X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם תימשך מגמת הפרסומים הלא-כלכליים המופיעים בעיתון הוא יהפוך לעיתון ככול העיתונים שניתן למצוא בו גם תכנים כלכליים. כדי למנוע תהליך רע שכזה, טוב יעשו הבעלים החדשים אם ישקיעו מאמץ לרכוש את הכתבים הכלכליים שהושלכו לשוק האבטלה, בעקבות החלטתו של מו"ל קבוצת הארץ עמוס שוקן להפסיק את הופעת העיתון הכלכלי "דה מרקר"
▪  ▪  ▪
גלובס. תפוצה נמוכה

אחרי מאבקים משפטיים ממושכים ועזי יצרים, עברה הבעלות על קבוצת "מוניטין-גלובס" לידי צמד נשים צעירות יחסית: אלונה בר און וענת אגמון. עוד בטרם יבש הדיו על הסכם הרכישה מיהרה אלונה לכתוב לעובדי הקבוצה את המלים האמוציונאליות האלה: "אני שמחה ומתרגשת להודיע לכם שלפני שעה קלה עברה השליטה בקבוצה שהקים אבי חיים בר און לפני 34 שנים, לידי ענת אגמון ולידי משפחתי, בשותפות שווה". והוסיפה בתו השמחה של חיים בר און המנוח דברי הערכה חושפי סוד מקצועי: "לתפקיד המו״ל של 'גלובס' בחרנו ביובל סיגלר, האיש שבזכותו יצא לפועל החיבור בין ענת לביני. ענת ואני מאמינות, כי ניסיונו הרב של יובל בעיתונות וביצירת תוכן חדשני הוא שיאפשר להוביל את 'גלובס' למקומו הראוי". ממש דברי חזון נבואי, כאילו עד עתה לא מצא העיתון הזה את מקומו הראוי.
זמן קצר לאחר ההודעה המשמחת שיגר המו"ל סיגלר מייל לעובדי העיתון ובו הודיע כי העיתונאית נעמה סיקולר, מי שכיהנה בשנים האחרונות בתפקיד ראש מערכת החדשות של 'כלכליסט', מונתה לעורכת גלובס. כך, בהרבה תקוות חיוביות, הושלם הצוות המוביל.
בגלל תפוצתו הנמוכה של גלובס המודפס, המגיעה לאחוזים בודדים בלבד, סביר להניח כי לא הכל בישראל יודעים שהמדובר בעיתון כלכלי יומי המודפס על נייר צהבהב ומופץ למנויים במהדורת ערב בימים ראשון עד חמישי. אך נראה שדווקא תחת ההנהלה החדשה מצליח גלובס לייצר בעיקר תעלומה המשולבת בחידה שאת מהותה ניתן לבדוק על-פי החומרים המערכתיים הרואים אור בעיתון הכלכלי.
והנה מספר דוגמאות לכותרות המצביעות על השאלה החידתית: לאן מוביל הצוות החדש את העיתון הכלכלי?
האם לאלוהים יש פנים? ניתוח הפרדוקס הדתי הגדול מכולם
וכותרת המשנה: עמוד אש, קול מהשמיים, סנה בוער, מלאכים, קדושים, קמעות, איקונות נוצריים, ניסים ונפלאות; פרופ' אביעד קליינברג מנסה להבין מדוע האדם המאמין מנסה לתת פנים לישות האלוהית.
טיפולי פוריות בגיל מבוגר: איך מתבצע הליך הקפאת ביציות?
וכותרת המשנה: גיל הנישואין של האישה העולה מדי שנה והרצון להגשמה עצמית, גורמים לכך ששנות הפוריות שלה הולכות ומתמעטות; ד"ר אמיר רבהון, מומחה לגינקולוגיה ולטיפולי פוריות, מסביר על הליך הקפאת ביציות שעשוי להגביר את הסיכוי לקליטת הריון בגיל מבוגר.
גם לא-יהודים עולים לרגל: שרידים יהודיים בדרום הודו
וכותרת המשנה: דרום-הודו הייתה ביתן של כמה וכמה קהילות יהודיות, חלקן עתיקות מאוד וחלקן "רק" מהמאה ה-18; רובן עלו לישראל, אך השאירו מאחור שרידים מפוארים, שגם לא-יהודים עולים לרגל לראותם.
פיגמנטציה: מה גורם לה ומהן הדרכים להתמודד עמה?
וכותרת המשנה: בישראל שטופת השמש בעיית הפיגמנטציה בולטת יותר מאשר באזורי אקלים קר ולכן רבים כאן סובלים מכתמים בפנים; איך ניתן לטפל בתופעה ולהגיע לגוון עור כמה שיותר אחיד?
וישאל השואל: האם זו הדוגמה לנושאים הכלכליים שחושף גלובס החדש בפני קוראיו, או אולי אלה שאריות מגלובס הישן, שנותרו במחסני הדפוס ועתה הן משמשות כחומר ל"סתימת חורים" בידי המו"ל סיגלר והעורכת החדשה סיקולר שכנראה עדיין מגששים באפילה. או אולי המדובר בתוכן פרסומי בתשלום המוצג כחומר כלכלי מערכתי אוביקטיבי.
על האמת יש להודות - בגלובס קיימים גם חומרים העוסקים בנושאים כלכליים בעלי ערך, אך אם תימשך מגמת הפרסומים הלא-כלכליים קיימת סכנה שהעיתון הכלכלי הזה יהפוך לעיתון ככול העיתונים שניתן למצוא בו גם תכנים כלכליים. כדי למנוע תהליך רע שכזה, טוב יעשו הבעלים החדשים אם ישקיעו מאמץ לרכוש את הכתבים הכלכליים שהושלכו לשוק האבטלה, בעקבות החלטתו של מו"ל קבוצת הארץ עמוס שוקן להפסיק את הופעת העיתון הכלכלי "דה מרקר". למרבה הצער ייתכן מאוד שזו משימה בלתי אפשרית עבור אלונה ויעל, כיוון שהיא דורשת השקעות כספיות כבדות שאולי אין לשתיים האלה מנין לשאוב אותן.
המשך התהליך שהצגתי בפניכם עלול להוביל לסכנה אחת: גלובס ילך בדרך כל בשר, כיוון שימיו הטובים חלפו ואינם וכנראה לעולם לא ישובו, אפילו לא תחת הצוות המוביל החדש.

תאריך:  15/10/2017   |   עודכן:  15/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
המדהים בכל הסיפור הוא שהיהודים הללו (באם אומנם כאלה הם) הלכו בשם ה"שלום" לו הם כמהים, לבקר ולהזדהות עם משפחות הרוצחים ולא עם משפחות הנרצחים    יש מישהו המוכן להסביר זאת?
איתן קלינסקי
ד"ר אורי וייס אינו מסתגר במגדל השן של האקדמיה, ניתן לראותו בין הנאבקים נגד גלי פאשיזציה הפוקדים אותנו. ד"ר אורי ויס נותן לכך ביטוי במאמריו בעיקר מעל דפי עיתון הארץ ובשירים בבמות ספרותיות רבות, כמו: "מאזניים", "מטעם", "עמדה" ועוד
יורם אטינגר
לנביאי "שטחים-תמורת-שלום" שאיפת-אמת(!) לקדם שלום ישראלי-פלשתיני, אך הם מתעלמים מרקורד של כישלון שיטתי וליבוי טרור; משורשיות הטרור, ההסתה והחינוך לשנאה בחברה הפלשתינית (גם כלפי פלשתינים) מאז שנות ה-20', לפני הקמת המדינה ולפני חידוש ההתיישבות ביו"ש ב-1967
רון בריימן
בפועל, במציאות חיינו, חוקי ההדתה של דת "השלום" מדכאים כל מחשבה על פתרון אמתי, ומובילים אך ורק לגירוש יהודים מבתיהם בארצם - בניגוד לדמוקרטיה ובסתירה לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו - ולהסגרת לב הארץ לאויב, שהוא הכובש האמתי בארץ ישראל המערבית
יוני בן-מנחם
הנשיא טראמפ מנסה לתקן את שגיאות הנשיא אובמה בכל הקשור להסכם הגרעין ותוכנית הטילים הבליסטיים של אירן. נאומו של טראמפ היה מסר מדיני חשוב לאירן והכדור עובר כעת למגרשו של הקונגרס שאמור להחליט בסוגיית הטלת סנקציות חדשות נגד אירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il