X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כדור-הארץ איננו חולה, לכן האדם לא צריך לטעון כי הוא חושב ועושה לריפוייו כדור-הארץ ממשיך לסובב סביב השמש הרוח, המים והאור מסובבים סביבה
▪  ▪  ▪
שפת האלימות [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

המשורר והפילוסוף עלי אחמד אסבר, הידוע בכינויו אדוניס, עלאוי ממחוז לטקיה בסוריה שנולד ב-1930, מבטא בכתיבתו מחאה על מצבם העגום של העמים הערביים לנוכח העדר חירויות במדינותיהם. הוא מפרסם את דבריו במדורו מדאראת (היקפים) בעיתון אל חיאת הלונדוני. במדור מ-9 לנובמבר 2017, במסה ארוכה, הוא מבקר את יחס האדם לסביבה וליקום. הנה קטעים מ"חזית המאבק בגורל":
כדור-הארץ איננו חולה, לכן האדם לא צריך לטעון כי הוא חושב ועושה לריפוייו. כדור-הארץ ממשיך לסובב סביב השמש. הרוח, המים והאור מסובבים סביבה. רחם האדמה ממשיך ללדת חיים, יופי וברכה. לעתים התלוננה האדמה על תופעות של חולי כזיהום על סוגיו החומריים והמופשטים - מעשי ידי האדם.
האדם הוא החולה. מהי מחלתו, ברמת היקום, המשתלטת עליו, גופנית, מחשבתית, שכלית ורגשית, וכיצד נבריא אותו: זוהי הבעיה ואין בלתה: האם היא קיימת או לא קיימת, כפי שנאמר במחזהו של שייקספיר.
רצח והרג
האם לא הגיע הזמן שהחכמה האנושית שהמציאה מימים ימימה כלי הרס שתמציא כלים מחשבתיים לבניין בעידן המודרני, כדי שיתפסו את מקומם של כלי המשחית, במיוחד החייתיים, ואומנויות פיתוחם? למה הגאוניות המחשבתית המפתחת שיטות רצח והרג, למה איננה פונה למאבק במגפות, בתחלואים החברתיים, הסביבתיים והבריאותיים?
האין בכוח מנהיגי המלחמות ומתכנני ההשתלטות וההרס, לפנות לדו-שיח, להבנה ולשלום? אין מנוס מלשאול: למה החיסול האנושי ששפת האלימות, המלחמה וההרס בולעת את הדו-שיח, השלום והחופש?
התוצאה: האדמה היא שדה מלחמות על סוגיהן. בתי חרושת ובתי מלאכה מבעירים את אש המלחמות ויוצרים שווקים ובתי מסחר לכלי משחית ומשחטות. דרכנו כיום כבני אנוש נעה בכוון הרג, השתלטות, השפלת האדם ושוד העמים. הזרמים המחשבתיים-מדיניים השולטים בעולם הופכים אותו לבסיס למלחמות, פועלים למחיקת המהות האנושית והריסת היצירתיות, האמנות והפיכת הדת עצמה לנשק מוחשי שימושי.
החינוך השולט בעולם, מאפשר, בדרך זו או אחרת, במעט או בהרבה, בשקט או במלל, באקטיביות או בניטרליות, לאדם לזהם את האדמה ולהרוס אותה.
התוצאה שאנו רואים את המאזניים הערכיים צועדים למעלה לכוון העריצות והדיכוי . השליט הגדול הוא זה המדכא את העמים והחברות ומשתלט עליהם ומנצל אותם וסותם את פיותיהם. החכמה כיום היא בערמומיות הפוליטית המרמה, ולא בחכמת הראיה ויצירת הפתרונות והדרכים החיוביים אשר מכבדים את גורלות העמים וחירויותיהם.
באמצעות האמנות ניתן ליצור חזית אחת עולמית, ללא חילוקי דעות, שתתרכז בגילוי הנסתר, ביצירתיות ללא גבולות, יצירת יחסים חדשים בין האמנות, האדם והחיים, ובין האדם והאדם.
בחזית הזאת ננסח, לא רק חוקים עולמיים אנושיים, אלא גם חוקים לכוכבנו הגדול המיוחד, חוקי האדמה - האם. כך תצטרף נבואת הראיה לנבואת העשייה, לחזית אנושית אחת שנקרא לה - חזית הגורל.
והשאלה היסודית עתה: מהו תפקיד הערבים בחזית הזאת?

תאריך:  25/01/2018   |   עודכן:  25/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 צבי גבאי / Tzvi Gabay
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי ליפמן
נאומו ההזוי של אבו מאזן בפני המועצה של אש"פ, נאום שבו הוא התכחש, טוטאלית, לקשר שבין העם היהודי לארץ ישראל, שבו הוא אף הגדיר את שיבת עם ישראל לארצו כאירוע קולוניאליסטי גרידא, בא לו ביום רע    יומיים לאחר מכן חזרו האמריקנים על מחויבותם הבלתי מעורערת לישראל, ולירושלים בירתה
משה נסטלבאום
למה מני נפתלי אב הבית במשרד ראש הממשלה פראייר? למי אתם עוזרים כשאתם יוצאים בימים הקרים להפגין נגד שחיתות? ולמה המחאה תפאורה, ההפגנות הצגה, והאמת עירומה?
איתן קלינסקי
יתרו ערב לביטחונו האישי של משה    דרך התנהלותו של יתרו, מנהיג דתי במדבר סיני, מכתיבה נורמות התנהגות אנושית כלפי זר נרדף הנתון במצוקה
בעז שפירא
הראשון אוחז במיקרופון בגלי צה"ל ובו הוא עושה כבתוך שלו    השני ארכי מחבל, רוצח עם קבלות    מה המשותף בין השניים תשאלו? שניהם מצפצפים על אביגדור ליברמן "לזכותו" נצברו כבר כמה וכמה קבלות על הבטחות ריקות שאינן מיושמות
עמוס גלבוע
הכתב הזדעזע כשהוברר לו שאנשי המחנה רוצים להמשיך ולהיות פליטים ומאמינים שיבוא היום וכל צאצאי הפליטים יחזרו לבתיהם בישראל, ויכוננו מדינה פלשתינית אחת מהירדן ועד לים התיכון בה היהודים יהיו מיעוט    ומי מנציח את האמונה הזאת ? אונרא, סוכנות הסעד לפליטים הפלשתינים של האו"ם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il