X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרפורמות: פנסיה חובה, מס הכנסה שלילי, הפחתת המס ושווי השימוש מחר תתקיים פגישה ראשונה של צוותי המו"מ של האוצר, לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים וההסתדרות, לגיבוש מוסכם של חקיקת הרפורמות
▪  ▪  ▪
[צילום: אורי פורת]

הממשלה תאשר (4.2.07), בישיבתה השבועית, את ארבע הרפורמות הכלכליות-חברתיות שמציע האוצר. מחר בערב תתקיים פגישה ראשונה של צוותי המו"מ של האוצר, לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים וההסתדרות, לגיבוש מוסכם של חקיקת הרפורמות.
לפי הצעת שר האוצר, אברהם הירשזון, תדון הממשלה מחר ותאשר את הצעת החוק לעידוד התעסוקה ולצמצום הפערים בחברה, הכוללת ארבע רפורמות שיבוצעו בהדרגה בשנים 2010-2007. מדובר בחוק פנסיה חובה; מס הכנסה שלילי; הקלת נטל המס על המעמד הבינוני והגדלת היקף המס המשולם על שימוש ברכב צמוד. הצעת החוק כוללת גם הגברת האכיפה על ביצוע חוקי עבודה, ובראשם שכר מינימום וסיוע לאמהות לצאת לעבודה, באמצעות סבסוד התשלום למעונות יום ולצהרונים.
לפי הצעת שר האוצר, אברהם הירשזון, החל ממועד חקיקת חוק פנסיה חובה, בחודשים הקרובים ועד סוף 2008, יידרשו המעבידים והמעסיקים להגיע להסכמה עם העובדים על דרך יישום החוק. אם לא תושג הסכמה, יקבע שר האוצר הוראות שיחייבו את המעסיקים והעובדים להיצמד להסדרים המקובלים כיום במשק, לפיהם העובד יפריש בכל חודש 5.5% משכרו לקרן הפנסיה, והמעביד יעביר בכל חודש 12% נוספים. הכוונה היא כי לכל עובד שכיר יהיה הסדר פנסיה, לא יאוחר מ-1 בינואר 2010.
מס הכנסה שלילי
להערכת שר האוצר, הנהגת מס הכנסה שלילי, החל ב-2008, תסייע לבעלי השכר הנמוך להצטרף למסגרת של פנסיה חובה. בהצעת האוצר, נאמר כי כיום אין למרבית בעלי השכר הנמוך חיסכון פנסיוני, ובהגיעם לגיל הפרישה הם עלולים להידרדר אל מתחת לקו העוני. חוק פנסיה חובה ימנע מצב שכזה.
כך למשל, עובד המשתכר כיום שכר מינימום, 3,585 שקל והכנסתו עם היציאה לפנסיה יורדת ל-2,200 שקל (מענק הביטוח הלאומי), יקבל עם הנהגת מס הכנסה שלילי ופנסיה חובה שכר חודשי של 3,785 שקל. הכנסתו בעת היציאה לפנסיה תהיה 3,800 שקל.
דוגמה נוספת: מי שמשתכר כיום 7,383 שקל בחודש (השכר הממוצע במשק) ואין לו פנסיה, הכנסתו עם הפרישה יורדת ל-2,200 שקל בלבד (גמלת הביטוח הלאומי). עם הנהגת פנסיה חובה, הכנסתו נטו תרד במעט, ל-6,980 שקל, אך הכנסתו עם הפרישה לפנסיה תהיה גבוהה בהרבה: 7,000 שקל (5,300 שקל כספי קרן הפנסיה ו-1,700 שקל קצבת הביטוח הלאומי).
הממשלה תדון מחר גם בהנהגת מס הכנסה שלילי, במטרה לסייע לעובדים בעלי שכר נמוך. לפי ההצעה להנהגת מס הכנסה שלילי, עובדים ששכרם החודשי נע בין 1,800 ל-5,700 שקל, והם הורים לילדים, יקבלו סיוע חודשי של מאות שקלים, באמצעות רשות המיסים.
כך למשל, מי שיש לו ילד או שניים, ושכרו עד 4,200 שקל, יהיה זכאי למענק של 275 שקל בחודש. אם שכרו גבוה מ-4,200 שקל ונמוך מ-5,200 שקל, מהמענק יופחת 27.5%, מחלק השכר העולה על 4,200 שקל. מי שיש לו שלושה ילדים ויותר יקבל מענק של 400 שקל בחודש אם שכרו אינו עולה על 4,200 שקל. אם הכנסתו גבוהה מ 4,200 שקל ונמוכה מ-5,700 שקל, מהמענק יופחת 26.7% מחלק השכר העולה על 4,200 שקל. לא ישולם מענק מס הכנסה שלילי אם ההכנסה של משק הבית גבוהה מ 10,000 שקל לחודש בממוצע שנתי, או אם בבעלות העובד, בן זוגו או ילדו נכס מקרקעין בנוסף על דירת המגורים.
תשלום מס הכנסה שלילי ישולם ארבע פעמים בשנה. התשלום הראשון יבוצע ב-2008 בגין 2007, ממועד תחילת החוק. ב-2008 ו-2009 התשלום יחול רק באזורים בהם פועלת תוכנית ויסקונסין. הוא יוחל על כלל האזרחים ב-2010 בגין הכנסות מ-2009.
העלאת המס על רכב צמוד
בנוגע להעלאת המס על רכב צמוד לעובד שכיר (שווי שימוש) סבור האוצר כי המצב כיום, גורם לאובדן הכנסות ממסים בגובה 2.5 מיליארד שקל בשנה, לריכוז ההטבה בעשירונים העליונים, לעיוותים קשים במבנה שוק הרכב, ולמפגעים סביבתיים.
המס הנמוך הנזקף כיום לחובת עובד בעל רכב צמוד, גורם לאפליה ולחוסר שיוויוניות בין מי שמקבל רכב מהמעסיק, לבין מי שאינו מקבל. המסוי הלא ריאלי של הטבה זו גורם לשימוש עודף בהצמדת רכב לעובדים.
בהתאם להצעת שר האוצר, ב-2007 ו-2008 יבוצע ארגון מחדש של האגף לאכיפת חוקי העבודה במשרד התמ"ת. במטרה להגביר את אכיפת חוקי העבודה. דגש מיוחד יושם על הרחבת אכיפת חוקי העבודה בחברות כוח אדם המספקות עובדים למשרדי הממשלה.
בפגישה שקיים שר האוצר עם יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש, ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ביום חמישי האחרון, אמר הירשזון כי הצעת החוק תעבור בממשלה כמקשה אחת וכך גם תוגש לכנסת לחקיקה. לדבריו, האוצר ידאג שהעובדים יקבלו ישירות את תשלומי מס הכנסה שלילי, ולא באמצעות המעסיקים. שר האוצר הבטיח להידבר עם נציגי העובדים ונציגי המעסיקים בשלבי גיבוש הצעת החוק. במסגרת הידברות זו, ייפגשו כבר מחר בערב צוותים של האוצר, לשכת התאום וההסתדרות, לדיון בחקיקת הרפורמות.

תאריך:  03/02/2007   |   עודכן:  03/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה תאשר מחר ארבע רפורמות כלכליות-חברתיות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
החלטות לא מתקימות למה מפרסמים
hבני  |  3/02/07 22:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
נשיא מצרים בחר להתעלם מפרשת הריגול לטובת ישראל, ובחר לקרוא לשחרור גלעד שליט, צעד שהגדיר כמפתח לקידום תהליך השלום בין ישראל לפלשתינים
הילה רפופורט
בדליקה שפרצה במלון בדרום צ'ילה, ניספו עשרה תיירים    שני תיירים מישראל, שהתאכסנו במקום, נפגעו קל משאיפת עשן
הילה רפופורט
צעירים רעולי פנים וחמושים בבקבוקי מולוטוב, התעמתו אמש עם המשטרה בשני פרברי עוני ממזרח לפריז    שוטרת נפצעה בפניה; מספר רכבים הוצתו    המהומות נמשכות זה היום השלישי
יהונתן דחוח-הלוי
ההנהגה המוסלמית העליונה של הפלשתינים קוראת למוסלמים להגיע בהמוניהם ביום ראשון בבוקר על-מנת להתנגד לכוונה הישראלית להרוס את מעלה המוגרבים הצמוד למתחם הכותל ולהגן על מסגד אל-אקצה - ראש המועצה המוסלמית העליונה מזהיר: המוסלמים מוכנים להקריב נפשם על מטרה זו
רונן ליבוביץ
האם בסיעת בל"ד החליטו להיעדר ממפגש עם מלך ירדן משום הצטרפותה למפגש של ח"כ חילו החברה במפלגה ציונית, מפלגת העבודה?    סיעת בל"ד: "אנו לא יכולים לקבוע למדינה את מי להזמין ואת מי לא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il