X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תושבי איי יוון המודים לאל, שהמשבר הכלכלי של יוון פגע בהם, אך במידה מועטת, מתמסרים, בכל מאודם ובכל יכולתם, לעבודה המבורכת שמספקים להם התיירים הפוקדים, בכמויות עצומות, איי יוון בתקופת התיירות. לא ניתן להאשים תושבי איי יוון בעצלנות
▪  ▪  ▪
שבוע הסרט התורכי בקוס [צילום: חיים שטנגר]

בניגוד לכלכלת יוון הקורסת הרי כלכלתם של איי יוון עולה כפורחת. עשרות ומאות אלפי תיירים גודשים מדי שנה בשנה, בעונת התיירות, המתחילה בשלהי חודש אפריל ומסתיימת בסופו של חודש אוקטובר כל פינה באיי יוון. כמעט שאין עוד אי-בארכיפלג איי יוון שלא "גילו" אותו עד כה.
משנה לשנה נוספים עוד ועוד איים בארכיפלג איי יוון שניתן לטוס אליהם, בטיסות ישירות דבר המתבטא בהקמת בתי מלון חדשים וכנגזרת מכך פריחתם של איים אלה. תושבי איים אלה מתרגלים למחשבה, שיבואו אליהם עשרות או מאות אלפי תיירים. תיירים המבזבזים כספים על רכישת מוצרים מקומיים, קבלת שירותי תיירות ועוד והכל באווירה של שחרור וחופש בלתי מוגבל.
האי כרתים הגדול באיי יוון שמנה במפקד האוכלוסין, בשנת 2011, כ-630,000 תושבים, קולט, מדי שנה בשנה, כחמישה מיליון תיירים הנכנסים ויוצאים בשעריו, בעונת התיירות. האי רודוס אחד מיעדי התיירות המרכזיים מבין איי יוון שמנה במפקד האוכלוסין, בשנת 2011, כ-120,00 תושבים, קולט מדי שנה בשנה, כשלושה מיליון תיירים הנכנסים ויוצאים בשעריו, בעונת התיירות. האי קוס הקטן שהינו יעד תיירות פופולרי שמנה במפקד האוכלוסין, בשנת 2011, כ31,000 תושבים, קולט מדי שנה בשנה, כמיליון תיירים הנכנסים ויוצאים בשעריו, בעונת התיירות.
ובכלל, איי יוון אינם יוון, זו שאנו רגילים לפגוש בה בעריה הראשיות דוגמת: אתונה, סלוניקי פיראוס ועוד. נכון הדבר, כי השפה המדוברת באיים הינה השפה היוונית ודגל יוון מונף ומתנוסס בגאווה בראש התורן ברוח הנושבת מן הים. עם זאת האווירה הכבדה, המהורהרת משהו המאפיינת תושבי ערי יוון, אינה קיימת באיי יוון. תושבי האיים הרגילים לחיים בלתי מכופתרים, לבושים בלבוש בלתי פורמלי, לחלוטין ומשדרים סוג אווירה של עליזות נעורים, מושכת לב ומשובבת נפש.
יתר על כן, מי שתלה ובצדק רב, מבחינתו הוא, דוגמת הגרמנים הסיבה להתדרדרותה הכלכלית של יוון בעצלנותם של היוונים ובהיותם אנשים "חסרי מוסר עבודה", אינו יכול לייחס האשמה קולקטיבית זו לתושבי איי יוון. תושבי איי יוון המודים לאל, שהמשבר הכלכלי של יוון פגע בהם, אך במידה מועטת, מתמסרים, בכל מאודם ובכל יכולתם, לעבודה המבורכת שמספקים להם התיירים הפוקדים, בכמויות עצומות, איי יוון בתקופת התיירות. לא ניתן להאשים תושבי איי יוון בעצלנות.
העובדה, כי המיסים של תושבי איי יוון זורמים לקופתה המרכזית של ממשלת יוון ומממנים בפועל ולמעשה תושבי ערי יוון העצלים והנרפים בעבודתם, מקוממת לאחרונה בצורה גוברת והולכת תושבי איי יוון. הללו אינם מוכנים להמשיך ולמממן מכספי המיסים שלהם, חייהם הנוחים, העצלים והנרפים של תושבי ערי יוון. הגיעו דברים לכדי כך שבאיי יוון החלו לדבר על הינתקות ממדינת יוון והכרזה על עצמאות. ראש וראשונה לדוגלים בהינתקות זו הינם התושבים העשירים של האי כרתים.
תושבי איי יוון פתוחים גם רעיונית יותר מתושבי ערי יוון להסדרת והטבת יחסיהם עם המדינה הטורקית שאחדים מהאיים שבריבונותה גובלים וקרובים, קרבה ממשית, לאיי יוון. כך ניתן לדוגמה להגיע, בשיט קצר מהאי רודוס היווני לאי מרמריס הטורקי, הסמוך לו. בעוד שבקפריסין הוקצנו היחסים בין הטורקים ליוונים ושלטונות טורקיה באמצעות שלטונות קפריסין הטורקית מצרים רגליהם של מי שקנו נכסי נדל"ן, בקפריסין היוונית, בטענה שמדובר ברכוש טורקי גזול, הרי מתח זה, כמעט ואינו קיים באיי יוון. נכון הוא הדבר שאם תבקשו, חלילה וחס, קפה טורקי במקום קפה יווני, יביטו עליכם, בזעם ובזעף. עם זאת, בכך יתחיל ויסתיים העניין.
ההוכחה הטובה ביותר לכך שמדיניות הבדלנות מבית מדרשו של נשא טורקיה, רג'ב טאיפ ארדואן, הדוגלת בהצרת רגלי יוונים וזרים, שרכשו בקפריסין היוונית נכסי נדל"ן שהיו שייכים בעבר לאזרחים טורקיים, אינה משפיעה באיי יוון, הינה קיומו של שבוע הסרט הטורקי, שהתקיים בחודש ספטמבר האחרון באי היווני, קוס. שבוע הסרט הטורקי שהתקיים בקוס, התקיים, באותה נקודת זמן בה הורעו יחסי טורקים ויוונים, באי קפריסין. חרף זאת, גם היום בתחילת חודש אוקטובר מתנוססת ברחבה ובכיכר המרכזית של האי קוס רחבת העירייה מודעת בד,המכריזה על קיום שבוע הסרט הטורקי, שהסתיים, חלף, עבר לו, זה מכבר. דומה שתושבי האי קוס נהנים להפגין ברבים הליבראליות שלהם. זו אולי הסיבה לכך שאיש אינו ממהר להוריד מודעה זו, שאינה רלוונטית עוד.
היחסים בין תושבי איי יוון ובראשם תושבי האי כרתים לממשל המרכזי של ממשלת יוון, באתונה ולתושבי ערי יוון השונות, אינם כה טעונים, כפי שטעונים היחסים בין התושבים הקטלאנים, התושבים האנדלוסים והתושבים הבסקים שבספרד. ייתכן שלמרות העובדה שמבחינה היסטורית מוצאם של תושבי איי יוון שונה ממוצאם של שאר היוונים בכל חלקי יוון, הרי תושבי איי יוון רואים עצמם יוונים, לכל דבר ועניין שהוא.
בינתיים הכל הינו בגדר עניין של דיבורים, שטרם הפכו למעשים של ממש. יש לקוות שעם התאוששותה הכלכלית של יוון, זניחת וביטול מדיניות "הסיאסטה הקדושה", הלא היא הדבקות הפאנאטית בקיומה של הפסקת הצהרים בכל מחיר הנהוגה ביוון (ואינה נהוגה באיי יוון), הפוגמת ברצף העבודה השוטפת, יחזרו תושבי ערי יוון ויחילו מוסר עבודה שונה, על עצמם. כך ורק כך ניתן למנוע המשך התדרדרותה הכלכלית של יוון ואיום סמוי אך צפוי של פרישת חלק מאיי יוון, מגדר היותם חלק ממדינת יוון.

הכותב הוא השותף המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, הלבנת הון, פירוקים ופשיטות רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים משפחתיים ודיני משפחה, כמו גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  08/10/2017   |   עודכן:  08/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כלכלת איי יוון מתפתחת בנפרד מיוון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורנה מרקוס בן-צבי
זמן רב חלף מאז שעזבנו את הבניין הצנוע והדירה השכורה בה התגוררנו לדירה משלנו, בשכונה הסמוכה    השנים חלפו וכל אחת ואחת הותירה בי 'מזכרת' קטנה בצורת קמט פה ושם, שיער לבן, קילוגרם אחד בכל שנה
חיים שטנגר
סניף הדואר החדש, הממוקם בשלב זה בקניון "לב דיזנגוף" מפוצץ בעשרות עד מאות ממתינים, המביעים תרעומתם בגלוי. ואנחנו? אנחנו לא ניכנס פעם נוספת לסניף מאוחד זה. אנחנו עדיין תרים ומחפשים אחר סניף דואר "משפחתי" סניף דואר דוגמת זה, שהתנהל עד לאחרונה ברחוב זמנהוף, בעירנו האהובה
ציפורה חלפון
טקס השבעה של טירוני מג"ב פלוגת גבע 2017    לבי נמלא גאווה ואהבה לראותך בשורה ראשונה של שרשרת החיול, לבוש במדי א', מדים ירוקים עם נוכחות בלתי רגילה כיאה לטקס השבעה אמיתי, לראשך כובע מצחייה עם לוגו של משמר הגבול, עומד ביראת כבוד מול מפקדיך באשר הם    זיפים על סנטרך הבתולי של גבר מתבגר, כתפיך הרחבות מחולקות על-ידי רצועת הנשק החגור עליך ולרגליך נעליים צבאיות שחורות
רחלי בן-צור
בכניסה שאלנו במודיעין היכן מחלקת אבידות ומציאות    "תפנו ימינה ותלכו עד הסוף", ענתה המודיעין ותקעה לידינו פתק ובו היה נקוב מספרנו בתור: 1701 פנינו ימינה והלכנו עד הסוף' זאת אומרת עד שנעצרנו כי עמדו שם בתור איזה 1,700 איש    זקנים וזקנות מבוגרים ורצוצי רגליים, פניהם יגעות ועיניהם כבויות    ניכר היה שהם ממתינים כאן בתור זה זמן רב
חיים שטנגר
עם כל הכבוד לכם, האדונים הנכבדים, ביבי נתניהו, יריב לוין והגברת הנכבדה, איילת שקד, שבימים טרופים אלה ימים של קיום סכנה ממשית ומיידית לעצם קיומנו יש לכם זמן להתעסק בשטויות ובעניינים שוליים של "משילות"; "שלטון פקידים" ועוד כל מיני ענייני ממבוג'מבו - אותנו מענייניות שאלות קיומיות ומהותיות דוגמת השאלה האם מי שהוא פוקח עין, באופן קבוע, על מה שמתחולל בסוריה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il