תקציב השיווק של משרד התיירות לשנת 2007 יגדל בכ-65 מיליון ש"ח. כך סיכמו שר התיירות, יצחק הרצוג ושר האוצר, אברהם הירשזון בתום מו"מ ממושך. המשמעות: הגדלת תקציב השיווק של המשרד בלמעלה מ-60%. כמן-כן סוכם בין הצדדים כי בחודש הקרוב יתקיימו דיונים נוספים, שעניינם הרחבה נוספת של תקציב השיווק.
יצויין כי תקציב השיווק של משרד התיירות לשנה הנוכחית עמד על 100 מיליון ש"ח. השר הרצוג ניהל בחודשים האחרונים משא-ומתן קדחתני מול שר האוצר, להגדלת תקציב השיווק, בטענה כי היעדר הגדלת תקציב השיווק יוביל למכה אנושה לענף התיירות בארץ מבלי יכולת להרחיב את מעגלי השיווק ולחדור לשווקים וקהלי יעד חדשים.
במהלך הדיונים התבסס השר הרצוג על מסקנות דוח ארנסט & יאנג, אשר קבעו כי אחד האמצעים המשמעותיים למימוש פוטנציאל התיירות הנכנסת לישראל נעוץ בהקצאת תקציב שיווק העומד על 50 מיליון דולר לשנה, למשך חמש שנים. על-פי תחזיות המשרד, תוספת בשיעור זה אמורה היתה להביא לכ-4 מיליון תיירים כבר בשנת 2009.
שר האוצר ביקש משר התיירות ומאנשיו להציג תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח לשיווק התיירות, במסגרת הדיונים שיתקיימו בשבועות הקרובים.
עם ההחלטה על הגדלת תקציב השיווק, אמר השר הרצוג: "אנו מברכים את שר האוצר ואת החלטתו להכיר בחשיבות שיווקה התיירותי של ישראל בעולם, ואת התרומה הכלכלית הגלומה בגידול של מספר התיירים הנכנסים לישראל בטווח הנראה לעין. בשל כך אנו מצפים להמשך פריצת דרך בתחום תקציב השיווק, ולהגדלתו להיקף של 50 מיליון דולר לשנה. בחודש הקרוב, ניכנס לדיון אינטנסיבי עם האוצר כדי לסכם מתווה רב-שנתי. הכנו תוכנית שיווק מפורטת, עם התעשיה כולה, והיא מוכנה לצאת לדרך מיד עם העברת התקציב. התשואה ברורה: על כל דולר שנשקיע בשיווק תקבל המדינה 9 דולרים נוספים".