X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - "חברתי", מתכוננים להפתיע, נחרדים ושופרה
▪  ▪  ▪
תענוגות לנכים [צילום: פלאש 90]

א. אדישות
בלי הרבה תשומת-לב, לצערי, ממשיכים הנכים כבר כמה חודשים להפגין למען תוספת, שתשפר את קצבת הנכות, ותשווה אותה לשכר המינימום.
מדוע אדישים שרי הממשלה ופקידיה לדרישות הנכים, שאינן מופרזות? כנראה, שכר מינימום יבטיח חיי פאר ותענוגות לנכים, וזה אינו בריא ואינו הוגן. ושנית, לדעתי, אין הנכים נתפסים כבעלי חשיבות אלקטוראלית, והבחירות רחוקות עדיין. לכן, מתעלמים משרד האוצר ושר האוצר "החברתי" מצורכיהם.
גילוי נאות - אני נכה, לדאבוני, ואיהנה מהתוספת לכשתאושר.
ב. מכפילים
במהלך שנת 2017 סיים צבא מצרים לבנות שני מחנות, המיועדים לשמש בסיסים ליחידות מובילי-טנקים. כל מחנה הוא בקיבולת של 270 מובילי-טנקים. כך כותב לי סא"ל (מיל') אלי דקל, שהיה ראש ענף במחלקת מחקר באמ"ן. המחנות האלה מצטרפים למחנה בקיבולת 180 מובילים, שבנייתו הסתיימה בשנת 2013. מאז שנת 2011 בנו המצרים מחנות לכ-720 מובילי טנקים.
"המחנות האלה מתווספים לתשתית הקיימת זה מכבר (מאז ראשית המאה ה-21) של מחנות בקיבולת של כ-750 מובילים. כך, קיימת במצרים תשתית (המוכרת לי) של כ-1,500 מובילי-טנקים. יש לזכור, במצרים קיימת רשת ענפה של מסילות ברזל, היכולה גם היא לנייד אמצעי לחימה (אמל"ח) ואספקה עבור הצבא. במלחמת יום הכיפורים עשה צבא מצרים שימוש נרחב באפשרות שינוע זו".
לפי תחשיב הטנקים, הנגמ"שים, והכלים הזחליליים (רק"ם), המצויים בדיוויזיה מצרית, עולה כי כדי לנייד דיוויזיה ממוכנת יש צורך בכ-400 מובילים, ודיוויזיה משוריינת זקוקה לכ-430 מובילים.
מה משמעות הדבר? "עצם העובדה, שמדינה מכפילה תוך שש שנים את סדר-כוחות (סד"כ) המובילים שלה, צריכה להדיר שינה מעיני כל השוכנים לגבולותיה", מוסיף דקל. "אין לי צל של ספק, שלצרכים השוטפים של צבא מצרים (אימונים, החלפת יחידות, ה"תופסות קו", וכיו"ב) אין צורך בהכפלת סד"כ המובילים. עובדה - צבא מצרים התאמן ארבעים שנה בסד"כ המובילים, שהיה קיים עד שנת 2011.
"אם כך, מה זה אומר לנו"? תמה דקל. "כידוע, איני מעסיק סוכנים, ואין לי יומרה ואין לי כלים לדעת מה תוכניות מצרים. אבל ביכולתי, אולי, לנתח את הפוטנציאל, הטמון ברכש המאסיווי של מובילים (שלא לדבר על כך, שבשנים האחרונות מצרים קונה אמצעי לחימה מכל הבא ליד). כמות כזו של מובילים מאפשרת ניוד מהיר של סד"כ של שלוש דיוויזיות, הן לכיוון גבול מצרים-לוב והן לכיוון עומק סיני. גם בסיני וגם בדרך מאלכסנדריה לכיוון הגבול הלובי אין מסילות ברזל. לכן, צבא, המעוניין להתייצב במהירות בגזרות הללו, מן הראוי, שיצטייד בכמות מתאימה של מובילי-טנקים.
"כיוון שצבא מצרים ערוך ממילא בסד"כ של שתי דיוויזיות לאורך הגבול עם לוב, לא נותרת אלא האפשרות, שצבא מצרים מתכנן התייצבות מאסיווית בסיני לאורך הקו הירוק (מבצע "רותם" 3 ...) [בניגוד להסכם השלום עם ישראל - אב"ץ]. אם מצרים תעשה זאת במהירות, מבלי לפתוח באש נגדנו, היא תציב דילמה קשה בפני ממשלת ישראל. ייתכן, שישראל וארצות-הברית יבלעו צפרדע זו.
"לדעתי, מצרים בונה את צבאה לאפשרות (הפחות סבירה מבחינתה) שישראל לא תשלים עם המהלך, ותיזום מלחמה, כמו בששת הימים. אחרי שנים ממושכות של בניין הכוח המצרי, הפעם סבורים המצרים שיוכלו לנו".
"מה זה ייתן למצרים"? חותם דקל את מכתבו. לדבריו, "מצרים תוכל ל'החזיר עטרה ליושנה', ולהנהיג את העולם הערבי מבלי לשאת את 'חטוטרת' הסכם השלום עם ישראל, ובמחיר פעוט של 750 מובילי טנקים ...".
ג. צרם
מאיר בן-שבת מונה לראש המועצה לביטחון לאומי, וכולם הקפידו לציין את העובדה, שהוא חובש כיפה. בן-שבת גדל במשפחה ברוכת-ילדים בדימונה, ולמד בבית-ספר דתי בעיר ובישיבת "בני עקיבא" בבאר-שבע. מינויו צרם את עיניהם של נפחדי ההדתה, שמרכזם בחלק מהאקדמיה הישראלית ובעיתון הארץ, שמדברים גבוהה על דמוקרטיה ועל זכויות אדם, אך מעוניינים להנהיג שוב נומרוס קלאוזוס, שידיר דתיים מתפקידים בכירים במדינה.
ד. לשרש את הבורות
בעקבות הבורות המדהימה של הציבור ביהדות, יזם חיים יואבי רבינוביץ, יו"ר מטה יהודי לאומי, חוג של עשרה מפגשים להכרת סידור התפילה היהודי ומנהגי בית-הכנסת. החוג אינו נועד להחזרה בתשובה, אלא לטפח ידע במנהגי עמנו. החוג אינו דורש תשלום.
החוג ייפתח ביום חמישי, 31 באוגוסט, בשעה 19:00, בישיבה התיכונית העירונית ברמת-גן (רחוב השורה 11). למפגש הראשון מתבקשים המשתתפים להביא ספר תנ"ך.
ה. מפנה מוקשים
תאונת אימונים, שאירעה בשנת 2013, הביאה לשיפור הבטיחות במערכת לפינוי מוקשים סימן 154 של חיל הנחתים, שנכנסה לשירות בשנת 1980. המערכת מתוצרת חטיבת הדיזל של ג'נרל מוטורס בקנדה מורכבת על רכב הסתערות אמפיבי, ונועדה לפלס נתיב בשדות מוקשים. היא משגרת מערכת מטענים, שנושאות שלוש רקטות, וכשהמטענים מתפוצצים, נוצר נתיב, שאורכו מאה מטר, והוא פנוי למעבר רכב בשדה המוקשים.
קורפורל ניקולאס סֶל נהרג כשרכב ההסתערות שלו עלה באש באימון במתקן 29 הדקלים בקליפורניה. ארבעה נחתים נפצעו בתאונה, ופונו לטיפול רפואי.
בעקבות התאונה, שהייתה עקב דליפת חומר הידראולי, הוכנס במערכת סימן 154 שיפור, המגביר את אמינותה ומקטין את הזמן הנדרש להכינה לפעולה.

תאריך:  27/08/2017   |   עודכן:  27/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יורם אטינגר
הצונאמי הערבי הקטלני שפרץ בשלהי 2010, ומוגדר במערב כ"אביב ערבי", מוסיף שמן למדורת חוסר-הוודאות של משטרי הרודנות הערביים, הבלתי-יציבים והזמניים
יוסף אליעז
ארה"ב, ישראל ומצרים - מדיניות, כלכלה ונשק    האם יש לישראל מהלכים בארה"ב? האם יש מקום להפעלת השפעה ישראלית על ארה"ב לתת למצרים לחם ולא מטוסים? האם עלינו לעמוד עתה בחיבוק ידיים?
אריאל י' לוין
הניצחון על דאעש עלול לבוא במחיר שליטה אירנית על המזרח התיכון - דבר שייצור איום ישיר על בעלות בריתה של ארה"ב. אם וושינגטון לא תפעל, צופה כתב העת היוקרתי, ישראל תעשה זאת
יוני בן-מנחם
ההנהגה המצרית מאוכזבת מההחלטה להקפיא את הסיוע הכלכלי למצרים דבר שיפגע במאמציה להילחם בטרור של האיסלאם הקיצוני. קהיר מאשימה את קטר כי היא פעלה מאחורי הקלעים וניצלה את קשריה בארה"ב כדי לפגוע בה
אריאל י' לוין
ההתבססות האירנית בעירק ובסוריה מדאיגה את ישראל, אבל לא רק אותה    ארה"ב תתקשה לנצח באפגניסטן גם אם תתגבר את כוחותיה שם    גם הימין הקיצוני הקנדי מרים ראש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il