X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למי יש יותר הדר בית"רי, למירי רגב ודוד ביתן או לנשיא רובי ריבלין? על הנשיא ריבלין שלא דופק חשבון. ועל הדר בית"רי נוסח הליכוד שמאז מנהיגותו של מנחם בגין יש מי שמתגעגעים אליו
▪  ▪  ▪
ריבלין נואם בכנסת [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

מכירים את המשפט "לו הבחירות היו נערכות היום"? אז לו הבחירות לתפקיד נשיא המדינה, היו נערכות היום הנשיא רובי ריבלין לא היה נבחר בוודאות לתפקיד. מכיוון שכהונתו של נשיא המדינה הוגבלה, והוא לא יכול לשמש יותר מקדנציה אחת בתפקיד, לו היו הבחירות נערכות היום, הוא דבר שלא צריך לעניין את הנשיא, משום שהוא אינו יכול גם אם ירצה בכך, להתמודד לתקופת כהונה נוספת לנשיאות ולכן פיו וליבו ראוי שיהיו שווים.
זה לא סוד שבין ראש הממשלה נתניהו, לבין הנשיא ריבלין זורם הרבה דם רע. הנשיא ריבלין לא שכח וכנראה גם לא ישכח לעולם, את מאמציו של ראש הממשלה למנוע את בחירתו לנשיא. גם ראש הממשלה לא ישכח כנראה לעולם את מעמד ספירת הקולות, שלאחריו התברר שמי שנבחר לנשיא המדינה היה האיש שבו הוא לא רצה לתפקיד.
אם הנשיא ריבלין זקוק להוכחות שהוא לא כוס התה של ראש הממשלה, הרי שההתבטאות של ח"כ דוד ביטן, שהבהיר שהנשיא אינו הולך בתלם שיתכן שראשי הליכוד ציפו שילך בו, ודבריה של השרה מירי רגב שניסתה לקשור בין התנהלות הנשיא לבין הדר בית"רי מדברים בעד עצמם.
מה הוא ההדר הבית"רי שחסר לדעת השרה רגב לנשיא המדינה? ניסיתי להתחקות אחרי אותו הדר שמרבים להזכיר אותו, ומצאתי בפיסבוק דף בשם "פניני ז'בוטינסקי", שמאפשר להבין למה הכוונה.
מי שמבקש להתהדר בהדר שנקשר בשמו של זאב ז'בוטינסקי, ראוי שיאכל בשקט ובמתינות, לא יבליט את מרפקיו בשעת האכילה, ולא יגמע את המרק בקול הנשמע למרחוק.
הדר בית"רי, הוא לא להשמיע קול ברמה, ומה שחשוב כל מילה שיוצאת מפיו של מי שדוגל בהדר הבית"רי חייבת להיות "מילת כבוד" שצריכה להיות חזקה מברזל. במילים אחרות "ההדר הבית"רי הוא דרך חיים שאם היינו מאמצים, ייתכן שהחיים שלנו היו רגועים יותר, סובלניים יותר ובעיקר מכובדים יותר.
עכשיו מתבקשת השאלה, האם ההדר הבית"רי הוא דבר שמאפיין את צמרת הליכוד? ומי ניחן יותר בהדר בית"רי הנשיא ריבלין או אלה שתוקפים אותו? דומה שהתשובה ברורה אבל לא לכולם.
אין מחלוקת שכאשר דיברו בעבר על הדר בית"רי כיוונו בעיקר למנחם בגין. גם יריביו הפוליטיים הגדולים העניקו לו כבוד והודו שהיה בן אדם במלוא מובן המילה. הגינונים שבהם נהג בגין המנוח, היו זרים לרבים, ובשל כך זכו לעיתים לתגובות של לעג ולחיוכים. למנחם בגין היה הדר, הייתה לו תרבות דיבור, היה לו כבוד לזולת, הייתה לו אידיאולוגיה ובניגוד לפוליטיקאים רבים מילה אצלו הייתה מילה.
האם למנהיג כזה בליכוד מייחלת השרה מירי רגב? או אולי תפקידו של נשיא המדינה צריך להסתכם לדעתה בנטיעת עצים בטו בשבט, או בלחיצות ידיים לאורחים במסגרת הבית הפתוח.
הנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל, שהגיע מהפוליטיקה שינה את כללי המשחק. פרס ז"ל לא התכוון לרגע לנוח על זרי הכבוד שמעניק התפקיד למי שנבחר אליו, והתבטא לא אחת בהתבטאויות שהביכו את הצמרת הפוליטית.
טבעי שהנשיא העשירי ראובן (רובי) ריבלין, שהוא דעתן ורחב אופקים לא יסתפק רק בלחיצות ידיים ובהשבעת שגרירים זרים, ויביע מעת לעת גם את דעתו. האם העובדה שבינו לבין ראש הממשלה שוררת מתיחות אישית יש בה לראות את דבריו של נשיא המדינה רק כהתקפה חזיתית על ראש הממשלה?
אין ספק שכך רואים את הדברים ראש הממשלה וחברי הכנסת המקורבים אליו שתגובתם צפויה ולא מפתיעה. הציבור כבר התרגל להתקפות על הנשיא, ומה שהיה עד לפני שנים לא רבות מחוץ לטווח האש הפוליטי הפך עכשיו למטרה לגיטימית שאיש אינו רואה בה פסול.
לא הופתעתי כשקראתי יממה לאחר הופעתו של הנשיא ריבלין בכנסת, ששני חברי כנסת מטעם הליכוד מבקשים לבטל את מוסד הנשיאות. ח"כ נאוה בוקר, טוענת ש"מדובר במוסד שעלותו עשרות מיליוני שקלים בשנה מכספי ציבור ואין בו תועלת", ואילו חבר הכנסת אורן חזן שגם הוא תומך ברעיון, אומר שכיוון שבישראל אין משטר נשיאותי, ולנשיא לטעמו אין סמכויות למעט סמכות חנינה שגם בה הוא כמעט כלשונו לא משתמש, תפקיד הנשיא הוא מיותר.
רציתם לדעת מה זה הדר בית"רי אמיתי ? קיבלתם את התשובה פחות מיממה אחרי נאומו של הנשיא ריבלין בכנסת כשלשני חברי כנסת מהליכוד התברר שתפקיד הנשיא מיותר. אהבתי את תגובת בית הנשיא לתקשורת אחרי ההתקפות עליו מצד חברי הכנסת של הליכוד.
לעיתונאים שהתקשרו לבית הנשיא כדי לקבל תגובה נמסר שמכיוון שהנשיא עבד על הנאום בכנסת כל הלילה, הוא הקדים ללכת לישון. תגובה מקורית שמלמדת שהנשיא ריבלין יכול עדיין לתת שיעור לכמה פוליטיקאים.

הכותב היה מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב-ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי תנועת "יושרה לישראל" למלחמה בשחיתות הציבורית וחבר ההנהלה שלה.
תאריך:  25/10/2017   |   עודכן:  25/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנשיא רובי ריבלין הולך על כל הקופה
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
הדר בית"רי ?
יוסי מ.  |  25/10/17 11:13
 
- הרבה דברים נכונים יוסי,אבל אתה
בני בנקר  |  25/10/17 13:34
 
- בני ידידי.
יוסי מ.  |  25/10/17 22:09
 
- נאום הרואי ? נאום של שקרן
בני בנקר  |  26/10/17 10:25
2
הליכודמפלגת אספסוף מהסוג הגרוע
ד.ה  |  25/10/17 12:03
3
השלמה
יוסי מ.  |  25/10/17 12:07
4
ריבלין שורף את המועדון ללא הדר
מוטי הקרייתי  |  25/10/17 12:15
5
העיסוק
באום  |  25/10/17 12:15
 
- מעורבות יתרה של הנשיא
מוטי הקרייתי  |  25/10/17 13:11
6
אביר ההדר הביתרי עלק
עובד 1  |  25/10/17 13:22
7
ההדר הבית"רי ?
בבא בובה  |  25/10/17 13:38
8
כל הפלפולים אשר כתבת בדבר
מר נסטלבאום  |  25/10/17 14:07
9
השאלה יותר חשובה מי יותר
ישע .  |  25/10/17 14:35
10
משה נוסטלאבאום אתה בולשיט
ריבלין בידי השמאל  |  25/10/17 14:57
 
- ריבלין והדר ביתר"י?!
יוסי ק  |  25/10/17 17:53
11
רבלין מאיר את עולמנו בנאמנותו
ב_שמואל  |  25/10/17 20:08
12
הדר?? ריבלין?? בדיחה גרועה
דורון.צ  |  25/10/17 21:31
13
ריבלין בני עמי בחרו בטרור=ליצן
מפוכח  |  25/10/17 22:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
עם הימים החולפים משרטטת התכתובת את תולדותיה    מילה שנושרת על בית אביה    כמה שורות על מה שחוותה בנעוריה, סוערים    אני קורא בין משפטיה החסכניים    קשרית בפלמ"ח    אף לא מילה על אהבותיה
מרדכי ליפמן
תשומת לבו של הציבור הופנתה בימים האחרונים, עם פתיחת מושב החורף של הכנסת, לנאומו של רה"מ (על אלה החמוצים בכל מחיר), ולדברי נשיא המדינה (ממלכתיות)    כך קרה שנושא אחר, שגם לו חשיבות מיוחדת, נדחק לקרן זווית    כמה מילים על הטרור החקלאי, שפרץ שוב לתודעתנו ביום שבת האחרון
בעז שפירא
"אין לי מה לחפש כאן יותר" אמרה לי אחת    "מה שמתהווה כאן לא מוצא חן בעיני ובאם זה ימשיך לא יהיה לי פשוט לחיות כאן", סיפר לי אחר    וכולם נוגים, חלקם מודאגים באמת וחלקם חמוצים, בדרגות שונות
יוני בן-מנחם
גורמים בחמאס אומרים כי אירן תומכת בהסכם הפיוס הפנים פלשתיני וכי נפתח דף חדש של שת"פ אסטרטגי בין טהרן לתנועה. בביקור משלחת חמאס באירן סוכם על סיוע מסיבי שיחזק את חמאס ועל שיתוף פעולה לטרפוד התוכנית המדינית החדשה של ממשל טראמפ
עמי דור-און
בנאום בפתיחת מושב החורף של הכנסת טען "הפסיכולוג" לפיד כי ראש הממשלה סובל מפרנויה, שהיא מצב פסיכוטי שהסובל ממנו מאמין כי גורמים זרים מנסים להשתלט על מוחו על-ידי שידור מסרים שונים אליו, באמצעות השתלת שבבים באיברי גופו; באותה מידה ניתן לטעון כי לפיד עצמו סובל מנרקיסיזם שמשמעותו מאוהבות בעצמו ויוהרה הנקראת היבריס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il