X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - נמנמתי, פיקוח, גבוהה-גבוהה, רכב אוטונומי וצלמת קרבית שנה טובה ומבורכת. תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה
▪  ▪  ▪
טופולנסקי. עניין תפיסתי

א. ישנתי רגע
נהניתי לראות בטוויטר: "ישנתי בצהריים. האם בג"ץ ביטל משהו בינתיים"?
ב. לפקוח עין
קציני צבא לא יעסקו ברכש ובהצטיידות, המליץ חנן מלצר, שופט בית המשפט העליון, בהרצאתו בהשקת הספר "הסודות שבפנים", שכתב תא"ל (מיל') שמעון חפץ, שהיה מזכיר צבאי של ארבעה נשיאים, ועוסק בעבודת הצמרת הביטחונית והפוליטית של ישראל. מלצר הזכיר את הנורמה, שקבע דוד בן-גוריון, ראש הממשלה, בנושא. לדברי השופט, בשל מורכבות הנושא, "יש לפקוח עין גם על הגורמים האזרחיים שמטפלים בו".
יש אמת בדברי השופט - לגבי הקצונה וגם לגבי אנשי הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון, שלפי זיכרוני הרופס בחום הנוכחי, מגיעים מדי פעם אל ספסל הנאשמים.
ג. צרכים ושוויון
"שירות משותף של נשים וגברים זה עניין תפיסתי וערכי לפני שזה עניין של צורכי הצבא", אמר אלוף (מיל') חגי טופולנסקי, שהתפטר מתפקיד ראש אכ"א על-רקע גניבת מחשב צבאי מביתו. "אל מול זה יש אוכלוסייה במדינה, שחושבת שהשירות המשותף של גברים ונשים זה אסון, זה קרע את הרמטכ"ל". במקום להיקרע, ראוי היה שהרמטכ"ל יעשה חשבון-נפש, ויבחן היכן טעה וכיצד מעמיקות החלטותיו את השסע בין הצבא לבין עמו.
טופולנסקי, שדיבר בקתדרה של מכללת אשקלון, הוסיף: "אוכלוסיות שלמות במדינה מביעות אי-אמון בצה"ל". טופולנסקי התלונן על חוסר אמון בצה"ל גם מצד ההנהגה, והתייחס לפרשת אלאור אזריה. יכול להיות שנעשו פה [בפרשת אזריה - אב"ץ] כמה טעויות אבל בסוף במדינה מתוקנת רק הצבא נותן פקודות ושומרים על טוהר הנשק".
טופולנסקי התעלם, כמובן, מכמה אמירות, שמעיבות על תגובת הרמטכ"ל בעניין הסכינאות, עוד לפני פרשת אלאור אזריה, והכעיסו את דעת-הקהל. "הרוב אינו קיצוני ורוצה את טובת המדינה", הוסיף האלוף, "אך זה לא בא לידי ביטוי בשיטה הדמוקרטית הנוכחית, בצורה שבה אנחנו בוחרים בדברים שמעניינים אותנו ואת זה צריך לשנות בעזרת מנהיגות".
קשה להבין את קצונתנו הבכירה, שחלקה אינו מפגין מנהיגות, בלשון המעטה, והיא מדברת, בעיקר, אחרי שחרורה, גבוהה-גבוהה. אי-האמון במנהיגותנו הצבאית עמוק, ונובע, לדעתי, מניהול שגוי של הצבא; ובזה היה לטופולנסקי חלק לא-קטן, כראש אכ"א. בעיקר, הדהימו אותי דבריו על השירות המשותף של נשים ושל גברים, כיוון שהכיר בכך שהשירות המשותף אינו הולם את צורכי הצבא.
ד. רובוטיקה בשדה הקרב
חיל הנחתים האמריקני ישקיע ברכב אוטונומי, שילווה את הנחתים לשדה הקרב ויישא חלק ניכר מהמשא שהם נושאים. הרכב האוטונומי, שמעניין את הנחתים, נקרא MUTT (ראשי-תיבות של רכב משא טקטי רב-משימתי). הוא מפותח בשיתוף חברת ג'נרל דיינמיקס מאז 2014, ויש לו כמה גרסאות (ארבעה, שישה ושמונה גלגלים), והוא יכול לשאת עד כ-600 ק"ג, כולל נשק וחיישנים, ולפנות פצועים. לדגם הזחלילי שלו יש כושר גדול יותר לתמרן.
בבחינה שנעשתה בבסיס יומה באריזונה הוא פעל היטב בשיתוף נחתים ומסוקים, והוביל נשק, תחמושת, ציוד והספקה. הרכב יביל-אוויר, ומתאים למטוס אוספרי ולמטוסי תובלה של הזרוע.
ה. כבוד
דיקי שאפל הייתה בת 47 כשנהרגה בשנת 1965 מרסיסי מוקש, כשצילמה את מלחמת ויטנאם. היא העיתונאית האמריקנית הראשונה, שסיקרה מלחמות, והראשונה שנהרגה במלחמה זו. כעת הכתירהּ חיל הנחתים האמריקני כנחתת של כבוד.
שאפל סיקרה את הקרבות באיווֹ ג'ימה ובאוקינאווה במלחמת העולם השנייה עבור כתבי-העת נשיונאל ג'יאוגרפיק, קוסמופוליטן ונשיונאל אובזרוור. אחרי מלחמת העולם צילמה מלחמות באלז'יריה, בלבנון, בפנמה, בהונגריה ובקובה - עד שנהרגה במילוי תפקידה בויטנאם.
שאפל, שרצתה בנעוריה להיות טייסת, למדה לצנוח, כדי שתוכל להצטרף לכוחות ולסקר את פעולתם. ליוותה את התפתחות המלחמה בויטנאם מתחילת שנות השישים. בארבעה בנובמבר 1965, כשהתלוותה לסיור נחתים בחבל קואנג אן-גאי בויטנאם, נהרגה מרסיס מוקש, שפגע בצווארה. רגעיה האחרונים הונצחו על-ידי צלם עמית. שאפל נקברה בארצות-הברית בטקס צבאי, שערכו לה הנחתים.

תאריך:  24/09/2017   |   עודכן:  24/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשבון נפש
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הלשעברים נוהגים ההיפך. בהיותם
הלשעברים  |  24/09/17 21:17
2
ומה חשבת
על פרוייקט  |  25/09/17 06:16
3
תחרות דרווין בצה"ל מרשימה
לואיס קרול  |  30/09/17 23:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק ליסק
המיעוט מתוך החברה החרדית המנהל מאבק מתמשך נגד הגיוס לצה"ל מתלונן על אלימות השוטרים. אלימות שוטרים היא תופעה שלילית. אבל, החרדים המפגינים אינם שיות תמימים. הם מבצעים פרובוקציות במטרה לגרום לשוטרים לפעול כלפיהם באלימות
ציפי לידר
יומולדת שמח למין האנושי    להיות דייר ואורח בבית ה'    מה לומדים ממשל התפוחים?    להיות בשמחה תמיד    מעט מן האור    וּלקינוח זמן אלו"ל
איתן קלינסקי
הרצל הנחיל תבוסה מוחצת ללאומנות החשוכה והמשיחית של ד"ר גאעייר, שכיום היא חייה ונושמת ואף מנווטת את מדיניותו של ממשלה ישראל. למעשה במפלגות הימין בישראל של ראשית המאה ה-21 קיימת תחרות מי יהיה דומה יותר לרב ד"ר גאייער, האוכל נבלות שהרצל כתב עליו ברומן בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20
עמי דור-און
עם תום התרגיל הגדול של צה"ל שנערך בצפון, התייהר מפקד התרגיל האלוף תמיר הימן כי "הדרג המדיני צריך רק לדמיין מה הוא רוצה במלחמה הבאה - ואנחנו נשיג את זה"; מעניין מה היה האלוף הימן עושה נוכח מצב מפתיע שבו, פלוגת קומנדו של חיזבאללה הייתה פורצת אל אחד היישובים בגבול הצפון, משתלטת על בתי המגורים ואח"כ נסוגה אל תוך שטח לבנון. האם היה האלוף הימן מפעיל את חיל-האוויר, חיל-הים, המודיעין והסייבר העומדים לרשותו כנגד הלוחמים שכבר נסוגו?
משה נסטלבאום
זה אמיתי. עד עכשיו נלחמו משרד העבודה והרווחה, והשירות למען הילד בבני אותו מין, שביקשו לאמץ ילד, ופעלו לסכל את המהלך באמצעות "גורמים מקצועיים. עכשיו הם שינו במפתיע את דעתם ו"הגורמים המקצועיים", חושבים בדיוק ההפך. לקרוא כדי להאמין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il