X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התמלאתי הערצה לחיילינו, מלאי מסירות הנפש, מוכנים להיפצע ולהיהרג, להקריב בית וילדים בשביל עם ישראל פגשתי לוחמים אמיצים, לוחמים מצוינים, לוחמים אחים דעו לכם, אויבים, מול כל אלה, אתם אבודים
▪  ▪  ▪
חדורי אמונה [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]

החלטתי לערוך סיור קצר בצה"ל לרוץ בין הפגזים, לעוף בין הכדורים, להיצמד לחיילים ולהקשיב למפקדים. לא סיור בגופי, כמובן, אלא סיור ברוחי.
מצאתי צבא שהקדיש מאמצים עצומים באימונים מעולים והינו צבא מאומן להפליא; צבא בעל יכולת טכנולוגית גדולה ואמצעי לחימה מתוחכמים, כולל המזל"ט החביב הרוכב בשמיים. צבא עם תיאום אדיר בין הזרועות והחיילות השונים, צבא עם ירי דו-צדדי יותר נמוך מכל המלחמות הקודמות שלנו ומכל הצבאות שבעולם. ראיתי צבא שפועל בכישרון עצום במבצע מורכב ומסובך בשטח בנוי בצפיפות, זרוע מטענים ומנהרות ובתים ממולכדים.
התמוגגתי מול המפקדים המצוינים, המקצועיים, המשדרים ביטחון ושלווה, מדברים בטון יבש ותמציתי, ברהיטות, בדייקנות ובפסקנות; מפקדים שהולכים קדימה עם החיילים בשטח; ולכן חייליהם רוחשים בהם אמון וביטחון ללכת אחריהם באש ובמים.
אפילו ראיתי מפקד צנום רזה וכחוש, שאם הייתי פוגשו ברחוב, הייתי סובר שהוא מחלק עיתונים, אך הוא לוחם עז נפש ואמיץ ללא חת, מפקד אחד הגדודים החזקים בצה"ל.
שמתי לב איך המפקדים האלה אינם ראש קטן, אלא גם יודעים לפעול באופן עצמאי מול מצב בלתי מתוכנן מראש. שמעתי היטב איך המפקדים הנ"ל מעריכים את חייליהם, גאים בחייליהם, לא מתנשאים עליהם, אלא מתנהגים כמו אח בוגר וסמכותי.
חשתי עמוקות ברוח היחידה, בפעימות לבם של החיילים, כמה הם גאים ללבוש מדים, כמה הם גאים להילחם, כמה הם חדורי מורל לחימה גבוה, כמה הם חדורי תחושת מסוגלות אישית, כמה הם חדורי התרוממות רוח ומוטיבציה ונכונות וחריצות, כמה הם חדורי אמונה בצדקת הדרך - והם מוכנים לצאת מחר למבצע נוסף.
בדקתי שכל אחד יודע בנפשו ש"אני שלום וכי אדברהמה למלחמה" (תהילים קכ"ז). נשמתי את אחוות הלוחמים בין חיילינו, שכולם מכירים את כולם. התלהבתי בראותי שהמילואימניקים הם לא חלודים ולא חרדתיים, אלא בטיב ישן-כמו-חדש ממש, מלאי אדרנלין נפשי.
התמלאתי הערצה לחיילינו, מלאי מסירות הנפש, מוכנים להיפצע ולהיהרג, להקריב בית וילדים בשביל עם ישראל.
נרעשתי בשומעי מפקד פלס"ר מסביר שבעיתות מלחמה תפקידו הוא לחדור מאחורי קווי האויב ולדווח משם, ואז תוחלת חייו היא בממוצע 13 דקות, וזאת הוא אומר בשקט, ומפקיד מכתב עבור אשתו וילדיו. אך כמעט התמוטטתי כאשר מפקד בחיל הנדסה אמר לי ש-13 דקות זה הרבה, כי כאשר הוא ראש חץ, כל אש האויב מופנית אליו, ואז תוחלת חייו היא 13 שניות.
פגשתי לוחמים אמיצים, לוחמים מצוינים, לוחמים אחים. דעו לכם, אויבים, מול כל אלה, אתם אבודים.
ומאחוריי הבחנתי ברחש. מאות דורות שקדמו, נשמות אלפיים שנים: היינו מוכנים לתת את הכל, כדי להיות מפקדים בצה"ל, כדי להיות חיילים בצה"ל, כדי ללבוש מדים של צה"ל.

תאריך:  17/01/2018   |   עודכן:  17/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שלמה אבינר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זה צבא!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לא הזכרת
חיילות ולוחמות-  |  17/01/18 13:59
2
הצדיק מנסה לאות את החיוב
לוחמות זה שלילה  |  17/01/18 15:24
3
שלמה, שרות חובה נועד להיות כור
ב_שמואל  |  17/01/18 18:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
זה הזמן להמיר מדיניות, שכמעט סיבכה אותנו במלחמה גרעינית עם אירן במדיניות החותרת לפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני. גם אם ישראל אינה חוששת כיום ממצב הליבה בכור קשיש ומתבלה, היא חייבת לאמץ חתירה לכינון מזרח תיכון מפורז מנשק גרעיני
בעז שפירא
מה קורה כאשר ה"אליטות" בעיני עצמן מסמנות מטרה בה הן חובטות בכל הזדמנות? חבר הכנסת אורן חזן "נפל להם משמיים" והם קופצים על המציאה, להכות בו, לעלוב בו, לגחך אותו ולדרוס אותו    ככה זה אצל ה"נאורים", מי שאינו מהשבט לא ימצא חמלה, התחשבות או יחס מכבד
יוני בן-מנחם
מחמוד עבאס מאשים את סעודיה כי היא סיבכה את הפלשתינים ב"עסקת המאה" של הנשיא טראמפ והציעה לו פיתוי כספי גדול כדי שיסכים לכך שאבו דיס תהייה בירת המדינה הפלשתינית. גורמים בפתח מעריכים כי מחמוד עבאס יישאר עוד זמן רב בתפקידו אם מצב בריאותו יאפשר זאת
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מדינה מחוץ למוסד הנישואין    יאיר ג'וניור - האב, הבן וההתנצלות התקשורתית    הרשימה הערבית העויינת    המחלה והסימפטום אצל מי? תשאלו את השמאל    וּלקינוח פסוקו
ראובן לייב
סיפורו של פרויקט בינלאומי ייחודי של הפסנתרן והמלחין הישראלי ד"ר עמית ויינר, שנועד להנציח את זכרם של מוסיקאים יהודים שחייהם נגדעו באכזריות יתרה בתקופת השואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il