X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התוכנית תורחב לאזורים נוספים ותפנה אליה מובטלים עד כה חלה ירידה של 50% במספר המשפחות שמקבלות הבטחת הכנסה באזורים שבהם מופעלת התוכנית
▪  ▪  ▪

המדינה תאריך את תוכנית ויסקונסין לשנה נוספת, תרחיב את אזורי פעולתה ותפנה אליה מובטלים נוספים. כך הודיעה אתמול (31.1.07) הפרקליטות לבג"צ, בתשובה לעתירה של שלושה ארגונים חברתיים נגד הארכת והרחבת התוכנית.
"הניסיון שהצטבר במהלך הפעלת התוכנית עד כה, במשך כשנה וחצי, יש בו כדי להצביע על הפוטנציאל הרב הגלום בה, להשגת היעד של השתלבות מקבלי הבטחת הכנסה בשוק העבודה", כתבה הפרקליטות. עד כה חלה ירידה של 50% במספר המשפחות שמקבלות הבטחת הכנסה באזורים שבהם מופעלת התוכנית ונמצאו מקומות עבודה ל-14 אלף איש, נמסר בתשובה.
<>
יצורפו משתתפים חדשים מאזורי הניסוי המוגדרים
תוכנית התעסוקה, הקרויה על שם המדינה הראשונה שבה הופעלה בארה"ב, הושקה בישראל באוגוסט 2005, כניסוי לשנתיים, עם אופציה להארכה בשנה. תוקף החוזים בין הממשלה לארבע החברות שמפעילות את מרכזי התעסוקה יפוג בסוף יולי. "מחויבות לשלום וצדק חברתי", "סאוט אל-עמאל" ו"סנגור קהילתי", עתרו נגד שר התעשיה, מסחר ותעסוקה, אלי ישי, ונגד שר האוצר אברהם הירשזון, כדי למנוע את הארכת התוכנית לשנה שלישית.
"המשיבים הגיעו לכלל מסקנה כי אין לסיים בשלב זה את הליך הניסוי, אלא להאריכו למשך תקופה נוספת של שנה", כתבה המדינה. ההארכה נועדה לאפשר את השלמת המחקרים שבוחנים את השפעת התוכנית, ולבחון את תוצאות השינויים שהוכנסו בה עד כה, ואלה שיוכנסו במאי.
בתגובתה ציינה המדינה שגם ועדה ציבורית-מדעית, בראשות פרופ' מנחם יערי, המליצה על שנה שלישית לניסוי. עוד כתבה הפרקליטות, שבהתבסס על ממצאי המחקרים, יוחלט אם להמשיך את התוכנית מעבר לשנה השלישית ולהרחיבה לכל הארץ.
בשל יציאתם לעבודה של חלק מהמשתתפים בתוכנית, יצורפו אליה משתתפים חדשים מאזורי הניסוי המוגדרים, בין השאר כדי לבחון את השפעת השינויים המתוכננים על אוכלוסיה מגוונת ככל האפשר, נכתב בתשובת המדינה. הכוונה היא להוסיף עד 7,000 משתתפים בירושלים, נצרת עילית ועין מהל, אשקלון ונתניה.
השינויים המתוכננים נועדו להקל על המשתתפים. הצעד המהותי ביותר יהיה שינוי הנוסחה שלפיה מתוגמלים המפעילים. היום, רווחיהם תלויים בסכום שהם חוסכים למדינה בתשלום הבטחת הכנסה, אם משום שמקבלי הקצבאות יוצאים לעבוד, אם משום שקצבתם נשללת מהם כי אינם עומדים בתנאי התוכנית.
החל ממאי, רווחיהם יתבססו על אחוזים משכר המשתתפים שבשבילם ימצאו עבודה. זאת, כדי לתמרץ אותם לבצע כמה שיותר השמות בשכר גבוה ככל האפשר. מלוא הבונוס לחברות ישולם רק אם העובד יתמיד במשך שנה. משתתף שיתמיד בעבודה, יקבל אף הוא מענק - 4,200 שקלים לשנה שלמה, וסכומים נמוכים יותר לתקופות קצרות יותר.
ישי: הפיילוט נכשל, ויש להכניס שינויים נוספים
ישי אמר באחרונה כי לדעתו, הפיילוט נכשל, ולפיכך יש להכניס שינויים נוספים, במיוחד לטובת משתתפים בני 50 ומעלה, וכאלה שסובלים ממחלות ונכויות נפשיות. הוא סבור שיש לאפשר לקבוצות אלה להשתתף בתוכנית, אבל לא לשלול את קצבתם של מי שאינם רוצים או יכולים להשתתף.
ישי סבור שיש להמשיך לשלם לאנשים אלה את קצבתם גם אם הם יוצאים לעבוד, כדי להגדיל את הכנסתם ולתמרץ אותם לעבוד. עם זאת ישי מתוסכל מהקצב האטי והסחבת שבו נתקלים ניסיונותיו להנהיג שינויים.

תאריך:  01/02/2007   |   עודכן:  01/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה תאריך את תוכנית ויסקונסין בשנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
חייל שקנה נעלי ספורט קרועות וביקש את כספו נתקל בסירוב ובתשובה מקורית שהנעליים נמכרו ב-"מבצע לנעליים קרועות"    החנות טרם הגישה כתב הגנה
איריס פרחי
התובעת טענה שבמסעדה לא היתה הפרדה בין מעשנים ללא מעשנים וגם לא שלטים האוסרים על עישון    המסעדה טרם קיבלה את כתב התביעה
יפעת גדות
רופא אירי זיהה גוש בעייתי בלסתו של שר בשעה שהאחרון התראיין בטלוויזיה    יצר עמו קשר והגידול הוסר בניתוח
מערכת PCאון
משטחי קליטה סולריים רבים אותם ניתן לרכוש כיום באינטרנט יאפשרו לכם להשתמש במחשב הנייד גם במקום הנידח ביותר בעולם, בתנאי שיש בו שמש
מערכת PCאון
חנות מקוונת באינטרנט נאלצה להיסגר השבוע לאחר שקיבלה מאות מכתבי נאצה בעקבות הכרזתו של אחד העובדים כי החנות לא תעביר משלוחים לחיילים בעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il