X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר הבריאות סומך על המשטרה שתטפל באלימות נגד צוותים רפואיים, אבל לא פועל להחמיר את הענישה על מי שתוקפים צוותים רפואיים. אולי יו"ר ההסתדרות הרפואית ירים את הכפפה, ויפעל למנוע טיפול רפואי שאינו מציל חיים, ממי שתקף צוות רפואי באותו מוסד רפואי שבו אירעה התקיפה
▪  ▪  ▪
התקיפה באיכילוב

לו רק היה ניתן להסדיר בחקיקה, או בדרך של הסדר אחר, מצב שעל פיו מי שתוקף צוותים רפואיים במוסד רפואי, לא יהיה זכאי לקבל טיפול רפואי, שאינו מציל חיים, באותו מוסד רפואי שבו ביצע את התקיפה, אני בטוח שמספר התקיפות של צוותים רפואיים היה צונח בצורה תלולה.
זה נכון שבמקרה שבו הותקפו שלושה מאבטחים במרכז הרפואי איכילוב, המשטרה פעלה מהר, אבל חשוב לזכור שמצלמות האבטחה הם שביצעו את הזיהוי המהיר של החשודים, ומה שנותר למשטרה היה רק לעצור את החשודים.
צדק מנהל המרכז הרפואי הפרופסור רוני גמזו, כשאמר ש"מדובר באירוע חמור מאוד עם דפוס פעולה מהעולם העברייני, שמשקף את אוזלת היד של המערכת, נגד פושעים שפועלים באלימות נגד צוותים רפואיים". מה שפרופסור גמזו לא אמר הוא שזה רק שאלה של זמן, עד שיותקף הצוות הרפואי הבא- שספק עם מאבטחי בית החולים, יוכלו להיחלץ לעזרתו, באותה מהירות כפי שעשו במקרה הזה.
רופאי המרכז הרפואי איכילוב לא לבד, באמצע החודש שעבר הותקפה אחות במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, באגרופים על-ידי מטופלת וחברתה ואיבדה את הכרתה. האחות המותקפת פונתה לחדר המיון חבולה בפניה ונזקקה לטיפול רפואי. חודש קודם לכן תקף צעיר, בן של חולה, שלושה מעובדי הצוות הרפואי במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא, לאחר שקיבל בשורה מרה. באמצע חודש מרס פקד זעזוע את מערכת הבריאות כשמטופל ניצול שואה, ככל הנראה לוקה בנפשו, שרף למוות את טובה ררו, אחות במרפאת קופת חולים ברחוב קפלן בחולון.
קשה לשכוח את מראה נרות הנשמה שהציבו חבריה של טובה ררו ז"ל, ומטופלי קופת חולים, בכניסה לסניף הקטן של קופת חולים בחולון, כשם שקשה לשכוח דברים שאמרו חולים רבים שהעידו על מסירותה של הנרצחת. שר הבריאות יעקב ליצמן מיהר להתראיין ואמר שמדובר בחציית כל הקווים האדומים של אלימות אסורה ומסוכנת, ובאותה נשימה הזדרז לגלגל את הכדור למגרשה של המשטרה ואמר כי הוא סומך עליה.
אין ספק שתמיכתו של שר הבריאות במשטרה ראויה להערכה, אבל כדאי לזכור ששר הבריאות ליצמן הוא חבר הממשלה, וניתן לצפות ממנו שלא רק יסמוך על המשטרה אלא יפעל באמצעי החקיקה העומדים לרשותו, להגדיל למשל את העונשים הקבועים בחוק על תקיפה, ועל תקיפת צוותים רפואיים בעיקר.
כאשר חבר כנסת מגיש הצעת חוק, פרטית הוא נדרש פעמים רבות לצעדים מקדמים, כמו אישור נשיאות הכנסת. חברי הכנסת מוגבלים במספר הצעות החוק שהם יכולים להגיש, ומספר הצעות החוק הפרטיות שמוגשות ולא מקודמות עולה בהדרגה. לא כך כשמדובר בהצעת חוק ממשלתית, אז המשרד הממשלתי שמגיש את ההצעה, נדרש להכין טיוטת חוק, להביא אותה לוועדת שרים לענייני חקיקה, שדנה בהצעה בשם הממשלה, ולאחר אישורה על-ידי וועדת השרים, מתפרסמת טיוטת החוק בקובץ הצעות חוק- הממשלה ומונחת על שולחן הכנסת.
שמעתם שהשר ליצמן, הגיש הצעת חוק כלשהי להחמרת הענישה? שמעתם על צעדים מעשים שבהם נקט השר ליצמן כדי לצמצם את ממדי התופעה חוץ מלהצהיר הצהרות?
צפיתי בחדשות ערוץ 2 בראיון שקיים הכתב גלעד שלמור, עם אליה קדוש, הצעירה שהזעיקה את בן זוגה דוד אמויאל, לאחר שלא שבעה נחת מהטיפול הרפואי שקיבלה במרכז הרפואי איכילוב. אמויאל, שעל-פי החשד הצליח להימלט לחו"ל, הבטיח למאבטח שאותו תקף באלימות באיכילוב, כי יבוא אתו חשבון, שלא מול מצלמות בית החולים, וכי יהיה כלשונו "השטן שלו".
קדוש, לא נענתה בראיון להצעתו החוזרת ונשנית של הכתב להתנצל בפני מאבטחי בית החולים, שהותקפו באכזריות, וגם לא בפני הצוותים הרפואיים, למרות שלהתנצלותה של קדוש אין שום משקל, או משמעות. אבל סירובה להתנצל מעיד על כך שיש מי שאצלם תקיפת צוותים רפואיים, כאשר קיים חוסר שביעות מהטיפול הרפואי, היא נורמה ראויה ומקובלת.
גם הדברים האלה שנאמרו בראיון לערוץ 2 לא הביאו את שר הבריאות ליצמן לנקוט בצעדים מעשים מלבד להמשיך ולסמוך על המשטרה. גם השר ליצמן יודע שלא ניתן לפתוח תחנת משטרה בכל בית חולים, וכי לצעד חוקי הרתעתי יש ויהיה משקל רב בצמצום התופעה.
כדי להגן על הצוותים הרפואיים צריך בראש ובראשונה להגדיל בצורה משמעותית את עונשי המינימום שיחויב בית המשפט להטיל על מי שיתקוף צוותים רפואיים. שבועת היפוקרטס, שמקבלים על עצמם הרופאים, בסיום לימודי הרפואה, היא בסיס לאתיקה הרפואית, אבל אינה מחייבת את הרופאים לטפל במי שנוהג כלפיהם באלימות גופנית.
בהעדר יוזמה מעשית מצד שר הבריאות, לצמצום האלימות בבתי החולים, נכון יהיה לדעתי, עם ההסתדרות הרפואית והעומד בראשה יכינו "רשימות אדומות", של מי שתקפו צוותים רפואיים. מי ששמם יופיעו ברשימות אלה לא יוכלו לקבל טיפולים שאינם מצילי חיים, בבתי החולים שבהם הם תקפו צוותים רפואיים.
יש להניח שבכך יצליח ד"ר ליאוניד אדלמן, יושב-ראש ההסתדרות הרפואית לעשות, למען הרופאים, הרבה יותר ממה שעושה למענם שר הבריאות.

תאריך:  09/10/2017   |   עודכן:  09/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רופאים תחת טרור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מהי אותה תרבות מטומטמת
ב_שמואל  |  11/10/17 02:25
2
טרור לא אבל גם לא זילזול אני
ישע .  |  11/10/17 09:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה נסטלבאום
כל משרדי הממשלה סגורים. השירות הציבורי מושבת, העובדים בטיולים או בקניונים, והאוברדרפט בחודש הבא ישבור את כל השיאים. ומה קורה לנזקקים ולבעלי שכר המינימום? עבורם אין משמעות לחגים
רון בריימן
הפגנות האנרכיסטים אם המושבות נראות יותר ויותר כהרצה של אלדד יניב לכנסת. במצבה של מפלגת העבודה לא ירחק היום והוא יציג למפלגה קבלות על שהצליח לגייס כוחות שונים ומגוונים להפלת ראש הממשלה שלא בדרך הטבע ו/או ברוח החוק, ויאמר לחבריו שהוא - האטד - כשר לעמוד בראשם
עו"ד צבי שוב, עו"ד יפעת בן-אריה
תוכניות לשינוי ייעוד כשלב מקדים להפקעה מאושרות בלא הודעות אישיות לבעלים ותוך פרסום עמום וחלקי. התוצאה עלולה להיות פגיעה קשה ובלתי מוצדקת בבעלים
אסתר שניאורסון גרי
במשך אלפי שנות הקיום הישמעאלי במזרח התיכון לא התקיימה כאן ישות פלשתינית    קודם חיו תחת שלטון טורקי, אחר כך בריטי וירדני    לא רק חברון ובית לחם, גם כפר עציון, קדמו להכרזת הפלשתינים על עצמם כעם
איתמר לוין
לא פחות מארבע נקודות מרכזיות של חוסר היגיון מצויות בפסק הדין המתיר את ההפגנות ליד ביתו של היועץ המשפטי. בג"ץ הצליח לעצום את עיניו ולאטום את אוזניו לנוכח העובדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il