המדינה, או שהם נאלצים לחיות בדלות ובעוני. מדובר בעיקר בבעלי השכר הנמוך במשק.

העלאת שווי השימוש

העלאת שווי השימוש ברכב, רפורמה שאינה יורדת מסדר היום הציבורי כבר שנתיים, משמעה שעובדים המקבלים רכב ממקום עבודתם ישלמו לרשויות המס סכומים גבוהים בהרבה בגין הטבה זו. מדובר בתשלומים העשויים להיות גבוהים פי 2 עד 2.5 מהסכומים שמשלמים העובדים היום. הנהגת רפורמת שווי השימוש תהיה הדרגתית ותימשך, ככל הנראה, שנתיים או שלוש שנים.
ההערכה היא כי בשלב הראשון להנהגת הרפורמה היא תכניס לקופת המדינה תוספת של כמיליארד שקל, ובעוד כשנתיים-שלוש תוספת של 2.5 מיליארד שקל. התוספת אמורה לחזור לציבור בשתי דרכים: באמצעות מס הכנסה שלילי, ועל-ידי הקטנת נטל המס הישיר (מס הכנסה) על כלל הציבור.
מכלל 2.7 מיליון העובדים השכירים במשק, פחות מ-250 אלף עובדים נהנים מרכב ממקום העבודה, רובם בעלי שכר בינוני וגבוה; ואולם הם משלמים בעבור ההטבה מס נמוך. כך למשל, אלה המקבלים רכב בקבוצה השנייה של שווי השימוש, משלמים בעבור ההטבה 1,330 שקל ערך לא ריאלי. ההערכה היא כי המס החדש ינוע סביב הגבול התחתון של המס הריאלי - 2,660 עד 3,300 שקל.

מס הכנסה שלילי

מס הכנסה שלילי היא תוכנית ממשלתית לסיוע לשכבות החלשות העובדות עובדים ששכרם נמוך, בין 3,500 שקל ל-5,000 שקל. עובדים אלה אינם משלמים מס הכנסה (יותר מ-50% מהציבור בישראל אינם משלמים מס הכנסה) ולא נהנו בשנים האחרונות מהתוכניות להקלת נטל מס הכנסה. לפי תוכנית מס הכנסה שלילי, עובדים אלה יקבלו מהמדינה מענק חודשי קבוע בן מאות שקלים שיהיה תלוי בשכרם, בהיקף המשרה שלהם, בגודל משפחתם ובמצבה הכלכלי.
במקביל, עובדים אלה לא ישלמו ביטוח לאומי, ולא ישלמו או ישלמו רק חלק קטן מאוד ממס הבריאות. מדובר בהטבה של כמה מאות שקלים לעובד.

הקטנת נטל המס

בנוסף, לפי התוכנית ששר האוצר יציג מחר, ההכנסות מהעלאת שווי השימוש לבעלי הרכב הצמוד אמורות להקטין את נטל המס לכלל הציבור, ובעיקר למעמד הביניים בעלי הכנסות של עד 5,000 עד כ 17 אלף שקל בחודש ברוטו, במאות בודדות של שקלים, נטו. שר האוצר יציג היום את טבלאות ההטבות המלאות. ההטבה תהיה גדולה ביותר בקרב בעלי השכר הנמוך יותר ותרד בקרב בעלי השכר הגבוה. ייהנו ממנה כל השכירים במשק - גם בעלי שכר של 60 אלף שקל ויותר.

תאריך:  28/01/2007   |   עודכן:  29/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השר הירשזון מכריז: ארבע רפורמות חדשות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מס הכנסה שלילי = חוק הבטחת \ השלמת הכנסה,
bar-noy  |  29/01/07 01:05
2
החוק יעודד " עבודה בשחור "!!!!
נביא  |  29/01/07 01:46
3
שיתחילו בהפנמת והטמעת גישת משרתי ציבור ולא הגובים של הפריץ ל"ת
וועדות המעקב הציבוריות  |  29/01/07 07:32
4
די עם גישת הפרמידה ההפוכה שיושבת על הקודקוד
פיתגורס  |  29/01/07 10:22
5
מי ישלים את ביצוע הרפורמות אחרי שהירשזון יורשע בשות' במעילה בהע"ל (שפורסם לאחרונה)?  ל"ת
חץ  |  29/01/07 11:04
6
עובדות שקריות בקשר לליסינג !
מנסיון  |  29/01/07 11:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
ועדת השרים אישרה בישיבתה היום שתי הצעות חוק: איסור ניסויים בבעלי חיים ותשלום ריבית על יתרת זכות בחשבון עובר ושב
הילה רפופורט
מסוק אמריקני התרסק ככל הנראה במהלך הקרבות העזים, שנמשכו כל שעות היום
מוטי אקסמיט
חשודים באחזקת אמצעי לחימה, תקיפות והפרת הסדר הציבורי    נתפסו חמישה חזיזים ורימון הלם אחד
עידן יוסף
רובינשטיין שובץ לדיון (ביום ב') בעתירה הטוענת נגד חוות דעתו כיועמ"ש - שאסרה הפגנות מול בתי אישי ציבור    העותרים מבקשים להפגין מול בית האלוף יאיר נווה
רונן ליבוביץ
הממשלה אישרה לקצץ בתוכנית שיקום השכונות ולהקצות משאבים רבים יותר לשכונות נבחרות    חברי הכנסת מרציאנו, חילו וגבאי מתנגדים בתוקף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il