X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ברב המקרים המבנים ממשיכים לשמש בייעודם המקורי ונדרשות בהם בעיקר התאמות לחיים המודרניים, מיזוג, חשמל, בטיחות וכדו' כמו גם שינויים באורח חיי הקהילה. ההתאמות מחויבות כדי לשמור על הקהילה והשימוש ההיסטורי בהם וצריך למצוא את האיזון הנכון בין צרכי השינוי למידת ואופן השינויים שלא יפגעו במטרות השימור
▪  ▪  ▪
בית הכושר נורדאו [צילום: בית הכושר נורדאו]

"בתי הכנסת כמכלול שיש בו ייחוד של ערך הקדושה בנוסף לערכים רבים נוספים הוא סוגיה בפני עצמה בשימור"- כך אמרה טל בן נון גלז, מנהלת מחוז המרכז במועצה לשימור אתרים בערב עיון על שימור בתי תפילה שהתקיים "בבית הברון" במזכרת בתיה.
בן נון גלז ציינה כי ברב המקרים המבנים ממשיכים לשמש בייעודם המקורי ונדרשות בהם בעיקר התאמות לחיים המודרניים, מיזוג, חשמל, בטיחות וכדו' כמו גם שינויים באורח חיי הקהילה.
ההתאמות מחויבות כדי לשמור על הקהילה והשימוש ההיסטורי בהם וצריך למצוא את האיזון הנכון בין צרכי השינוי למידת ואופן השינויים שלא יפגעו במטרות השימור.
זהו קונפליקט מובנה בשימור בתי הכנסת משום שבניגוד למבנים אחרים שמוגדרים לשימור מחמיר וניתן לשנות את השימוש בהם כך שיתאים לשימור, בבתי הכנסת השימוש ושימור הקהילה הם ערך חשוב בפני עצמו ונדרשת רגישות רבה כדי לאחוז את המקל בשני קצותיו.
יום העיון נערך ביוזמת ועד בית הכנסת ואד"ר יאיר ורון, סביב הדיון על שימורו של בית הכנסת הגדול והעתיק וההיסטורי במזכרת בתיה. בפגישה הוצג תיק התיעוד של בית הכנסת הגדול ואד' לילך הראל מתכננת המבנה הציגה את התוכניות לשימורו ולשיקומו כדי שיוכלו לאכלס את קהילת המתפללים יחד עם שמירה על ערכם הארכיטקטוני וההיסטורי והנגשתם לציבור הרחב.
בית הכנסת הגדול במזכרת בתיה הוקם, למעשה, ב1927, והוענק כמתנה של הברון רוטשילד לתושבים המעטים שגרו במזכרת בתיה באותם ימים וביקשו ממנו ומרעייתו לשקם את בית הכנסת הישן והמט לנפול שהיה במקום. את המבנה הייחודי במראהו תכנן האדריכל פנחס ניטהיט. בימי טרום המדינה הפך בית הכנסת לדו תכליתי ושימש גם כסליק נשק של ההגנה. במלחמת העצמאות הפך לבית חולים שדה.
טל בן נון גלז הבהירה כי המטרה העיקרית של הכינוס הייתה יצירת דיאלוג עם אנשי קהילת המתפללים והצגת הפרויקט ובמגמה להבהיר את האילוצים הניצבים בפני אנשי השימור יחד עם מציאת האיזונים הדרושים בין מטרות השימור וצרכי הקהילה.
במפגש הושמעו גם דבריה של האדריכלית עדי סלע וינר שעסקה במורכבות של שימור בתי תפילה בעולם בכלל ובארץ בפרט. לדבריה כדי לאפשר מכירה, הסבה או מכירה של מבנה תפילה יש ליצור ריחוק רגשי מהמבנה וחילונו. ההלכה היהודית מקשה מאוד מאוד על שנוי מבנה שנועד לקדושה למבנה שעניינו חולין.
הדוברת הביאה שתי דוגמאות להסבה של מבנה תפילה לשימושים אחרים. האחד הוא כנסיית "הלחם הקדוש" בניו-יורק ששינתה מספר פעמים ייעודה והפכה למרכז קהילתי ולמרכז למלחמה בסמים . מהלך שהתבצע רק אחרי "חילון" הכנסייה.
בישראל ציינה את בית הכנסת של חסידי גור בשדרות נורדאו 65 בתל אביב שנמכר ליזמים פרטיים שהקימו בתוך המבנה ששומר מכון כושר. גם במקרה זה קיבלו הרוכשים אישור מראש לשנות את ייעוד המבנה.

[צילום: יורם דורי]
תאריך:  06/09/2017   |   עודכן:  06/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המורכבות שבשימור בתי תפילה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הנושא רגיש ומעניין ל"ת
דודי מיהוד  |  6/09/17 11:28
2
מעניין
ארנונה מאלומות  |  7/09/17 15:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן סולומון
אם משרד הבריאות היה מבצע סקר בקרב התיירים הרפואיים, הרי שהיו מזהים בקלות שהם מעדיפים חבילת טיפולים כוללת בלי הפתעות מחירים, ליווי צמוד של רופא ישראלי לכל תקופת הטיפול, ומתן אפשרות לבחור רופאים שלרוב דוברים גם את שפתם
איתמר לוין
אסתר חיות תשפיע על בתי המשפט לא רק בפסקי דין חשובים, אלא גם ובעיקר בהחלטות יום-יומיות ובניהול המערכת. הנה כמה תחומים שבדרך כלל נסתרים מעיני הציבור
עדי ארצי
האוכלוסייה המבוגרת נמצאת בסיכון גבוה לחסרים תזונתיים מסיבות שונות    בגילאים אלה נוטים לראות צריכת מזון קל ומהיר להכנה כמו אוכל מוכן ומעובד    מזון זה אומנם מספק הרבה קלוריות, אך אינו איכותי וערכו התזונתי ירוד
אלדד אביגד
כדי לעגל ריסים, יש להשתמש במעגל ריסים איכותי    למי שלא מעוניינת להתעסק במעגל ריסים, יכולה ליהנות מטיפול הרמת ריסים    שמן קיק יכול לעזור בהצמחת השיער ועיבוי הריסים
שמואל לוינגר
כ-19% מהילדים זקוקים למשקפי ראייה, מתוכם רק כ-15% מרכיבים משקפיים בפועל וכ-4% הינם בעלי מספרים נמוכים, והם מצליחים לתפקיד בלי משקפיים    עד גיל שש חובה לבצע בדיקת ראייה מקיפה אצל רופא עיניים בנוסף לבדיקת אופטומטריסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il