X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בהיעדר סולידריות אמיתית, גם הדיון באשר למה אפשר לעשות כדי להעביר את רוע הגזירה נראה יותר כמו שחרור אוויר חם מאשר לימוד אמיתי של לקחים ממה שקורה ב"טבע" ולמעשה, ממה שקורה במשק בכלל ובפריפריה בפרט בכל הנוגע לשימור מקומות עבודה ושיפור חיי העובדים תוך התאמתם לצרכים של משק מודרני.הלקחים שיש ללמוד נוגעים ל"טבע" עצמה - אבל גם לממשלה, להסתדרות ולחברה הישראלית בכלל
▪  ▪  ▪
הפגנת עובדי טבע [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

על שערוריית "טבע" נשפכו כבר מילים לרוב. לאחר הכרזת ההנהלה על הפיטורים ההמוניים יצאו מגידרם כל מנהיגי המדינה - אלה שאיפשרו לטבע להגיע למצבה - יחד עם מנהיגי ההסתדרות, בהכרזות של סולידריות עם העובדים. ההסתדרות אף הכריזה על "שביתת הזדהות" שהצליחה להציק לכל האזרחים ולפגוע במשק. אילו הייתה מכריזה על הזדהות שבה היה כל המשק עובד ותורם את שכר ארבע השעות שבהן שבתו ליצירת קרן לטובת מפוטרי "טבע", היא הייתה יכולה גם לדרוש מהממשלה ומהמעסיקים לתרום סכום זהה למה שהעובדים תרמו. יתרה מכך, היא הייתה מייצרת הזדהות וסולידריות אמיתית - ולכידות של כלל העובדים במשק. מסר שכזה היה יעיל יותר ולמעשה, היה מאותת לממשלה שעליה לעסוק לא רק בהגנה על ראש ממשלה חשוד וחברי כנסת שסרחו אלא בהסתכלות ומעשה שבמרכזו הלכידות של כלל החברה הישראלית.
בהיעדר סולידריות אמיתית, גם הדיון באשר למה אפשר לעשות כדי להעביר את רוע הגזירה נראה יותר כמו שחרור אוויר חם מאשר לימוד אמיתי של לקחים ממה שקורה ב"טבע" ולמעשה, ממה שקורה במשק בכלל ובפריפריה בפרט בכל הנוגע לשימור מקומות עבודה ושיפור חיי העובדים תוך התאמתם לצרכים של משק מודרני.
הלקחים שיש ללמוד נוגעים ל"טבע" עצמה - אבל גם לממשלה, להסתדרות ולחברה הישראלית בכלל. אשר לטבע, כאן המסקנות המעשיות חייבות לגרום לאחראים למשבר שגרמו לחברה (למשל: תביעה מדירקטורים להחזרת בונוסים, סילוק גורמים לא אחראיים - למשל: גליה מאור - מחברות בדירקטוריון, הקטנה מיידית של שכר הבכירים ובראשם המנכ"ל החדש וכו') לשלם מחירים אמיתיים וכואבים. אשר לממשלה ולרשויות השונות (למשל: רשויות הפיקוח והרגולציה, רשות המיסים, הנהלת הבורסה, וכו'), כאן יש להבטיח שעידוד השקעות יבטיח תמורה מצד מי שהמדינה נותנת לו מענקים כנגד העידוד שהוא מקבל, למשל, על-ידי הבטחה מחייבת של כמות מועסקים באתרים ספציפיים, עם מערכת עובדת של סנקציות במקרה של אי-עמידה בהתחייבויות מצד מקבלי המענקים.
רשויות רגולטיביות צריכות לוודא שדירקטורים שאינם ממשגיחים על הנהלות פרועות משלמים מחירים כבדים על רשלנותם ולהטיל קנסות כבדים על חברות ציבוריות (ויש לזכור זאת: "טבע" איננה חברה פרטית אלא חברה ציבורית!) כשהן מזלזלות באחריותן הציבורית והפוכות למסלקה להעברת כספים לבכיריהן. הממשלה יכולה גם להפעיל כלי מיסוי שיסייעו למקבלי העידוד לשמור על התחייבויותיהם (מה שבעברית מדוברת ניתן לראות כשוט המשלים את הגזר).
ההסתדרות יכולה לגייס את כל המשק להזדהות מעשית - למשל: על-ידי יצירת קרנות שביתה וקרנות לסיוע למפוטרים - ובמקביל לוודא שהסכמי עבודה מתייחסים גם למקרי משבר כמו זה שהנהלת "טבע" דרדרה אליו את החברה.
ומה שהכי חשוב: הציבור יכול ולמעשה חייב לבוא חשבון עם נבחריו - הממשלה, אבל גם ההסתדרות וכמובן, גם החברות הציבוריות שבהן מושקעים כספיו ושבהן הדירקטורים אמורים להיות אחראים בפני בעלי המניות, כלומר: הציבור - כך שאלה ידעו מוטלת על שכמם אחריות כבדה להבטיח פעילות למען הציבור, שלא לדבר על סולידריות ולכידות חברתית. רק כך תהפוך עמידה על המשמר להיות לעניין ברור מאליו; רק כך נוכל להבטיח שלא מגיעים למשברים מסוג זה.

תאריך:  19/12/2017   |   עודכן:  19/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גליה מאור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טבע - סולידריות, יחסי-ציבור, מניפולציות ואולי אפילו פתרון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רחלי בן-צור
ברוטשילד הסירו את המסכות: "פלשתין תשוחרר מן הים עד הנהר"    תמיכה ב-BDS, שלטי "ביבי למעשיהו" ומקורות מימון עלומים    הפנים האמתיות של "המחאה נגד השחיתות", גלעד צוויק 10.12.17 (מידה)
אביעד ויסולי
אנחנו קוראים לראש הממשלה נתניהו ולנשיא ריבלין להשתחרר מהגלותיות ולעלות ולהדליק את המנורה האמיתית כדין וכדת בהר-הבית. רק כשתדלק מנורת המקדש בראש הר-הבית נוכיח לעם היהודי ולעולם כי התיישבנו כאן לעד
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס מאפשרת ירי של רקטות בודדות מהרצועה לעבר ישראל כדי לתת "רוח גבית" לאינתיפאדה שעליה הכריזה וכדי לנסות לכפות כללי משחק חדשים על ישראל בגבול הדרום. עם זאת, חמאס איננה מעוניינת במערכה צבאית כוללת עם ישראל, הדרג המדיני חייב להחריף את התגובה הצבאית נגד חמאס בצורה מושכלת כדי שתמנע את ירי הרקטות אך מבלי לדרדר את המצב למלחמה
עמי דור-און
השאלה המעסיקה את המערב: מה יבוא לפני מה - פצצת אטום מבצעית אירנית או מתקפת-מנע ישראלית
אהוד פרלסמן
בשנה האחרונה חלה ירידה באחוז הילדים המצויים מתחת לקו העוני, ובכל זאת דיווחו כמעט כל אמצעי התקשורת על עלייה ולא על ירידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il