X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: חנינה מיותרת לרוצח אכזרי ישראל גן עדן כלכלי למסתננים על הביטקווינים שמעתם? וּמה הקשר בין מאסר אזריה למדינת דאעש? תשאלו את שטייניץ
▪  ▪  ▪
פלס. צודקת [צילום: משה שי/פלאש 90]

הנשיא התבלבל?
מתיאור הרצח שביצע יונתן איילו עולה שהוא רצח את המנוח באכזריות. רצח הוא רצח. איזה מסר מעבירה החנינה לרוצחים פוטנציאליים? קחו את החוק לידיים. ויתרה מכך, הפשע משתלם. תשכרו עו"ד מוצלח כמו אייזנברג, והוא כבר יגייס לכם אליבי, שישחרר אתכם מהכלא בהקדם. האם אין בחנינה זו משום מתן לגיטימציה עקיפה לרצח?
דווקא בעידן שבו חל פיחות מוחלט בערך החיים, ולמרבה הצער רצח הפך לחלק בלתי נפרד מהכרוניקה הפלילית היומית, דרושה ענישה מחמירה, שתרתיע עבריינים אחרים מביצוע הפשע שאין לו תקנה. 6 שנות מאסר על רצח חמור זה עונש קל בהרבה אפילו מאשר על עבירות רכוש (אופנובנק, אתי אלון זוכרים?).
חבל מאוד שנשיא המדינה בחר לחון את הרוצח האכזרי, ולא להיעתר לבקשת החנינה של החייל אלאור אזריה. עם כל הכבוד, כנראה דמו של מחבל אכזר שהרג החייל, שאכן חרג מפקודת צה"ל, סמוּק בהרבה מדמו של המנוח. האם האזרח הראשון התבלבל וטעה בכתובת?
מכרה זהב
ריבוי המסתננים הסודנים לארץ אינו מפתיע. עם משכורת חודשית גבוהה של תשעת אלפים עד שנים עשר אלף שקלים (חלומם הרטוב של ישראלים רבים), שחלקם מרוויחים, בטח שמכרה הזהב הישראלי יקסום להם ויהווה אטרקציה כלכלית. אז למה לא?
נכון אפוא עשתה הממשלה, שביטלה את מתקן הכליאה חולות, צעד שיכביד על שהותם של המסתננים הזרים בארץ. לא פחות חשוב הצעד שנוקטת הממשלה, שמחייבת אותם להפקיד בבנק חלק מהשכר, שלא יהיה זמין להם. די למדינת סודן במדינת תל אביב על חשבון תושבי ישראל. ובא לציון גואל.
הביטקווינים
בעידן הדיגיטלי, אחרי השימוש בכרטיס אשראי, נראה כי זו רק שאלה של זמן שהכסף הממשי יחלוף מן העולם, ואת מקומו יתפוס הכסף הווירטואלי להמונים, שישמש אמצעי התשלום היחיד בשוק.
בעוד עשור או שניים יינעלו אפוא שערי הבנקים, ורק הבנקים הווירטואליים יעמדו לרשות הציבור הרחב. אם היום רק קומץ מכורים לדבר משתמשים במטבע הווירטואלי, הרי בעתיד הקרוב, לא ירחק היום, והשימוש במטבע יהפוך לנחלת ההמונים, וכולנו נהיה 'ביטקווינים'.
אז מה המשותף לאנשי הביטקווין? נדמה לי שלא מדובר רק במטבע טכני, אלא לא פחות במעוף, בחזון, בתורה ובדרך חיים. מעֵבר לשימוש במטבע כמכשיר פיננסי, רבים מהם חיים ונושמים את התחום בהפצת התורה ובהדרכה לאחרים, חלקם בהתנדבות, והופכים לשגריריו המובהקים. אולי העיסוק בו הפך אפילו לסוג של תרפיה נפשית, המאחד את חבריו לגילדה. הרושם הוא שהם מנהלים 'את העסק' הרווחי עד כה בחוכמה וּבתבונה כלכלית.
אך אי-אפשר להתעלם מתכונה נוספת, המאפיינת את חברי הקבוצה, שהביאה אותם להצלחה עד הלום. בדומה לצפרדע החרשת המיתולוגית, שנחלצה מהבור, בזכות חירשותה והתעלמותה ממקהלת קולות הצפרדעים המייאשות סביבה, כך הביטקווינים לא שעו לבני משפחה או חברים, שניסו להניא אותם מכך. בהחלט מסר חשוב בכלל להצלחה בחיים.
מדינת דאעש?
שר האנרגיה, יובל שטייניץ, שיבח קבל עם ותקשורת, את נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שלא חנן את החייל אלאור אזריה. הגדיל לעשות שטייניץ שטען שאי החנינה היא מוצדקת, כדי למנוע אנרכיה בישראל, ועכשיו תחזיקו חזק, "ולא להפוך אותה למדינת דאעש" כדבריו. אתם שומעים טוב?
הדובר הוא לא אחר מי ששימש כד"ר לפילוסופיה באוניברסיטת חיפה, האמוּן על חשיבה לוגית מובהקת. איזו הגזמה בלתי ריאלית. המאסר של החייל הכי מפורסם במדינה הוא קריטי, כי רק הוא יגאל את המדינה מפני הפיכה לצבא דאעש האכזרי האכזרי (טוב, בעצם קדם לו, דומני, משנֶה לרמטכ"ל שטען שמעשה אזריה מחזיר אותנו לתקופת הנאצים). דוקטור, החלקת על השכל?
לתת זה לקבל
נדמה לי שהמסר המרכזי, העולה מטורה של קרן פלס "משפחה כן בוחרים", במוסף של המדינה, הוא ש"לתת זה לקבל". נועה צורפה למשפחת פלס כחברה ואשת שיח נעימה לקרן, ואחות לילדיה, אשר הפיחה רוח חיים עסיסית וּמשב רוח מרענן במשפחה. יותר משהיא נתרמה, היא תרמה. את חווייתה האישית והמשפחתית הנעימה פלס ממנפת אפוא לקריאה גם למשפחות אחרות ללכת בעקבותיה וּלאמץ להנאתן (וּבהחלט לא כצדקה) אנשים בודדים או בני נוער בסיכוי.
בדרך מנפצת השחקנית הידוענית שני מיתוסים. האחד - לא כפי שחושבים, אלא על משקל דברי חז"ל, כי "יותר משבעל הבית נותן לעני, העני נותן לבעל הבית". השני - בניגוד לדיעה הרווחת - משפחה ביולוגית אכן לא בוחרים, אך משפחה חברית בהחלט כן, והיא מוממלצת ביותר.
פסוקו
דרעי -רב עמאר: קרב-רב?
שובָר שתיקה: יסחרוף שלא כדין
טא'ץ ווּד: הקוסם מארץ עֵץ
הסוד של סודן -על חרטום השלום: שלושת הלַאבִים?

תאריך:  21/11/2017   |   עודכן:  21/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוּבל המבולבל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הקטע "הנשיא התבלבל" מצויין ל"ת
לבעלת המאמר  |  21/11/17 21:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
אחד המקורות החשובים ביותר לפעילות העסקית במדינה הוא "הבנק הגדול מכולם" - מאגר הכסף הבלתי נדלה המצוי בקרנות הפנסיה. שיטת "העבודה" של הכסף היא כזו: קרן הפנסיה מעמידה לרשות הבנק את הכסף בריבית קבועה ומובטחת למשך שנים, ואילו הבנק "מוכר" את הכסף למבקשי המשכנתאות, בריבית יותר גבוהה. מפער הריביות האלה הבנק מתקיים ואף מרוויח
איתן קלינסקי
אבי גבאי, אתה שהחלטת שהמחנה הציוני יתמוך בגירוש מבקשי המקלט בישראל, חזור אל ספר הספרים שלנו. אבי גבאי אנחנו זקוקים לתיקון גדול, לא די לעטוף במלל את שמות כ"ב, לא די לעטוף בטקס רליגיוזי את מגילת רות, אלא חובה עלינו לתת במילים רוח חיים
אליקים העצני
מול 12 שנות חדלון אונים של ממשלות ישראל, זכות וחובה להציג דמות מופת ואנשי מופת, את ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן ותלמידיו, שזה 10 שנים - יום יום, קיץ חורף, בחום ובקור, פוקדים את חורבת היישוב חומש
אסתר שניאורסון גרי
איך מצליח ראש הממשלה עם כל המערכות המסואבות שסביבו לתפקד ולהוביל? להעביר רכש של צוללות כנגד מערכת לעומתית שמתנגדת לפרויקט מהמעלה הראשונה, ועוד להיות מואשם בשוחד? זו התנהלות שדורשת כוחות על
ראובן לייב
להצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ', שנועדה לצמצם את כוחו של מבקר המדינה, אין כל הצדקה חוקית, באשר מוסד הביקורת הינו גוף סביל, שכלל אינו נהנה מסמכות אקטיביסטית של הוצאה לפועל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il