X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרמטכ"ל, ראש אמ"ן, ראש המוסד וראש השב"כ הגיעו לישיבת הממשלה לסקירת מודיעין כוללת כל ארגון מציג את הערכותיו הסבירות למלחמה עם סוריה עדיין נמוכה עימות עם הפלשתינים - קרוב
▪  ▪  ▪
[צילום ארכיון: AP]
ראש אמ"ן

ראש המוסד: להימנע ממו"מ עם סוריה

ראשי מערכת הביטחון הגיעו הבוקר (א', 25.2.07) לישיבת הממשלה השבועית, ויציגו את הערכות המודיעין השנתיות. הסקירות יתמקדו הן בזירה הפלשתינית ובהתחמשות החמאס ברצועת עזה, והן בזירה הצפונית והסיכוי להתחממות הגיזרה בעתיד הקרוב והרחוק יותר.
בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כי שתיים מההחלטות החשובות ביותר שקיבל ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין היו החתימה על הסכם השלום עם מצרים והפצצת הכור הגרעיני בעירק.
שרי הממשלה שומעים סקירות מודיעין מהרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, ראש אגף המודיעין, האלוף עמוס ידלין, ראש המוסד, מאיר דגן, ראש השב"כ, יובל דיסקין וכן מגופים נוספים כמשטרת ישראל, המועצה לביטחון לאומי ומשרד החוץ. סקירות מפורטות יותר הוצגו באחרונה הן בפני ראש הממשלה והן בפני שר הביטחון.
הערכות הגופים השונים גורסות, כי האפשרות למלחמה בגיזרה הצפונית עם סוריה עדיין נמצאת בסבירות נמוכה, אך גוברים הסימנים כי ממשלו של הנשיא בשאר אסד נמצא במסע רכש והצטיידות רחב מאוד. עם זאת, הארגונים השונים חלוקים בדעתם בדבר הצורך הישראלי בפתיחה של משא-ומתן עם סוריה.
ראש המוסד סבור, כי פני סוריה אינם לתהליך שלום כנה עם ישראל והיא מעוניינת רק להסיר את הלחץ הבינלאומי ולהרחיק אפשרות של הקמת בין דין בינלאומי שיישפוט את אסד בשל רצח חרירי. בצה"ל, לעומת זאת, סבורים כי על ישראל לנסות ולמצות את התהליך וכי על ישראל לחתור להסכם שלום עם סוריה.
בזירה הפלשתינית ישנה תמימות דעים רחבה: החמאס לומד את לקחי המלחמה האחרונה בצפון, והוא מתחמש ומתבצר ברצועת עזה לקראת עימות נוסף עם ישראל, עימות אשר עשוי לפרוץ כבר במהלך התקופה הקרובה. סקירות המודיעין של השב"כ גורסות כי הפלשתינים הבריחו נשק ואמצעי לחימה רבים לרצועה והם נערכים לפעולה.

ראש הממשלה: "הגיע הזמן להפסיק לחבוט במשטרה"

ראש הממשלה אהוד אולמרט פתח את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסות למסקנות דוח וועדת זיילר. אולמרט פנה בדבריו למשטרת ישראל ולשוטריה ואמר בין השאר: "אני מודע למה שנאמר בדוח ולהדים שהוא עורר. בהזדמנות הזאת, אני מבקש מכאן לשלוח ברכה לאלפי שוטרי משטרת ישראל, שעושים את עבודתם נאמנה, במסירות נפש, הקרבה, באומץ, בתעוזה, בדמיון".
במהלך השבוע האחרון נשמעו קולות בקרב חברי הממשלה וחברי כנסת, אשר בחדרי חדרים העבירו ביקורת מורמזת על התנהלותו של השר לביטחון הפנים, אבי דיכטר ועל אמירות שפגעו במשטרה כולה ובשוטריה. בדבריו היום התייחס ראש הממשלה גם למשטרה כארגון ואמר: "זו אותה משטרת ישראל שלפני שבוע, יחד עם כוחות הביטחון האחרים, סיכלה פיגוע קשה ביותר בבת ים. זו אותה משטרת ישראל, שיום יום נאבקת בפושעים ובמחבלים בכל רחבי הארץ ועושה את זה בצורה שנותנת לכולנו יותר ביטחון ויותר הגנה. נדמה לי, שהגיע הזמן להפסיק לחבוט במשטרה ולפגוע באלפי השוטרים הללו, אנחנו רוצים שתהיה לנו משטרה אמיצה, נקיה, נועזת, חזקה, שנותנת ביטחון אישי לכל אזרח, ולא משטרה שמורכבת מאנשים שמרגישים שמלגלגים עליהם, בזים להם, פוגעים בהם. אין לנו משטרה אחרת ואנחנו נעשה הכל, שהמשטרה הזאת תהיה משטרה טובה ויעילה".
למפכ"ל המשטרה רב-ניצב משה קראדי, שהודיע על התפטרותו בעקבות מסקנות דוח זיילר ואשר נכח בישיבת הממשלה היום, אמר ראש הממשלה: "בהזדמנות הזאת, אני רוצה לומר מילה אישית למפכ"ל משטרת ישראל, רב-ניצב משה קראדי, שהודיע על סיום תפקידו, עוד יגיע הזמן להיפרד מרב-ניצב קראדי. אני רוצה לומר לך, רב-ניצב קראדי, בעיניי אתה איש הגון, אמיץ ששירת את מדינת ישראל ואת בטחונה שנים רבות ועוד תוסיף לעשות כהנה וכהנה למען עם ישראל. ממשלת ישראל תפרד ממך בדרך שאתה ראוי לה, כאשר תסיים את תפקידך".

תאריך:  25/02/2007   |   עודכן:  25/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה מקבלת הערכת המודיעין השנתית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
החברה הודיעה כי היא משהה באופן זמני את רישום חולי סרטן ריאות הסובלים מאנמיה לשלב ביניים של ניסוי ב-CERA בשל מספר "לא מאוזן", כדברי החברה, של מקרי מוות בכל ארבע זרועות המחקר
הדר פרבר
כך טוען שגריר ארצות הברית לשעבר באו"ם    אמר כי לא ניתן לסיים את המשימה בעירק כפי שהגדיר בוש
הדר פרבר
דוברת הבית הלבן אמרה כי מדובר בתקלה טכנית וכי "המטוס בסדר", לאחר שר"מ אוסטרליה דיווח כי מטוסו של צ'ייני נאלץ לסטות ממסלולו
עומר שיקלר
החיילים נפצעו ממטען חבלה שהושלך לעברם    הבוקר נכנסו כוחות גדולים במטרה לאתר מבוקשים    במהלך השבת איתר כוח של גדס"ר הנח"ל מעבדת נפץ בעיר
יפעת גדות
תגובות אלרגיות קיצוניות אובחנו אצל מספר חולים שהשתמשו ב"Xolair"    חשש גם מתגובות מאוחרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il