X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ממשל טראמפ הגביר בצורה ניכרת את השימוש בכוחות המיוחדים של הצבא האמריקני, הפועלים כיום ב-149 מדינות. הם גם ביצעו פי חמישה פעולות נגד טרור
▪  ▪  ▪
8,000 איש בכל יום

אנחנו לא יודעים איפה בעולם אנחנו פועלים צבאית ומה אנחנו עושים. כך אמר בחודש אוקטובר הסנאטור לינדזי גרהאם, חבר ועדת השירותים המזוינים. הדברים נאמרו לאחר מותם של ארבעה חיילים אמריקנים בפעולה בניז'ר. גרהאם וסנאטורים אחרים הביעו תדהמה מכך שהפריסה של כוחות צבא אמריקנים היא, במקרה הטוב, סוד גלוי.
מוקדם יותר השנה אמר ראש פיקוד המבצעים המיוחדים, הגנרל ריימונד תומאס, בעדות בסנאט, כי ארה"ב פועלת צבאית בכל העולם. לדבריו, לא מדובר בפעולות נקודתיות, אלא בפעולות יותר נרחבות. בשנת 2017 כוחות מבצעיים מיוחדים של צבא ארה"ב, כולל אריות הים והכוחות המיוחדים המכונים "הכומתות הירוקות", פעלו ב-149 מדינות ברחבי העולם - עלייה של 75% בממספר המדינות בשנת 2016, בשלהי כהונתו של ברק אובמה.
לפי הגנרל תומאס, מאז פיגועי 11 בספטמבר הכוחות המיוחדים האמריקנים הרחיבו את כוחם ב-75% כדי שיוכלו ליטול על עצמם משימות מורכבות. מאז 2001 הפעילות של הכוחות המיוחדים האמריקנים גדלה בכל דרך שאפשר להעלות על הדעת. בכל יום נתון, כ-8,000 חיילים שכאלו פועלים ב-80 מדינות.
העלייה בשימוש בכוחות מיוחדים מאז הפיגועים, נעשתה במסגרת המלחמה העולמית בטרור כדי להבטיח שארה"ב פעילה צבאית גם מעבר לאפגניסטן ועירק. ממשל אובמה הסתמך עוד יותר על הכוחות המיוחדים, אך פעילותם ברחבי העולם הייתה קלה יותר במסגרת מה שכונה "לוחמה פוליטית". הכוחות המיוחדים נכחו במדינות שונות ורבות, אך במעין "טביעת רגל קלה", כאשר מדובר היה בפעילות מזל"טים והכשרת הכוחות המקומיים – מסביר כתב העת The Nation.
ממשל טראמפ תקף את מורשת ממשל אובמה כמעט בכל חזית. בנוגע לכוחות המיוחדים, הנשיא דונלד טראמפ אימץ את השימוש בהם ואף העלה את הרמה. טראמפ אף הגדיל לעשות, כאשר העניק למפקדים בשטח סמכות רחבה יותר לקבל החלטות באזורי הלחימה. ההערכה היא שכוחות אלו ביצעו פי חמישה משימות קרביות נגד טרור במדינות לא מרכזיות בששת החודשים הראשונים של טראמפ, לעומת ששת החודשים האחרונים של אובמה.
הכוחות המיוחדים של ארה"ב מתמחים ב-12 משימות מרכזיות, שאחת מהן היא ייצוב מדינות ואזורים החשופים לטרור. אולם, בזמן שעבר מאז פיגועי 11 בספטמבר, ישנן עדויות מעטות שהדבר התרחש בשטח. כך גם אמר הגנרל תומאס: האיום הנשקף מארגוני טרור הוא עדיין בעדיפות גבוהה לכוחות המיוחדים.
באופן רשמי, בעירק נמצאים 5,300 חיילים אמריקנים, אם כי הנתונים האמיתיים כנראה גבוהים יותר. מספר ניכר מהם מכשירים ומייעצים לכוחות הביטחון העירקים והכורדים. עלייה נוספת בתמיכה האמריקנית באה לידי ביטוי במתן סיוע ארטילרי ואווירי, במיוחד בשלבים האחרונים של הלחימה נגד דאעש. כוחות אמריקנים מילאו תפקיד מרכזי במלחמה נגד הארגון בסוריה. חיילים אמריקנים נהרגו בקרבות במדינה, אך היו אלו הכוחות הסורים הדמוקרטיים שביצעו את חלק הארי של הלחימה.
השנה נהרגו חיילים אמריקנים בעירק, סוריה, אפגניסטן, תימן, סומליה, ניז'ר ומאלי. בלוב חטפו אריות הים אדם שהיה חשוד במעורבות בתקיפת השגרירות האמריקנית. בפיליפינים כוחות אמריקנים נטלו חלק בשחרור העיר מאראווי מידי שלוחת דאעש. רשימה זו היא רק חלקית, כאשר דווח על נוכחות אמריקנית לפחות ב-33 מדינות ברחבי אפריקה. לכך יש להוסיף נוכחות אמריקנית ב-33 מדינות אירופיות, כאשר ארה"ב דיווחה על קיום אימונים עם כמעט כל מדינה ביבשת.
בשנתיים האחרונות יש נוכחות צבאית אמריקנית כמעט בכל מדינה אירופית מערבית לרוסיה. תומאס הזכיר את פולין, רומניה, אוקראינה וגאורגיה. הנוכחות האמריקנית במדינות אלו ובמדינות אחרות מלמדת על המחויבות של ארה"ב לבעלות בריתה ביבשת. זירה חשובה אחרת היא אסיה, כאשר דגש מיוחד הושם על סין וקוריאה הצפונית שהפכו לאגרסיביות יותר באיום על האינטרסים האמריקנים. הכוחות האמריקנים באזור מנהלים פעילות ייחודית לאור המתיחות באזור זה, בדגש על אימונים עם קוריאה הדרומית ויפן.
לדברי The Nation, נכון לעכשיו לא נראה שפעילות הכוחות המיוחדים עומדת להסתיים, למרות החשש של מומחים מפגיעה בחיילים בשל קצב פעילות גבוה. הפתרון המוצע הוא הגדלת המשאבים ומספר הלוחמים. ועדיין ישנם החוששים מהמשך הפעילות של הכוחות המיוחדים לא רק בגלל השחיקה, אלא בגלל הפעילות האמריקנית בכללותה שעשתה מעט לריסון הטרור.
כעת, כאשר פריסת הכוחות הולכת וגוברת, הממשל האמריקני פחות מעוניין בריסון המצב הגיאופוליטי ובהוצאת הכוחות המיוחדים. לדעת מומחים, התוצאות יכולות להיות קשות. כעת ארה"ב פחות מעורבת במלחמות בקנה מידה כמו הפלישה לעירק, והתמקדותה בפעילות הכוחות המיוחדים היא למעשה חלופה מסוכנת שיכולה להביא למעורבות רבה יותר שלה בסכסוכים שונים בעולם.

תאריך:  25/12/17   |   עודכן:  25/12/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכוחות המיוחדים בכל מקום
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי אלו המוגדרים: הכוחות הסורים
ב_שמואל  |  26/12/17 00:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
אריאל י' לוין
דווקא הסיוע המערבי לממשלת אל-חרירי תורם לחיזוקו של הארגון, שפשוט צריך להמתין בשקט עד הבחירות בעוד חצי שנה - בתקווה שאז יוכל להשפיע על זהותם של מנהיגי המדינה ואפילו לשנות את חוקתה
איתמר לוין
אחותה של המלכה אליזבת נישאה בטכס מפואר בשנת 1960 ורוב הציבור שמח לראות שהיא מתחתנת עם פשוט-עם - אם כי לסופר קיגנסלי אמיס הייתה דעה שונה בתכלית
אריאל י' לוין
רוסיה מסוגלת לנתק את הכבלים המשמשים לרוב תעבורת האינטרנט והתקשורת בין אירופה לאמריקה או לצותת להם. נאט"ו מגיבה בחידוש פעולות שלא ננקטו מאז המלחמה הקרה
אריאל י' לוין
הן הימין והן השמאל בארה"ב מוצאים לאורך השנים רמזים פוליטיים בסדרת הסרטים המצליחה ביותר בהיסטוריה. הסרט החדש אינו יוצא מכלל זה
אריאל י' לוין
קצין לשעבר במודיעין הסובייטי מסביר מהן מטרותיה של רוסיה במזרח התיכון. המטרה המרכזית: הכרה מצד ארה"ב כשותפה שווה במאבק הטרור – שמשמעותה הסכמה להגדרתו של פוטין למונח "טרור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il