X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בימי חייו של אברהם אבינו לא היה קיים חוק שאסר על הורים להעלות את ילדיהם לעולה לכבודו של אלוהים. אם באותם ימים הייתה קיימת הערכאה של בג"ץ והדילמה של עקדת יצחק הייתה מוצגת בפני השופטים, סביר להניח שהיו פוסקים שללא חוק המתיר לאב להקריב את בנו, אסור לעשות מעשה נורא שכזה ולכן צריך לחוקק חוק שיתיר את הקורבן
▪  ▪  ▪
עמי דור און

בית הדין הגבוה לצדק קיבל ביום חמישי החולף החלטה תמוהה מאוד שעוררה רוגז רב, ואולי אפילו חמת-זעם, בקרב רבים מאוד מתושבי המדינה. לאחר שדן בעתירות שהגישו בני משפחותיהם של המחבלים שנספו בפיצוץ מנהרת הטרור שהובילה מרצועת עזה לשטח ישראל וגופותיהם מוחזקות בידי המדינה. דעת הרוב של בית המשפט קבעה כי "החזקת גופות המחבלים נעשית ללא סמכות, משום שלא קיים בדין הישראלי חוק שמסדיר את הנושא. ישראל, כמדינת חוק, לא יכולה להחזיק בידיה גופות לצרכי משא-ומתן בשעה שאין חוק ספציפי ומפורש שמאפשר לה לעשות זאת". הדיון התקיים לאחר החלטת הממשלה להחזיק בגופות המחבלים שנהרגו לצורך מו"מ עם רוצחי החמאס על החזרת גופותיהם של חיילי צה"ל שנהרגו במלחמה. משמעות ההחלטה המוזרה היא שישראל עלולה לאבד נכס אסטרטגי מבלי לקבל דבר בתמורה.
גלי הדף ראשונים שעוררה הפסיקה נשמעו במהירות מפיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר: "מדובר בהחלטה בעייתית מאוד של בג״צ. אסור לתת לחמאס מתנות חינם"; שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד הבהירו אף הם כי הממשלה לא תחזיר גופות מחבלים כל עוד גופות חיילינו הדר גולדין ואורון שאול נמצאות בידי האויב"; אפילו שר התקשורת איוב קרא הצטרף למגנים כשהודיע: "לצערי בג"ץ שוב מתערב בענייני ביטחון המדינה ופוגע בחוסן הלאומי. לטעון שאין למדינה סמכות להחזיק בגופות מחבלים לצורך מו"מ - זה לתת פרס לטרור".
מה שמוזר ביותר בהחלטת בג"ץ הוא העובדה שבגלל מחסור בחוק מפורש שמותר או אסור לעשות דבר מה חובה מוטלת על המדינה לחוקק מיד חוק מיוחד שיתאים לעמדתו של בג"ץ. אבל כנראה שמזיכרונם של שופטי בג"ץ נשמט פרק חשוב ביותר במורשת ישראל שכל ילד מכירו והוא קרוי "עקדת יצחק". בימי חייו של אברהם לא היה קיים חוק שאסר על הורים להעלות את ילדיהם לעולה לכבודו של אלוהים. ברור שאם באותם ימים הייתה קיימת הערכאה של בג"ץ והדילמה של העקידה הייתה מוצגת בפני השופטים, הם היו פוסקים שללא חוק המאפשר לאב להקריב את בנו אסור לעשות מעשה נורא שכזה ולכן צריך לחוקק חוק שמתיר את ההקרבה.
כדי להזכיר לשופטים את סיפור המעשה אנסה להציג בפניהם תרחיש מעודכן לימינו בלשון פשוטה וברורה.
אברהם היה אדם חכם. ניתן להבין זאת מן הדברים שלא נכתבו בספר בראשית על הדו-שיח בינו לבין אלוהים בסיפור עקידת יצחק. ואלה הדברים שלא נכתבו ושאני מעלה אותם על הכתב כאילו היו דיאלוג בין השניים.
דבר אלוהים המעמיד את אברהם בניסיון היה בגדר ציווי: "קַח נָא אֶת בִּנְךָ".
אברהם החשדן נוכח הבקשה המוזרה ניסה להתווכח ואמר: "יש לי שני בנים, למי מהם אתה מתכוון".
אלוהים: "בנך אֲשֶׁר אָהַבְתּ".
אברהם: "את שניהם אני אוהב".
אלוהים: "אֶת יְחִידְךָ".
אברהם: "שניהם יחידים לאימהותיהם"
אלוהים שנמאס עליו הוויכוח ולא הסכים להמשך השאלות החוזרות ונשנות נקב בשם ברור: "אֶת יִצְחָק".
ספר בראשית ממשיך כך את סיפור דבר האלוהים לאברהם: לֶךְ לְךָ אֶל אֶרֶץ הַמֹּורִיָּה; וְהַעֲלֵהוּ שָׁם (את המלה "לְעֹולָה" הבליע האל כדי להמשיך ולהסתיר את הסיבה האמתית) עַל אַחַד הֶהָרִים אֲשֶׁר אֹמַר אֵלֶיךָ. וַיַּשְׁכֵּם אַבְרָהָם בַּבֹּקֶר, וַיַּחֲבֹשׁ אֶת חֲמֹורוֹ, וַיִּקַּח אֶת-שְׁנֵי נְעָרָיו אִתּוֹ וְאֵת יִצְחָק בְּנוֹ; וַיְבַקַּע עֲצֵי עֹולָה, וַיָּקָם וַיֵּלֶךְ אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אָמַר לוֹ אֱלֹוהִים. בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי וַיִּשָּׂא אַבְרָהָם אֶת עֵינָיו וַיַּרְא אֶת הַמָּקוֹם מֵרָחֹוק. וַיֹּאמֶר אַבְרָהָם אֶל-נְעָרָיו: שְׁבוּ לָכֶם פֹּה עִם הַחֲמוֹר וַאֲנִי וְהַנַּעַר נֵלְכָה עַד כֹּה וְנִשְׁתַּחֲוֶה וְנָשׁוּבָה אֲלֵיכֶם. וַיִּקַּח אַבְרָהָם אֶת עֲצֵי הָעֹולָה וַיָּשֶׂם עַל-יִצְחָק בְּנוֹ, וַיִּקַּח בְּיָדו אֶת הָאֵשׁ וְאֶת הַמַּאֲכֶלֶת; וַיֵּלְכוּ שְׁנֵיהֶם יַחְדָּיו. (בשלב זה מסתבר כי גם יצחק חשד שמטרת הטיול בחברת אביו איננה רק להשתחוות לאל. ולמרות מצוות כיבוד האב הוא שאל: "אני רואה את האֵשׁ וְהָעֵצִים אבל אַיֵּה הַשֶּׂה המיועד לְעֹולָה?". גם הפעם אברהם מתחמק ואינו אומר את האמת, אך גם אינו משקר. "אֱלֹהִים יִרְאֶה (ימצא) לּוֹ הַשֶּׂה לְעֹולָה, בְּנִי". כדי להבין את מה שאמר אברהם בפועל צריך לדעת את תורת הפיסוק, להציב נקודה אחרי המלה יִרְאֶה ולהרחיק את הפסיק אחרי המלה "לעולה". וכך משמעות התשובה לשאלת יצחק היא זו: "אלוהים יראה לו". נקודה. "השה לעולה - הוא אתה בני".
ועכשיו שופטי בג"ץ, מעמיקי ההגות ושומרי הצדק המוחלט, אם נזכרתם ואם הבנתם במה המדובר, ואם אתם קשובים לקול העם שבקרבו אתם חיים, חיזרו להיכל השן שלכם ואולי תבינו, כי טוב הייתם עושים אילו חדלתם מהפיכת הגיגיכם האישיים לפסיקה שעד כה רבים עדיין מכבדים אותה. במצב הנוכחי כנראה קרוב היום שאיש לא יציית לקולכם, אם הוא יישמע כמו הפסיקה האומללה שיצאה ממטבחכם. פסיקתכם היא סטירת לחי משולבת באגרוף ברזל בבטן שעיקרה, פגיעה חמורה ברגשותיהם של המשפחות הישראליות שרוצחי חמאס מחזיקים בגופות בניהם שנספו במערכה.

תאריך:  15/12/2017   |   עודכן:  15/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סטירת בג"ץ למשפחות שכולות
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
סטירת לחי לפרשנים
עדנה בצלי  |  15/12/17 22:39
 
- איזו חכמה! ממש להתמוגג...... ל"ת
לגב' בצלי  |  16/12/17 06:05
 
- קשקוש מוחלט, פסק הדין של הרוב
בני בנקר  |  16/12/17 12:44
 
- טעות בידייך
עובד 1  |  16/12/17 21:59
 
- הדיוט...
1 העם  |  17/12/17 16:19
2
אז מה אתה אומר מר דוראון
הירונימוס  |  15/12/17 23:46
3
ממש גאון בתורה
ועד הבית  |  16/12/17 01:47
4
או שלא יתיר את הקרבן..
הגוי..  |  16/12/17 02:20
5
שורש הרע בבג"ץ הוא המספר
בני בנקר  |  16/12/17 12:38
6
דור-און טועה, מטעה ומפיץ שנאה
1 העם  |  16/12/17 16:57
7
הגיע הזמן לשבור את הכלים
הגיע הזמן  |  16/12/17 19:11
 
- דבריך טעות, הטעייה והסתה
1 העם  |  19/12/17 09:12
8
אכיפה עצמית סלקטיבית
עובד 1  |  16/12/17 21:50
9
הבעיה : זכות העמידה של האוייב
דמוקרטיה לאוייב  |  17/12/17 07:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
הסיבה כנראה מאוד פשוטה ונקרית בשם אימון ולחלופין אובדנו    כמו שהציבור האמין לאבי כץ ולמשנתו הסדורה, כך הוא לא מאמין לאבי כץ וליקי וודמני, שאכן יקרה משהו טוב לקופיקס
עמי דור-און
נוכח הסערה המתקרבת ומאיימת על שלמות הקואליציה של נתניהו בגלל החקירות ההולכות ומתפשטות לקראת החלטה להמליץ על העמדה לדין, נראה כי השר יובל שטייניץ מתכנן להיות הראשון שייטוש את ספינת השלטון. עובדה: השר יופיע בכינוס חבר הנאמנים של הסוכנות כמועמד המקובל על ראש הממשלה לתפקיד יו"ר הסוכנות במקום נתן שרנסקי, ואולי תהיה הפרישה הזו אות לעמיתיו - "איש לנפשו"
אפרים הלפרין
העתק פנייה ליועץ המשפטי לממשלה    האם המודעות "כחלון נטו" אשר מילאו את הצמתים שלנו לפני מספר חודשים הם תעמולת בחירות? לטעמי אין ספק
יהודה קונפורטס
יום המורה הבינלאומי צויין בהסכם שכר נאה שהשיגו המורים העל יסודיים    האם התלוש החדש ישפר את מעמד המורה וישנה את היחס של ההורים והתלמידים אליו? כיצד ילדינו הולכים כל יום לבית הספר אבל בפועל הולכים לאיבוד?
בעז שפירא
זכורים דברי ברל כצנלסון "היש עם בעמים אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל ייסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il