X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אילו חנן אותו הנשיא הייתה החנינה שלו נתפסת ומתפרשת כהבעת זלזול במערכת המשפט אם ייבדק כבוד הנשיא בפוליגרף ויישאל, בין השאר, האם הוא חש חמלה כלפי אלאור אזריה, אני משער כי הפוליגרף יראה כי הוא דובר אמת אי-הענקת חנינה לאזריה אינה נובעת מהעדר חמלה כלפיו אלא מכובד משקלה של האחריות העליונה שהוא נושא בה בתפקידו כנשיא המדינה
▪  ▪  ▪
ריבלין. דובר אמת [צילום: חיים צח/פלאש 90]

לנשיא המדינה לא נותרה ברירה אלא לא לחון את אלאור אזריה. מי שחישק וסינדל אותו וקלע אותו אל סמטה צרה (צרורה), חסרת מוצא, הם הפרקליטות, אשר קצבה על אזריה עונש סופר-מידתי, מופחת על-פי חומרת מעשהו, והרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, אשר מתוקף סמכותו הפחית מעונש סביר לפי כל מידה זה עוד ארבעה חודשים.
עצם הגשת החנינה לנשיא המדינה העמידה אותו מראש במצב בלתי אפשרי. כל החלטה שהיה מקבל - זו שהוא קיבל, ביושר ובאומץ לב אזרחי, וזו שהוא לא קיבל' היו חושפות אותו מטרה לחצי הביקורת' אם מימין ואם משמאל.
הימין הקיצוני מותח ביקורת חריפה, לא בלתי נבזית בחלקה, על החלטתו לא לחון אותו. אילו החליט להעניק חנינה, היה מותקף, כצפוי וכמשוער, על-ידי המחנה השני, הנגדי, הקוטבי. השמאל היה, אי-אז, מבקר אותו על-כניעתו לרעשי הרקע הקולניים של "הרחוב" במירכאות ובלעדיהן.
במקום שבו נפרצים כל הסכרים ומותרים כל הרסנים; במקום שבו החיים הציבוריים מזוהמים בפוליטיקה קטנה, קטנונית, מכוערת; במקום שבו אין עוד כבוד לאיש ולכלום; במקום שבו כל מי שמחליט כך הוא עוכר ישראל וכל מי שמחליט אחרת הוא פטריוט, במקום כוחני, אלים וגזעני שבו "מפרפרים חיינו", כמאמר המשורר, במקום כזה אין עוד משקל ואין עוד קשב להחלטה לגיטימית ועניינית, להחלטה מנומקת שמותר לחלוק על נימוקיה אבל אסור, פשוט אסור, להתקיף ולהשמיץ ולהכפיש את מי שקיבל אותה - האזרח מספר אחת! - כבוד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין.
קצת פרופורציה.
אלאור אזריה לא נידון למאסר עולם. הוא לא נמק בכלאו. כל יום בכלא, אזרחי או צבאי, נדמה כנצח. לבי, אני מודה ומתוודה, יוצא אליו, אל "הילד של כולנו". חמלתי כלפי משפחתו הפכה באחרונה לרחמים. לבי עליה. אבל במדינה דמוקרטית יש כללים. יש מוסדות ויש חוקים. יש מי ששקל את כל הנימוקים כבדי המשקל במדרג הענישה. העונש שהושת על אלאור אזריה הוא סביר ומידתי בה שמכונה בלשון משפטית "נסיבות העניין". המחבל שאזריה הרג היה בן מוות בהגדרה, מעצם היותו מחבל שבא להרוג. אבל אזריה לא הוסמך על-ידי איש להרוג אותו, כאשר היה שרוע, פצוע, מדמם על הקרקע. הוא יודע זאת, גם אם לא הביע חרטה על מעשהו. גם אם אין בלבו חרטה. הוא היה עלול להיענש בחומרה יתרה פי עשרות מונים. שופט נוקשה ומחמיר היה יכול להאשימו ברצח. לא פחות. אני מאמין באמת ובתמים כי אזריה אינו רוצח. הוא לא ירה בדם קר אלא בדם רותח. בשורה התחתונה: הוא ביצע מעשה, אשר כתוצאה ממנו נהרג אדם. על מעשה כזה אי-אפשר שלא להיענש. הוא נענש כדין. דין צדק. יש שיגידו שהוא נענש לפנים משורת הדין, עונש קל, כמעט קליל בנסיבות המקרה.
אילו חנן אותו הנשיא הייתה החנינה שלו נתפסת ומתפרשת כהבעת זלזול במערכת המשפט. אם ייבדק כבוד הנשיא בפוליגרף ויישאל, בין השאר, האם הוא חש חמלה כלפי אלאור אזריה, אני משער כי הפוליגרף יראה כי הוא דובר אמת. אי-הענקת חנינה לאזריה אינה נובעת מהעדר חמלה כלפיו אלא מכובד משקלה של האחריות העליונה שהוא נושא בה בתפקידו כנשיא המדינה.

תאריך:  20/11/2017   |   עודכן:  20/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלאור אזריה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לנשיא לא הייתה ברירה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נכון, רבלין הנבל בחר נכון
ב_שמואל  |  20/11/17 20:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאה יבלון
חשיפות לעולם ההתמכרויות בארץ    לפי נתוני משרד הרווחה, בסוף דצמבר 2011, היו בישראל 23,206 מכורים לסמים, לאלכוהול או להימורים המטופלים בשירותי הרווחה
ציפורה בראבי
ספרות זה יותר מהכרת ספרים, מקריאה וניתוח, זה עולם מלא    יש לשנות את השיטה!    זהו פתח להרחבת הידע ולהעמקת ההבנה בנושאים שונים
ציפורה בראבי
אחד מפלאי הטבע הוא החוב בהוצאה לפועל שתופח לממדים על טבעיים ממש    מי מרשה את זה? מי הרשה את זה? ולמה?
אפרים הלפרין
אינני שמח לאידו של נתן זהבי    על-פי תיאוריו הוא חטף שוס כרעם ביום בהיר, שוס מכיוון משולל כל יסוד    הוא רק שוכח שהתהפכו היוצרות    הוא שוכח שחזקת החפות מתה והיום הוא אשם עד שיוכיח חפותו
אפרים הלפרין
סערה בארץ, בלגן מאורגן, כן חוק המלצות, לא חוק המלצות, הקואליציה פועלת, הקואליציה מושבתת, ולמה? סתם, פשוט סתם. כי אנחנו אגואיסטים, כי אנחנו מטומטמים, חלם.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il