X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דיכטר הציע למצנע את תפקיד המפכ"ל, אך חזר בו המפכ"ל קראדי, לאחר שיקרא וילמד את הדוח, יכנס הערב ב-20:00 מסיבת עיתונאים בה יודיע על המשך דרכו כנראה שלא יבקש את המשך כהונתו כמפכ"ל בשנה נוספת, עם סיום כהונתו בקיץ
▪  ▪  ▪

השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, קיבל לידיו סמוך ל-11:00 את דוח ועדת זיילר. מייד עם קבלת הדוח, ונוכח האמור בו, זימן דיכטר את הקצינים הבכירים ואת מפכ"ל המשטרה, משה קראדי, לפגישה שתתקיים אחר-הצהריים. השר מבקש למסור להם הודעה רשמית, בטרם יכנס מסיבת עיתונאים ובה יודיע פומבית את החלטותיו.
בימים האחרונים החל השר לחפש מועמד מתאים לתפקיד מפכ"ל המשטרה, במקום רב-ניצב משה קראדי. דיכטר פנה לכמה אישים, ובהם לאלוף פיקוד הצפון לשעבר, עמרם מצנע - שהינו כיום בעל זיקה פוליטית למפלגת העבודה - והציע לו את תפקיד המפכ"ל. בימים האחרונים חזר בו, ועתה הוא שב ומחפש מועמד מתאים המצוי בחקירות ו/או בתחום המשפטי. החיפוש אחר מועמד, במקום קראדי, מתרחש נוכח כוונתו שלא לבקש הארכת כהונתו בשנה נוספת, כפי שמקובל. קראדי מתכוון לסיים את תפקידו במאי השנה, ואת זאת הוא מנמק בכעסו על ועדת זיילר ועל האשמות השווא נגדו.
היום בשעה 11:30 יגיעו לקיצם חודשי המתנה וספקולציות שאפפו את עבודתה של הוועדה, אשר בחנה, בין השאר, את מערכת עבודת מערכות אכיפת החוק של ישראל: משטרה, פרקליטות ומח"ש. בשעה היעודה ימסור יו"ר הוועדה, השופט (בדימ.) ורדי זיילר, את הדוח עב הכרס לידיו של השר לביטחון הפנים, אבי דיכטר.
הבוקר פורסם בגלי צה"ל כי בעניין קראדי הדעות חלוקות בין חברי הוועדה. יו"ר הוועדה, השופט (בדימ) ורדי זיילר, יחליט במסקנותיו על הפסקת כהונתו של מפכ"ל המשטרה ואולם שני חברי הוועדה הנוספים חולקים על דעה זו. השניים קבעו כי קראדי יסיים את כהונתו בקיץ וכי אין לחדש את כהונתו בשנה נוספת. לגבי ניצב אילן פרנקו, תטען הוועדה כי פרנקו יוכל להמשיך למלא תפקידים בכירים במשטרה בדרגת ניצב אך לא יוכל להתמודד על תפקיד המפכ"ל. אם כה זה יהיה, עשוי פרנקו להודיע על סיום תפקידו במשטרת ישראל ויודיע על פרישתו.
באשר לנצ"מ יורם לוי, מי שהיה ראש ימ"ר דרום, אמורה הוועדה להחליט על הפסקת שירותו לאלתר במשטרה והורדתו לדרגה סגן ניצב, כך גם לגבי שני המעורבים בפרשה, אשר כיהנו עם לוי בתפקידים שונים ביחידה המרכזית של המחוז הדרומי. לדברי הוועדה, לשניים יש אחריות ישירה לאירועים וכי יש להפסיק את המשך שירותם במשטרה ולהורידם בדרגה. לגבי נצ"מ אמיר גור, מי שחשף את הפרשה, צפויה הוועדה להעביר ביקורת נוקבת אך ככל הנראה הוועדה לא תורה על הפסקת שירותו במשטרה. גור משמש היום כסגן מפקד מרחב ירקון ויש להניח כי הוועדה תורה על עיכוב בקידומו לתקופה מוגבלת.
שנדר ייצא "נקי"
על-פי המידע הזולג אט-אט מהוועדה, שהיתה אחת מהוועדות היותר בלתי מודלפות שקמו בישראל, ככל הנראה לא יהיו מסקנות אישיות לעבר צמרת משטרת ישראל, קרי: מפכ"ל המשטרה רנ"צ משה קראדי, ומפקד מחוז ירושלים ניצב אילן פרנקו. ההערכות הן כי המסקנות האישיות יהיו ברמה של ניצב משנה יורם לוי וצמרת היחידה המרכזית של המחוז הדרומי.
גם פרקליט המדינה, ערן שנדר, ייצא ככל הנראה "נקי" ממסקנות אישיות, אך לא מן הנמנע כי הוועדה תמתח ביקורת על תיפקודו של ראש מח"ש היום - הרצל שבירו, ולעבר המחלקה לחקירות שוטרים, כאירגון. שבט הביקורת של הוועדה לא ייחסך גם מפרקליטות המחוז הדרומי והעומדת בראשה, עורכת הדין יסכה ליבוביץ'.
הוועדה, אולי הכי סודית בשנים האחרונות, ועדה שמיעטה לדבר, ובעיקר מיעטה להדליף לתקשורת, הולכת כנראה להמליץ על שינויים במבנה הכולל במשטרת ישראל, בפרקליטות ובמשרד המשפטים, בעיקר שינויי חשיבה מערכתיים, עריפת ראשים בדרג השני בלבד, לא לכיוונם של הגדולים - זו ההערכה של הימים האחרונים.
שעה לאחר שהשר דיכטר יקבל את הדוח יחד עם עורכי הדין והגורמים המעורבים בחקירת הוועדה, תכנס וועדת זיילר מסיבת עיתונאים ויסתיים שלב הספוקלציות שיפנה את מקומו לעובדות ולמסקנות האמיתיות של ורדי זיילר.
ועדת זיילר עשויה לומר במסקנותיה אל מול מערכת אכיפת החוק: המערכת הזו סובלת מאדישות וזלזול, זוהי מערכת שהעבירה דיווחים חלקיים ושגויים. בהתנהגותם וביחסם המקצועי, לא הביאו ראשי הפרקליטות למניעתה של פשיעה, בין היתר פשיעה על-ידי עבריינים בכירים.
בעניין מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קראדי, עשויה הוועדה לתקוף את המפכ"ל בסוגיית האחים פריניאן והטיפול הכולל בפרשה, בהתייחס לתקופת כהונתו כמפקד המחוז הדרומי, אך לא תמליץ לגביו להסיק מסקנות אישיות. ועדת זיילר דחתה כבר בעבר על-הסף את הטענות אשר לפיהן היו שיקולים זרים ופוליטיים, שהביאו למינויו של רב-ניצב משה קראדי למפכ"ל המשטרה, טענות שאף לא נבדקו על-ידי הוועדה. בוועדת החקירה אומרים, כי גורמים אלה זוהו על ידם כגורמים אינטרסנטיים, שביקשו למנות את עצמם לתפקיד המפכ"ל ושאין בינם לבין האמת ולא כלום.
מפכ"ל המשטרה שלא מסתיר את המתח הרב אשר בו הוא שרוי בתקופה האחרונה בעקבות מסקנות הוועדה, יקבל את הדוח מיד לאחר שהשר הממונה יקבלו לידיו. קראדי ילמד את הדוח במהלך כל היום, יתייעץ עם עורכי דינו ומקורבים, צובערב, בשעה 20:00, מתכוון קראדי לכנס מסיבת עיתונאים בלישכתו שבמטה הארצי בירושלים ורק בשעה הזו יגיב קראדי לראשונה על מסקנות הדוח.
רנ"צ קראדי מודע לעובדה שמסקנות הדוח ידרשו שינוי ארגוני-מערכתי של משטרת ישראל, ובעניין זה אומר קראדי למקורביו כי הארגון מספיק חזק כדי להתמודד ולתקן את הליקויים הדרושים תיקון, בעקבות מסקנות דוח הוועדה.
עם פרסום מסקנות הוועדה מיום ראשון הקרוב, יהיה עתידו של מפכ"ל המשטרה מונח אצל השר לביטחון הפנים, אבי דיכטר. שלא באופן רשמי אומרים מקורבים, כי ללא כל קשר למסקנות ועדת זיילר, המפכ"ל ככל הנראה לא מתכוון לבקש מהשר דיכטר להמשיך לכהן שנה נוספת בפיקוד על משטרת ישראל וכי בכוונתו לסיים את תפקידו בקיץ הקרוב.
מפכ"ל המשטרה ביקש שלא להגיב ומסר כי נמתין ליום ראשון, כלשונו, ורק לאחר קבלת מסקנות הדוח נבחן את המסקנות ונלמד אותם.
דיכטר אמר כבר בעבר כי מסקנות ועדת חקירה הינם כמסמך הכי קרוב להחלטה שיפוטית, שכן נבחרי ציבור שדבק בהם רבב לא יכולים למלא תפקידים בכירים.

תאריך:  17/02/2007   |   עודכן:  18/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיכטר זימן לפגישה את הניצבים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
האם דיכטר רוצה שמצנע יהרוס את המשטרה? ל"ת
השואל  |  18/02/07 08:06
2
הוועדה והעיתונאים במחלקה ראשונה צריכים לחקור את הגברת דיין מ"עובדה" שעובדות לא מציגה
אבל שקרים ועלילות עם מטרה מוצהרת-ועוד איך !  |  18/02/07 08:28
 
- אל תמנו פוליטיקאים לתפקיד בכיר במשטרה
שמואל-ד  |  18/02/07 09:44
3
השחיתות של הליכוד הולידה פשע שהוליד אלימות במדינה שאלפיון שולט בכלכלה  ל"ת
העתיד הופך לחסר תקוה אולי מוטב לבקש שהסעודים יקנו אותנו!!!  |  18/02/07 08:36
4
בניגוד לסולם ריכטר, המדד בסולם דיכטר הוא תמיד אפס ל"ת
ש. כהן  |  18/02/07 10:22
5
דיכטר, האם יש מי שיחפש וימצא באופן דחוף מחליף לאולמרט המושחת? ל"ת
חץ  |  18/02/07 11:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
משטרת פקיסטן מעריכה כי מדובר בחוליה נוספת בשרשרת פיגועי ההתאבדות שפקדו אזורים שונים בפקיסטן בתקופה האחרונה    הפיגועים מיוחסים ללוחמים סונים הקשורים לאל-קאעידה
עידן יוסף
עמותת אומ"ץ דורשת מיו"ר הכנסת דליה איציק להשעות את ח"כ רוחמה אברהם מתפקיד יו"ר ועדת הכנסת עד גמר הההליכים נגדה בפרשת השוחד
יואב יצחק
הבקשה הוגשה לאחר שאולמרט ואנשיו קיבלו את טיוטת דוח המבקר בפרשת כרמיה    הנימוק שהועלה: הממצאים החמורים העלולים לפגוע באולמרט באופן בלתי הפיך מחייבים מתן זכות טיעון מלאה
עידן יוסף
מהו יום המשפחה וכיצד פתאום הפך היום מיום ששייך רק לאימא ליום כלל משפחתי?
הילה רפופורט
הזמרת מסרבת לרדת מהכותרות, אחרי הדיווחים האחרונים בדבר כניסתה למוסד לגמילה, הפתיעה ספירס וגילחה את הראש    מעריצים: המראה רחוק מלהחמיא לה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il