X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כל פסק-דין שיצא היום מלפני בית הדין הצבאי לערעורים, שבמסגרתו לא ייקבע שהרשעתו של סמל אלאור אזריה, בידי בית הדין הצבאי המיוחד, בקריה, בטלה כליל, כמו-גם יבוטל העונש של 18 חודשי המאסר שנגזרו עליו, מהווה כישלון מוחלט של עזריה, בכל הקשור לדרך, לאופן ולצורה, בהם כלכל הוא התנהלותו
▪  ▪  ▪
אלאור אזריה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

בתחילת חודש ינואר 2017 הוציא מלפניו בית הדין הצבאי המיוחד בקריה, בראשות השופטת הצבאית, אל"ם מאיה הלר, הכרעת דין המרשיעה חייל צה"ל, סמל אלאור אזריה. הכרעת הדין שניתנה פה אחד נקבע, כי סמל אלאור אזריה אשם, בעבירה שעניינה הריגה, לפי סעיף 298 לחוק העונשין, התשל"ז-1977 ובעבירה שעניינה התנהגות שאינה הולמת, לפי סעיף 130 לחוק השיפוט הצבאי, תשט"ו - 1955.
בית הדין הצבאי המיוחד, גזר בפסק-דינו, על חייל צה"ל, סמל אלאור אזריה, עונש מאסר של 18 חודשי מאסר. מאז עשה חייל צה"ל זה ימיו במעצר פתוח ולפני שבועות מספר הומר עונשו למאסר בית, אותו מרצה הוא, עד מועד כתיבת שורות אלה.
לפני כשבועיים השתחרר מצה"ל, מחזור הגיוס שבמסגרתו גויס אף חייל צה"ל, סמל אלאור אזריה, לצה"ל. אלמלא עונש המאסר שהוטל על סמל אלאור אזריה והיותו מצוי במעצר בית תוך המתנה לפסק-הדין שהגיש הוא על פסק דינו של בית הדין הצבאי המיוחד בקריה, לבית הדין הצבאית לערעורים, בנשיאותו של אלוף דורון פיילס - היה סמל עזריה אלאור מסיים, גם הוא, כמו שאר חבריו למחזור הגיוס לצה"ל, שירותו הצבאי בצה"ל. פסק-דינו של בית הדין הצבאי לערעורים, אמור להינתן היום - במהלך היום.
יש לתת הדעת לכך בשלב זה של תיאור הדברים כי ערעורו של סמל אלאור אזריה, אינו בגדר של ערעור רגיל ושגרתי, המוגש על עצם ההרשעה וחומרת העונש, הנגזר מההרשעה עצמה, אלא עניין לנו במערער - שהפך בינתיים לדמות ציבורית, הנהנית מאהדת ההמון, הרואה בו קרבן נסיבות ומי שלא היה אמור להיות מורשע בדינו ועל אחת, כמה וכמה שלא לשאת עונש מאסר, בכלל ועונש מאסר שהוטל עליו של 18 חודשים, בפרט.
במצב דברים זה, דחו סמל אלאור אזריה ופרקליטיו החדשים, הצעות שהוצעו להם, להמתקת עונש המאסר וגם/או לפעול לביטול מוחלט של עונש מאסר זה, בדרך של בקשת חנינה, תוך ויתור על חלופת הגשת ערעור, על-ידו, לבית הדין הצבאי לערעורים. במצב דברים זה החליטה הפרקליטות הצבאית להגיש ערעור נגדי מטעמה, לבית הדין הצבאי לערעורים, על קולת העונש שהוטל - לטעמה - על אלאור אזריה, בידי בית הדין הצבאי המיוחד, בקריה. לאורך כל הדרך טענו סמל אלאור אזריה ופרקליטיו החדשים, כי נגרם לעזריה עוול של ממש, בעצם הרשעתו והטלת עונש מאסר של 18 חודשים עליו. לשיטתם הם, חייב סמל אלאור אזריה, לצאת זכאי בדינו ולא לשאת בכל עונש שהוא.
חייבים אנו לזכור היטב מערכת עובדות נסיבתית זו, שעה שייתכן שהדברים נוטים לכך, די בבירור - שבית הדין הצבאי לערעורים ידחה ערעורו של סמל אלאור אזריה וגם/או יקבלו חלקית, באופן שישאיר הרשעתו על-כנה, אם כי יתערב בעונש שהוטל עליו, בפסק-דינו של בית הדין המיוחד בקריה. זאת יכול הוא לעשות, אם בדרך של הפחתת עונש המאסר בפועל, לתקופה קצרה מזו שהטיל בית הדין הצבאי המיוחד, בקריה, אם בדרך של הפיכת עונש המאסר שקומץ לעונש של מאסר על תנאי; אם בהפיכת כלל עונש המאסר, בפועל, למאסר על תנאי; אם בקיצוץ עונש המאסר, בפועל, והפיכת תקופת המאסר, בפועל (אם אין עולה על תקופת ריצוי מאסר, בפועל, מעל לתקופה של 9 חודשים), למאסר בדרך של ריצוי, בעבודות שירות ואם בזיכוי מוחלט שלו, בכך שהרשעתו והעונש שהוטל עליו, יבוטלו.
על-רקע פירוט השתלשלות דברים אלה, ברור הוא הדבר ונעלה מעל לכל ספיק ספיקא שהוא לדעתנו אנו, כי כל פסק-דין שייצא מלפני בית הדין הצבאי לערעורים, בנשיאותו של אלוף דורון פיילס, שאינו כולל בחובו זיכוי מוחלט של סמל אלאור אזריה, מהווה כישלון של עזריה. דומה עלינו, כי כל פסק-דין שיצא - היום מלפני בית הדין הצבאי לערעורים, שבמסגרתו לא ייקבע שהרשעתו של סמל אלאור אזריה, בידי בית הדין הצבאי המיוחד, בקריה, בטלה, כליל, כמו-גם יבוטל העונש של 18 חודשי המאסר שנגזרו עליו, מהווה כישלון מוחלט של עזריה, בכל הקשור לדרך, לאופן ולצורה, בהם כלכל הוא התנהלותו, כמו-גם דרכיו, עד כה.
כל מילה נוספת, שתיכתב בעניין זה הינה מיותרת. הדברים נחקקו בסלע וזוהרים באור יקרות, כאילו מדובר באותיות אש, שאינן מניחות לנו להסיט מבטנו מהן ובמרכזן מופיע המשפט: "סמל אלאור אזריה חף מפשע".

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, הלבנת הון, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  30/07/2017   |   עודכן:  30/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלאור אזריה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ערעור אזריה - אי-זיכוי מוחלט מהווה כישלון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חזק. חזק - מה זה חזק ל"ת
שמשון לוי  |  30/07/17 09:37
2
מה שלומו של עו"ד יורם שפטל? ל"ת
יהושע רוטנשטרייך  |  30/07/17 18:17
3
שטנגר, ספר קודם על העוינות שלך ל"ת
לשפטל.גילוי נאות!  |  30/07/17 20:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
גם אם יוטלו עיצומים של ממשלת ארצות הברית כלפי רוסיה זה בקושי "ידגדג" לרוסים. הם לא יראו ת'אמריקנים מסנטימטר - ואפילו לא ממילימטר
חיים שטנגר
מעבר לתקווה המתבקשת, כי עו"ד ברק כהן, יזוכה עניינית ונקודתית בדינו, שעה שאין מדובר לטעמנו אנו בבריונות ובחוליגאניזם לשמו, אלא במלחמה על עקרונות ועל חופש הביטוי, הרי סבורים אנו, כי במאה ה-21 אין עוד מקום להכללת סעיפים דוגמת סעיפים 78(ב) ו78(ג) לחוק לשכת עורכי הדין, בספר החוקים הישראלי
חיים שטנגר
13 שנה לאחר חתימת חוזה השלום עם הירדנים הם זמן סביר, כדי לבחון ערכו של חוזה השלום המעניק לירדנים של שפע זכויות והם בתמורה אפילו לא מוכנים להכיר בריבונות שלנו בירושלים, בכלל ובמתחם הר-הבית, בפרט. אין מתנות חינם ומי שמפר תנאי חוזה שלום, חייב לשאת בתוצאות הישירות הנובעות מכך.
חיים שטנגר
זכרם הקדוש והטהור של חיה אסתר סלומון, יוסף צבי סלומון ואלעד סלומון. אלוקים ינקום דמם
איתן קלינסקי
באותו לילה ניתן היה להבחין ברופאים, המתמודדים עם חולה תוך כדי הידרשות לתת מענה טלפוני לשאלה המופנית אליהם מאחות שמגיעה בבהלה, ולפתע גם העפת מבט לצילום של חולה אחר והחובה לתת תשובה מקצועית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il