צה"ל קלט באופן רשמי את המטוס ללא טייס ה"שובל". זהו מל"ט מתוצרת התעשיה האווירית (תע"א) אשר במהלך מלחמת לבנון השנייה כבר פעל באופן מבצעי. בחיל האוויר אומרים כי מדובר בצעד קדימה מבחינת היכולות של החיל.
בתעשיה האווירית מחזקים את דברי צה"ל ומספרים כי השובל הינו קפיצת מדרגה משמעותית ליכולות המבצעיות של החיל במגוון משימות בזכות תכונותיהם המיוחדות: ה"מחץ" (הכינוי של תע"א למל"ט) הינו הגדול, הכבד ובעל כושר הנשיאה הרב ביותר מבין מערכות המל"טים בחיל האוויר כיום, ומהמתקדמים מסוגו בעולם.
רס"ן ע', סגן מפקד הטייסת אמר היום ל-Nfc, כי זהו המטוס ללא טייס בקטגורית המטוסים הבינוניים המתקדם ביותר בעולם. "זהו כלי בעל יכולות נשיאה רבה מאוד. חיל האוויר התקדם מאוד בנושא כלי הטיס הבלתי מאויישים. כיום רוב שעות הטיסה של חיל האוויר זה מטוסים לא מאויישים", הוא מסביר.
במהלך מלחמת לבנון השנייה השתתפו מל"טי השובל בצורה פעילה במשימות מבצעיות שונות, תוך שימוש במגוון רחב של חיישנים. במהלך המלחמה הופעלו המטוסים על-ידי צוותים משולבים של חה"א והתע"א.
השובל בעל יכולת שהייה באוויר של למעלה מ-40 שעות, תקרת טיסה של 30 אלף רגל, כושר נשיאה, בו זמנית, של חיישנים (סנסורים) מסוגים שונים המספקים מידע עדכני בזמן אמת ומאפשרים למפעילי המערכת מענה בזמן קצר למצבים משתנים בזירת הפעילות. המל"ט מצויד במנוע עם חתימה אקוסטית נמוכה ביותר ובזכות מערכותיו הכפולות מוכיח אמינות משימה גבוהה ביותר.
מנכ"ל התעשיה האווירית, יצחק ניסן, אמר כי "קליטת מערך המל"טים מבית היוצר של התע"א, מהווה פריצת דרך משמעותית ביכולות החיל בתחום ביצועי כלי הטייס הבלתי-מאויישים". הוא ציין, כי תכונות המטוס "הוכחו גם בפעילות מבצעית של חיל האוויר ואופיינו בשהייה ארוכה באוויר, תקרת טיסה גבוהה, כושר נשיאת מטע"דים שונים וביצוע משימות רב-גוניות באמינות גבוהה ביותר".
מדובר במל"ט אסטרטגי בעל מוטת כנפיים של 16.6 מטר, משקל המראה של 1200 ק"ג, טווח פעולה של מאות קילומטרים, יכולת פעולה בכל מזג אוויר ויכולת המראה, נחיתה וטיסה אוטומטיות. תע"ש משווקת את המטוס ללקוחות זרים בעולם תחת השם "הרון" (Heron).