X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: 'סְמוֹך' מכירים? -יער קולה כְּמשל חֲמִשָּפיקס? - הקמבק וּלקינוח בדלת האחורית
▪  ▪  ▪
סמל למהפך [צילום: רוני שוצר/פלאש 90]

מאוחר מדי
נראֶה שגישת ה'סְמוך' וה'לנו זה לא יקרה' עובדת שעות נוספות בחֶברה הישראלית בכל המגזרים והרבדים, ואף בצבא. אחרת איך תסבירו את זה, שביער קולה ליד אלעד הנפָלים הנשקיים והמוקשים עדיין משתוללים שם, ולמרות ההתרעות החוזרות ונשנות של התושבים מפני אסון, עד כה לא נעשה כמעט דבר, והיער לא נוקה משרידי הנשק שבו.
אז מדוע היה צריך לחכות לפציעתם של כמה נערים מאלעד מהמוקשים, כדי שהצבא יתחיל לנקות את השטח? מדוע חיכו לאסון, במקום לפעול ולמנוע אותו מראש? וּמדוע לשלול מילדי הישוב את הבילוי ביער בגלל מחדלי הצבא.
חָמֵשׁפיקס
מי אמר שכלכלה היא מדע מדויק? הפסיכולוגיה היא מרכיב חשוב בה. ולא רק תנוּדתיוּת הבורסה, המגיבה על תהליכים מדיניים, ביטחוניים וּמוניטריים היא הוכחה לכך. קַבלו את רשת קופיקס כמשל.
אין ספק שהבעלים אבי כץ חולל מהפך בשוק הקפה בארץ, כאשר הוזיל אותו (ושורת מוצרים נוספים) לחמישה שקלים בלבד, וגרם לתחרותיות בשוק, שבעקבותיו גם רשתות הקפה היוקרתיות הוזילו את מחירו. דומה שמעֵבר למחיר, חמישה שקלים הפך לסמל, שהתקבע בתודעה הציבורית. סמל למהפך, המאפשר קפה לַכל, לצעד נחוש, אפשרי, לזמינוּת, לפופולריות ואף לתחרותיות.
לא פחות הוא הפך לסמל של הבעת אֵמוּן, קביעות ויציבות, כאשר כץ הבטיח שהמחיר לא יעלה. ולכן זה היה סוג של קו אדום, שאין לעבור אותו. מה הפלא כשכץ הפר את הבטחתו, והמחיר עלה ל-6 שקלים, הציבור חדל מלהאמין בו, והצביע ברגליים, כאשר הדיר את עצמו מהרשת. לכן הקמבק במחיר שעשה כץ הפעם הוא צעד נכון, שיחזיר את אמון הציבור בו ואת לקוחותיו.
מעֵבר לכך, אסטרטגיית המיתוג, שנועדה להרוויח לא רק את הלקוחות, אלא גם כסף, נראית לי נכונה. המיתוג הבסיסי הוא החזרת המחיר והסמל לקפה - 5 שקלים. מיתוג ברמה שנייה הוא 'קופיקס פלוס', שבו הגודל קובע, וקפה גדול מחירו 8 שקלים. והמיתוג העליון הוא ברמת הקייטרינג, שבו מגוון מחירים על-פי המוצר, ועדיין הם זולים בהרבה מהמקובל בשוק. כל הכבוד!
בדלת האחורית
מכירים את הבדיחה על חלם? בעיירה המפורסמת היה גשר רעוע, שכל העוברים ושבים בו מעדו ונפצעו. אולם במקום לתקן את הגשר, החליטה מועצת החכמים ההזויים לבנות בית חולים על-יד הגשר, כדי לטפל בפצועים.
מתברר שחלם כבר כאן. אחרת איך אפשר להסביר שבית הקזינו הוותיק, מפעל הפיס, הקים לאחרונה את עמותת 'אפשר' לטיפול בנפגעי ההתמכרויות להימורים שלו?
נכון שמכונת ההימורים המשומנת והפופולרית מכניסה לחברה מיליארדי שקלים בשנה. וגם הקמת העמותה, הרווחית להנהלה, היא על חשבון המדינה (אלא מה). אך כל זאת במחיר של פגיעה כספית ומשפחתית בבתי אב רבים בישראל, כתוצאה מההימורים, ובמיוחד בחלשים. ואחר כך החברה מאַחזת עיני הציבור בדמות מכון גמילה? אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק.
טוב עשה אפוא שר האוצר, משה כחלון, שהחליט להרים את הכפפה ולבטל את מכונות המזל. אולם נראה כי בעקבות הגבלת הפרסום של החֶברה, פרסומות הענק בנושא הגמילה הן עוד דרך שלה לפרסם את עצמה בדלת האחורית. וּבא לבתי ציון גואל.

תאריך:  20/12/2017   |   עודכן:  20/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
בעוד שבעניין שליט למדנו לקח מר אותו אני תקווה שלא נשכח, הרי שמשפחת גולדין, להבדיל אלפי הבדלות, משמשת ותשמש בעתיד מופת לכולנו, לכל יהודי חפץ חיים, לעם הרוצה בהמשך תקומתו ושגשוגו
רבקה שפק ליסק
הפלשתינים "הרוויחו ביושר" את השינוי במפה הפוליטית הישראלית. הסרבנות הפלשתינית להתפשר הביאה לעליית הימין לשלטון. אבל, לא רק ממשלות הימין אחראיות להעדר מו"מ. הפלשתינים, מדינות ערב והתמיכה החד-צדדית של אירופה אחראים לא פחות למצב. הגישה החד-צדדית של הנשיא אובמה העלתה את אבו מאזן למרומי הסולם ממנו הוא מסרב לרדת
אפרים הלפרין
אומרים שבנימין נתניהו ניחן במנת משכל מאוד גבוהה, הוא למד באוניברסיטאות המובילות בארה"ב, אך לי נראה שמנת משכל, בנושאים האישיים שלו, ובנושאים של הישרדות פוליטית, אינה סגולה לחוכמה
מרדכי ליפמן
בהצהרה האמורה, גרם טראמפ, כי אחרי עשרות שנים בהן פסחו האמריקנים על שני הסעיפים, אחרי עשרות שנים בהן ישבו על הגדר הווירטואלית, רגל פה רגל שם, הם ירדו משם עכשיו
מנחם רהט
פטירתו של המנהיג החרדי הרב שטיינמן, חשפה את עוצמת האיבה שמגלים כלפיו החרדים הקיצוניים, אשר חגגו בריקודים ובפשקווילים מטורפים, את הידיעה על פטירת הרב הישיש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il