X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זה אמיתי. עד עכשיו נלחמו משרד העבודה והרווחה, והשירות למען הילד בבני אותו מין, שביקשו לאמץ ילד, ופעלו לסכל את המהלך באמצעות "גורמים מקצועיים. עכשיו הם שינו במפתיע את דעתם ו"הגורמים המקצועיים", חושבים בדיוק ההפך. לקרוא כדי להאמין
▪  ▪  ▪
כץ. חושש מקהילת הלהט"ב? [צילום: אוהד צויגנברג]

אנחנו מדינת בננות. אין דרך אחרת קשה להסביר את המהלך שבו נקט משרד העבודה והרווחה, כשהחליט להתעלל בזוגות חד מינים שמבקשים לאמץ ילדים. משרד העבודה מוכיח שחוות דעת מקצועיות יכולות להשתנות ע"פ מהלכים פוליטיים או לחץ ציבורי, ולכן צריך להוציא בזריזות את הטיפול בסוגית האימוץ מהמשרד, ולהקים נציבות נפרדת לאימוץ בישראל, שלפוליטיקאים אין בה דריסת רגל.
רק לפני חודש וחצי הנחה שר העבודה חיים כץ, את הצוות המקצועי במשרדו ולהכין חוות דעת מעודכנת שתוגש לבג"ץ. חוות הדעת הוגשה בעקבות עתירה של עמותת "אבות גאים". שמחו על כך שנאסר עליהם לאמץ ילדים, כאשר רק שלשום הודיעה המדינה לבג"ץ כי לא תתיר לזוגות חד מינים לאמץ ילדים.
מה שמעניין הוא שהמדינה הודיעה לבג"ץ, רק בימים האחרונים, כי משרד המשפטים ומשרד הרווחה, גיבשו עמדה מקצועית לפיה הם יאפשרו לראשונה לזוגות ידועים בציבור לאמץ ילדים, בתנאי שהם מנהלים משק בית יציב שלוש שנים לפחות, אבל לזוגות בני אותו מין הם מסרבים להחיל דין דומה.
למה ליצור אפליה מלאכותית? להקל על ידועים בציבור, ולהקשות על בני אותו מין? קשה שלא לגחך כאשר משרד העבודה בחר להשתמש שוב במינוח "גורמי המקצוע". השימוש במינוח הזה נועד להרשים כנראה את שופטי בג"ץ, אבל עכשיו מתברר ש"שגורמי המקצוע", כנראה מאוד לא מקצועיים אם בתוך שבוע הם שינו את דעתם ב-180 מעלות.
כל זה היה יכול להישמע הרבה יותר טוב, לו מנכ"ל המשרד, אביגדור קפלן, לא היה מודיע בתצהיר לבג"ץ כי "משרדו נערך לבחינה מחודשת לאחר ששמע התייחסות של מגורמי "מקצוע שונים", ועכשיו הוא מאמץ בדיוק גישה הפוכה מזו שהתנגד לה. קפלן, שהוא מנכ"ל מוערך ובעל רקורד ניהול מוכח, ניהל בעברו את קופת חולים, כלל ביטוח, בית החולים "הדסה" בירושלים, וגם שימש בעברו ראש אגף כוח אדם של המשטרה בדרגת ניצב. הוא המנכ"ל המבוגר ביותר המועסק בשירות המדינה, והוא גם בעל הניסיון הרב ביותר בניהול, בהשוואה לשאר מנכ"לי משרדי הממשלה. ולכן אני מוכן להמר שהצעד שבו הוא נקט לא נעשה על דעת עצמו, ובוודאי שלא ביוזמתו.
לא ברור האם שיקולים פוליטיים הם שעומדים מאחורי המהלך, או שמדובר בחששו של השר חיים כ"ץ, ממאבק עם ראשי קהילת הלהט"ב שאינם מוותרים בקלות, ומהווים קבוצת לחץ לא קטנה. מה שברור שמשרד העבודה יתקשה להסביר לרשויות המשפט את המהפך בעמדתו, וחוות דעתם של "הגורמים המקצועיים", לא תזכה באותה הערכה שלה היא זכתה עד היום.
אנחנו חוזרים ושומעים את צמד המילים "טובת הילד", שחוזר על עצמו, כאשר מדובר בהסדרי אימוץ. בתי המשפט נוטים לייחס חשיבות רבה לטובת הילד, ומונעים את ביצוע האימוץ עד שהם משתכנעים שאכן הושגה טובת הילד. אז מה הם אמורים לעשות עכשיו? למי הם אמורים להאמין? ל"גורמים המקצועיים", של השירות למען הילד, שכפוף למשרד העבודה והרווחה, או לצעירים בני אותו מין שמבקשים לקבל אישור לאמץ ילד?
בשל המספר הקטן יחסית של תינוקות הנמסרים לאימוץ בארץ, התפתח סחר בילדים הנקנים בחו"ל. מחירו הממוצע של ילד מסתכם בכעשרים אלף דולרים, וגם יותר. הדבר תלוי בהיצע ובמדינה ממנה מגיעים הילדים. ישנם מקרים שבהם הילדים נקנים בכסף מהוריהם הביולוגים, וישנם כאלה שנחטפים או בכאלה שנמסרים לאימוץ ללא ידיעת ההורים הביולוגים.
עיקר הילדים שמגיעים לארץ הם ממדינות הגוש הקומוניסטי לשעבר, שתי המדינות העיקריות שמהם מאמצים ילדים הם רוסיה ואוקרינה, אבל קיימות כמובן מדינות נוספות רבות.
אני לא מציע לאף אחד לזלזל בכישוריו הפוליטיים של השר חיים כ"ץ. מי שהצליח לשנות את דעתם של "הגורמים המקצועיים" במשרדו הוא כנראה איש בעל כושר שכנוע יוצא דופן, או סתם אדם כוחני.

הכותב שימש מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון, ויו"ר אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי תנועת "יושרה לישראל", שקמה כדי להיאבק בשחיתות הציבורית, וחבר הנהלת התנועה.
תאריך:  24/09/2017   |   עודכן:  24/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה שווה חוות הדעת "גורמי המקצוע"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הגם "גורמי מקצוע" - בשקרנים?
ב_שמואל  |  27/09/17 03:56
2
הגם "גורמי מקצוע" - בשקרנים?
ב_שמואל  |  27/09/17 03:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
למי שלא שם לב, בארצנו פועלות שתי מערכות תקשורת . לשתיהן יש אג'נדה, אלא בעוד שאחת משקרת, מסלפת, מעלימה ומדווחת דיווחים חלקיים ומגמתיים, השנייה חושפת, זועקת, מגלה ומאירה
ראובן לייב
רוצחו של הילד אורון ירדן חריג בחומרתו מפשעי רצח שגרתיים, ועל כן מן הדין שירצה את מלוא-עונשו מאחורי הסורגים. לפחות למשפחת ירדן הכואבת - לא מגיעה עוד טראומה נוספת
יוסף אליעז
כל הצועקים כנגד בית המשפט העליון ופסיקותיו גם בענייני חקיקה מוטב ויטלו קורה מעיניהם. בית המשפט עושה מלאכתו כחוק, ומבטל חוקים בדחילו ורחימו רק כאשר אין מנוס מכך
יוני בן-מנחם
בניגוד לתחזיות, נאומו של מחמוד עבאס באו"ם היה מלא זעם ותסכול אך כמעט ולא היה בו חדש    יו"ר הרש"פ שב והזהיר כי יפרק את הרש"פ אך הסתייג מאלימות והבטיח להמתין לתוכנית השלום של טראמפ
אלכסנדר גולדנשטיין
בשבוע שעבר פרסם "גלובס" את רשימת 50 הנשים המשפיעות בישראל    יש ברשימה זו שתי ילידות ברה"מ - אווה מדז'בוז' וסטלה הנדלר    הן אומנם עלו מאוקראינה כאשר היו ילדות לפני ארבעים ויותר שנה, אבל נניח שאפשר לספור אותן כנציגות הקהילה    שתיים מתוך חמישים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il