X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
דפנה נתן דיאטנית קלינית מרכז רפואי זיו
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
על-מנת לשמור על תזונה מודעת ומאוזנת גם בחג זה, מומלץ להכיר את היתרונות והחסרונות של תפריט הפיצוחים והפירות היבשים
▪  ▪  ▪
לא להגזים בצריכתם [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

ט"ו בשבט מצוין בלוח השנה העברי כראש השנה לאילנות ובו נוהגים לערוך סדר ליל ט"ו בשבט, ולהתענג על פירות ארץ ישראל וגידוליה, לרבות פירות מיובשים ופיצוחים הידועים כבעלי ערך תזונתי גבוה וסגולות בריאותיות.
על-מנת לשמור על תזונה מודעת ומאוזנת גם בחג זה, מומלץ להכיר את היתרונות והחסרונות של תפריט הפיצוחים והפירות היבשים. שימו לב - שלא לצרוך פירות יבשים שהוסיפו להם צבע מאכל (בכדי שיהיו "יפים" יותר לעין), עדיף ייבוש טבעי ובריא.
לפירות המיובשים מגוון יתרונות:
מספקים סיבים תזונתיים, המסייעים לשיפור העיכול ולהגברת תחושת השובע. הם עשירים במינרלים חיוניים, ביניהם: ברזל, סידן, זרחן ואשלגן, אשר אחראים על תפקודם התקין של תאי הגוף ונשמרים בריכוז גבוה בפירות גם לאחר ייבושם. הפירות היבשים עשירים במגוון ויטמינים ונוגדי חמצון, אשר מפחיתים את הזדקנות התאים ועשויים לסייע למניעת סרטן ומחלות לב. מנת פרי מיובש שווה לשני שזיפים / שני משמשים / שני תמרים / כף צימוקים / כף חמוציות / תאנה אחת גדולה והיא מספקת כ-60 קלוריות, כ-15 גרם פחמימה (סוכר).
מנה עד שתי מנות פרי מיובש ליום, הינן בעלות תועלת בריאותית, אך מומלץ לשלב בתפריט היומי גם פירות טריים. למרות יתרונותיהם הבריאותיים של הפירות המיובשים, מומלץ להגביל צריכתם בשל תכולה גבוהה של סוכרים וקלוריות. תשומת לב לכמויות נדרשת בקרב סוכרתיים, חולים עם אי-ספיקת כליות ואנשים הסובלים מרמות גבוהות של "שומנים בדם" (טריגליצרידים גבוהים).
בתהליך הייבוש של הפירות, נהוג להשתמש בחומר משמר על בסיס גופרית דו-חמצנית (E-220), התורם למראה הבהיר והמוכר שלהם. חומר זה עלול לגרום לתגובה אלרגית ולבעיות נשימה. על-כן, מומלץ לבחון את המקור שממנו הגיעו הפירות המיובשים לשווקים ולקרוא את תוויות המזון שלהם.
ניתן להשיג גם פירות מיובשים אורגניים, ללא תוספת כימיקלים, מתוצרת מקומית, בעיקר תמרים וצימוקים, שצבעם יהיה כהה יותר, אך טעמם משובח. חלק מן הפירות המיובשים נמכרים עם ציפוי של אבקת סוכר, המדגיש את טעמם המתוק, אך מספק "קלוריות ריקות". חלקם מצופים בקמח למניעת הידבקות, על כן אסורים למאכל בקרב חולי צליאק.
גם לפיצוחים מגוון יתרונות:
מקור עשיר לסיבים תזונתיים ולמינרלים, בהם: מגנזיום, אבץ, ברזל וסידן. מספקים ויטמינים מסיסי שומן, דוגמת ויטמין E, הנחשב כנוגד חמצון. מכילים שומנים חיוניים בלתי רוויים, העשויים לסייע לאיזון רמות כולסטרול ולהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם. הפיצוחים מהווים מרכיב חיוני בתפריט צמחוני וטבעוני ומספקים לגוף חלבון מן הצומח. מנת פיצוחים שווה שניים-שלושה אגוזים, כף גרעינים, שבעה שקדים והיא מספקת כ-45 קלוריות, כ-5 גרם שומן.
למרות יתרונותיהם הבריאותיים, הפיצוחים עשירים בקלוריות ושומנים, על-כן כדאי להגביל את צריכתם. עם זאת, השומנים הצמחיים שמספקים הפיצוחים, מהווים מרכיב משמעותי בדיאטה הים תיכונית, וניתן להגדיל את צריכתם על חשבון צמצום פחמימות בתפריט היומי. שילוב של פיצוחים ביחד עם הפירות המיובשים, עשויים לסייע לשמירה על איזון רמות הסוכר והשומנים בדם לאחר הארוחה.
שתיים-שלוש מנות פיצוחים ליום, הינן רבות תועלת בריאותית, וניתן לשלבם בתפריט בארוחות הביניים או בארוחות העיקריות כתוספת לסלט או לתבשיל. כדאי לצרוך מגוון פיצוחים כדי ליהנות מיתרונותיהם התזונתיים. הפיצוחים מומלצים לצריכה בצורתם הטבעית או לאחר קלייה מהירה ללא תוספת מלח. פיצוחים הנמכרים בתפזורת נוטים לעבור חמצון, על כן מומלץ לקנות פיצוחים הנמכרים באריזות סגורות או לקנותם שלמים בקליפתם ולקלפם בסמוך לאכילה. מי שחפצים במנות נשנוש איכותיות, יכולים להכין חטיפים על טהרת הפירות המיובשים והפיצוחים ולהמתיק, לפי הצורך, במעט סילאן או דבש טבעי.

תאריך:  22/01/2018   |   עודכן:  22/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חג לפיצוחים ולפירות היבשים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה חג ל סוחרים ש דורשים
ישע .  |  22/01/18 11:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שני ששון
יצא להן שם של פצצות כולסטרול, והזהירו אותנו שלא להגזים באכילתן, אבל מחקרים חדשים טומנים בחובם הפתעה בכל הנוגע לביצים
איתמר לוין
ג'ין פוליסינסקי היה ממייסדי USA Today וכיום עומד בראש מכון המחקר של Newseum. הוא אינו חושש לגורל העיתונות החופשית, אך מזהיר מפני נסיונות להגביל אותה וקורא לעמיתיו להוכיח שניתן לסמוך עליהם
עליס בליטנטל
מופע המחול "דו-ק" (דו-קיום) שעלה בישראל בפתיחת הסיבוב העולמי של שילוב שתי הלהקות ביצירה זו, מעלה את המחול המודרני לשלב מרתק ומסעיר שלא היה כמותו. איל דדון הכוריאוגרף יצר יצירה בת כשעה בהשראת ביקורו בשיאן, שם מצויים אלפי פסלי הטרה קוטה של החיילים הסינים
שני ששון
השינה פנים רבות לה והיא נושא רחב ונחקר מאוד עקב המשתנים הרבים המשפיעים עליה    שינה טובה מעידה על איכות חיים טובה, על חיוניות ועל נמרצות    אלו שישנים שינה טובה ועמוקה מברכים על כך, ואלו שמתקשים לישון או ששנתם שטחית וקלה מרגישים בחסרונה לא רק בלילה אלא גם במהלך היום
צילה שיר-אל
תקופת יום הולדת היא כל כך משמעותית עד אשר מומלץ לכם בשלב הזה לדחוק נושאים שאינם רלוונטיים ואינם עומדים ראשונים על הפרק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il