X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בניגוד לממסד יחסי-חוץ בארה"ב ובמערב, הביקורתי מאוד כלפי ישראל, ועתיר הרהורי-לב על דמוקרטיזציה של העולם האיסלאמי ודו-קיום בשלום, מכיר טראמפ במציאות המורכבת, האלימה והשורשית במזרח התיכון ובעולם כולו
▪  ▪  ▪
טראמפ. ראייה מציאותית [צילום: איוון ווצ'י/AP]

אסטרטגיית הביטחון של הנשיא טראמפ מבטאת ראייה מציאותית של איומים ברורים ומידיים על ארה"ב, דוחה תפישת עולם מסורתית, פשטנית וכושלת של מחלקת המדינה והתקשורת "העילית", ומעניקה רוח גבית ליחסי ארה"ב-ישראל, אם ישראל תשכיל למנף את עקרונותיו של טראמפ.
בניגוד לממסד יחסי-חוץ בארה"ב ובמערב, הביקורתי מאוד כלפי ישראל, ועתיר הרהורי-לב על דמוקרטיזציה של העולם האיסלאמי ודו-קיום בשלום, מכיר טראמפ במציאות המורכבת, האלימה והשורשית במזרח התיכון ובעולם כולו. הוא ער לאיומים קטלניים של הטרור הסוני והאייתולות השיעיות, ולסכנות הטמונות בהסכם הגרעין עם אירן. הוא אינו מנופף בעניין הפלשתיני כגורם לזעזועים אזוריים, בבת-עין של הערבים ושורש הסכסוך הערבי-ישראלי.
טראמפ מבהיר שעידן ההתנצלויות, הפייסנות והרב-לאומיות מפנה את הדרך לשיקום תדמית ההרתעה, הגדלת תקציב הביטחון, עצמאות הפעולה הצבאית האמריקנית, מלחמה-כדי-לנצח ולא כדי להתפשר, שלום מתוך עוצמה מונחה-אינטרס אמריקני ופטריוטיות. ארה"ב תחילה וחזקה! האם ישראל תשכיל למנף עקרונות אלו במאבקנו בטרור הערבי ובמאמץ לשכנע את טראמפ בצדקת דרכנו?
טראמפ העלה על נס משימות לאומיות, הנהנות כבר היום משיתוף פעולה מקיף עם ישראל, ומלמדות על הפוטנציאל הגלום בהרחבתו לתועלת-הדדית: 1. שיפור ההגנה נגד טילים בליסטים ומלחמת הסייבר מבליטים את ארה"ב וישראל כצמרת המחקר, פיתוח וייצור בתחומים אלו; 2. קידום ביטחון פנים ולוחמה בטרור חושפים את הנסיון הישראלי כנכס ייחודי לארה"ב בתחומי המודיעין, אימונים ומבצעים; 3. שדרוג החדשנות הכלכלית מהווה "מגרש בייתי" של ישראל - מעבדה בתנאי-קרב של התעשיה הביטחונית האמריקנית ופלטפורמה מובילה בפיתוחים חדשניים עבור ענקיות הטכנולוגיה בארה"ב.
טראמפ הודיע שעל בעלות ברית הנהנות מבסיסי צבא וחילים אמריקנים, יהיה להשתתף בהוצאות הכרוכות בהגנתן. אבל, בניגוד לגרמניה (70,000 חילים), קוריאה הדרומית (40,000 חילים), יפן (40,000 חילים) ועוד, ישראל אינה זקוקה לבסיסי צבא אמריקנים, מאריכה את היד-האסטרטגית האמריקנית באזור נפיץ וחיוני לביטחון הלאומי והכלכלה האמריקנים, וחוסכת לארה"ב הצבת חטיבות ונושאות-מטוסים נוספות בין האוקינוס ההודי לים התיכון.
לפי שעה מדובר במלל מרענן. האם הוא יתורגם למעש?

תאריך:  20/12/2017   |   עודכן:  20/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קוריאה הדרומית
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אסטרטגיית טראמפ - הזדמנות לישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תגיד,יורם-
אבנר צפוני  |  20/12/17 11:33
2
הרתעה באויר
אהרון שחר  |  23/12/17 22:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - ותיק, לא ישוחרר, אנטישמי, סירוס וכישרון    חנוכה שמח!
עמי דור-און
צודק ראש הממשלה בנימין נתניהו כאשר הוא מצהיר, כי אין כל משמעות מעשית להמלצות המשטרה בעניין החקירות בפרשיות השונות; רק בידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הסמכות להחליט אם להעמיד לדין; בינתיים הסביבון עדיין מסתובב והפור טרם נפל.
יצחק מאיר
הקואליציה צפויה לתמוך בהצעת חוק עונש מוות למחבלים שיובא לאישור ועדת השרים לחקיקה ולאישור הכנסת תוך שבוע עד שבועיים    ראשי מפלגות הקואליציה אישרו את דרישתו של אביגדור ליברמן, לתמוך בהצעת החוק כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני עם מפלגתו (ידיעה עיתונאית מיום 18.12.2017)
אליקים העצני
כל עוד נתניהו ראש הממשלה, אין לצפות לבנייה נורמלית בשטחים ביו"ש ובירושלים, לא יהיה שם מקום לדור הצעיר (בהרבה מקומות כבר עכשיו אין), אין לחבלים האלה עתיד יהודי. אותה שעה, הרכבת הערבית דוהרת במלא הקיטור, וזאת על דעתו של נתניהו, שאינו נוקף אצבע נגד מגדלי הענק החוסמים את הקשר בין ירושלים למעלה אדומים או נגד המאחזים הלא-חוקיים שהאיחוד האירופי מקים במקומות הכי אסטרטגיים
אסתר שניאורסון גרי
למרות מרחק הזמן והליכוד שנמצא שנים רבות בשלטון, כאילו לא השתנה דבר    במשפט, באקדמיה, בממסד התרבותי, כולם אקטיביסטים, כולם קובעים חוקים בעצמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il