רבוע כחול ישראל המפעילה את המותגים מגה, סופר סנטר ושפע שוק, מפרסמת הבוקר תוצאות כספיות לרבעון הרביעי של 2006 ולשנה כולה, ומסכמת רבעון נוסף של צמיחה בהכנסות וברווח הנקי. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של 60 מיליון שקל לבעלי המניות.
גיל אונגר, מנכ"ל רבוע כחול: "הרבעון הרביעי היווה סיום חזק לשנה הטובה בתולדות רשת הרבוע הכחול. למרות המשך התחרות וחודשיים של מלחמה בתקופת הקיץ, אנו מציגים היום שנת שיא בהכנסות ומציגים רווחיות תפעולית הגבוהה בענף, גבוהה אף במונחים של חברות בינלאומיות בתחום קמעונאות המזון. אנו גאים במיוחד על העלייה המשמעותית במכירות בחנויות זהות (Same Store Sale), בניגוד למגמה שאפיינה את הרשת בשמונה השנים החולפות".
ההכנסות בשנת 2006 הסתכמו לכ-6,515 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של כ-5,797 מיליון שקל בשנת 2005 – גידול של כ-12.4% (ללא "כפר השעשועים" גידול של כ-10.2%). הגידול בהכנסות נובע בעיקר מהצלחת אסטרטגיית הכינוס המותגים, פתיחת 7 חנויות חדשות במהלך השנה, ומשיפור המצב הכלכלי במשק וירידה באבטלה. המכירות בחנויות זהות (SSS) עלו בתקופה זו ב-5.3%.
הרווח הגולמי בשנת 2006 הסתכם לכ-1,702.1 מיליון שקל, המהווה 26.1% מההכנסות בהשוואה לרווח גולמי של כ-1,498.8 מיליון שקל בשנת 2005, המייצג כ-25.9% מההכנסות. העלייה ברווח הגולמי משקפת גידול בהכנסות, מדיניות מחירים טובה, שיפור תנאי הסחר ושיתוף הפעולה עם הספקים.
הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות בשנת 2006 הסתכמו לכ-1,396.9 מיליון שקל, בהשוואה להוצאות של כ-1,269.8 מיליון שקל בשנת 2005, עלייה של כ-10.0%. העלייה בהוצאות נובעת מפתיחת חנויות חדשות במהלך השנה, השקה של מועדון You וכתוצאה מעליית שכר המינימום. על אף העלייה בסך ההוצאות החברה מציגה ירידה בשיעור ההוצאות מכ-21.9% בשנת 2005 לכ-21.4% בשנת 2006.
הרווח התפעולי בשנת 2006 הסתכם לכ-305.2 מיליון שקל המהווים 4.7% מההכנסות, בהשוואה לרווח תפעולי אשתקד של כ-229 מיליון שקל (4% מההכנסות) - גידול של כ-33.3%.
EBITDA בשנת 2006 הסתכם לסך של כ-436 מיליון שקל, כ-6.7% מההכנסות בהשוואה לכ-360 מיליון שקל המהווים כ-6.2% מההכנסות בשנת 2005 - גידול של כ-21.1%.
הוצאות המימון נטו השנה הסתכמו לכ-42.4 מיליון שקל, בהשוואה להוצאות מימון של כ-59.5 מיליוני ש"ח אשתקד. הירידה בהוצאות המימון מוסברת בכך שחלק ניכר מהלוואות החברה צמודות למדד ושיעור האינפלציה השלילי של כ-0.29% ("מדד ידוע") ב-2006. זאת בהשוואה לעליית המדד הידוע ב-2.69% ב-2005. כמו כן, נבע הקיטון מירידה בהיקף האשראי של החברה כתוצאה מתמורת הנפקת חברת הנדל"ן.
הכנסות אחרות הסתכמו בשנת 2006 בכ-78 מיליון שקל וכללו בעיקר 48 מיליון שקל רווח מהנפקת חברת הנדל"ן ו-21 מיליון שקל הכנסות ממחיקת הפרשות שנעשו בשנים קודמות בגין ירידת ערך נכסים לפי תקן 15. בשנת 2005 הכנסות אחרות היו זניחות.
הרווח הנקי גדל ב 137.7% בשנת 2006 והסתכם לכ-213.9 מיליון שקל בהשוואה לכ-90 מיליון שקל בשנת 2005. בנטרול רווח הון חד פעמי הנובע מהנפקת חברה הנדל"ן הסתכם הרווח הנקי לכ-165.3 מיליון שקל - גידול של 83.7%.
במהלך התקופה פתחה רבוע כחול 7 חנויות חדשות. כ-11,304 מ"ר נוספו לשטחי הרשת.
אונגר מוסיף, כי: "התוצאות מעידות על הצלחת האסטרטגיה שהנחתה אותנו במהלך שלוש השנים האחרונות. אנו מאמינים כי כינוס המותגים תרומה מהותית לביצועים בחנויות. בד בבד, הנהגנו מדיניות מחירים ותמחור כלכלית, תוך שימוש ביכולות השיווק על-מנת לבסס את חלקנו בשוק. זיהינו את המגמה של 'חזרה לשכונות' זמן רב לפני המתחרים ואנו ממשיכים להוביל את השוק בזיהוי טרנדים כגון צריכה מוגברת של 'מזון בריאות'. רשת הרבוע הכחול הינה הראשונה המציעה מוצרים אלו בפריסה ארצית רחבה.
ב-2007 אנו מתכננים פתיחה של 10-8 סניפים חדשים אשר תגביר את פריסתם של שלושת המותגים בכל תא שטח במדינת ישראל, על-מנת לאפשר לכל לקוח גישה למגוון המותגים בטריטוריה הסמוכה למגוריו. אנו מאמינים כי מעשינו ופעילויות אלו ימשיכו להניב את פירותיהם".