X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנה כי כן החליטה חברת החשמל להוסיף למצבת כוח האדם שלה גם את ה"שטקר" הזה שיקבל מעתה חשמל חינם וכל שני וחמישי ישבות שביתה איטלקית, ואנו נחיה ללא חשמל ועוד נשלם על זה הון תועפות בטח חברת החשמל תכניס מחר לעבודה את "פקק", מחרתיים את "מתג" ולבסוף נקבל גם את "מכת חשמל"!
▪  ▪  ▪
חושך [צילום: יניב נדב/פלאש 90]

תושבי השרון נוכחו לדעת לפני שלוש שנים איך הופכים תוך מספר ימים אנשים נורמטיביים מסוג הומו ספיאנס ליצורים נוסח האדם הקדמון. זה התחיל בבוקרו של יום ראשון כשסופה עזה פילחה תוך דקות ספורות גזעי עצים ומוטטה ענפים שהפילו מספר שנאים, נפלו וקרעו כבלי חשמל. ויהי חושך בשרון.
בשלב ראשון עוד שמרנו על צלם אנוש. טילפנו לחברת החשמל ודיברנו איתם באופן מנומס כיאה לאנשי תרבות: "מתי, במחילה מכבודכם, תתוקן התקלה, ויחזור החשמל וכד'"?
לצערנו, אחד-אפס-שלוש הסתתר מאחורי מענה קולי של גבר עצבני שמלמל בקול לא ברור שחברת החשמל מודעת למצב, שכל עובדי החברה פועלים במתכונת חרום ושהחשמל יחזור תוך מספר שעות.
טוב. בלית ברירה יצאנו לרחובות המוארים באור הכוכבים, נושאים עמנו את כל הבשרים שהפשירו במקפיאים. אספנו את הענפים שהסערה הפילה ועשינו מדורות ברחבי השרון. אין טלוויזיה. אין מחשב, אך מדורות היו לאין קץ, ומלא בשרים על האש.
ביום השני קמנו ועדיין אין חשמל. טלפנו לחברת החשמל, אך אלה עמדו בסירובם לספר את האמת ורק הסתתרו מאחורי אותה הודעה לקונית בקולו של הגבר המעצבן ההוא שהם עושים את כל המאמצים והחשמל יחזור תוך מספר שעות.
ניסינו לנחש מיהו אותו גבר המסתתר מאחורי המענה הקולי, והגענו למסקנה שמדובר ב"שקע". חלק טענו, שזה דווקא "תקע", וחלק קבלו על כך שמילא "שקע" ו"תקע", אבל למה צריך להוסיף עוד כוח אדם לחברת החשמל שבין כה לא עושה דבר. כוונתם הייתה, מן הסתם, לתינוק ההוא, "שטקר", שנכנס לעבוד בחברת החשמל לא מזמן.
גם השם שלו מעצבן: "שטקר", נשמע כאילו יש בשמו רמיזה לשטינקריות. מי בכלל אוהב שטינקרים? ואת מי הוא משטנקר? את העובדים בחברת החשמל? את ההנהלה, או אותנו, הצרכנים שתמיד נופלים בפח?
הנה כי כן החליטה חברת החשמל להוסיף למצבת כוח האדם שלה גם את ה"שטקר" הזה שיקבל מעתה חשמל חינם וכל שני וחמישי ישבות שביתה איטלקית, ואנו נחיה ללא חשמל ועוד נשלם על זה הון תועפות. בטח חברת החשמל תכניס מחר לעבודה את "פקק", מחרתיים את "מתג" ולבסוף נקבל גם את "מכת חשמל"!
בכל אופן, הנה הגיע שוב ערב ונותרנו ללא מזון. בבתים רעדנו מקור וכסומים התהלכנו בין הכתלים. לכן החלטנו לצאת שוב החוצה, הדלקנו מדורות מגזרי העצים שנותרו, והתחלנו במצוד אחר "שקע" ו"תקע". שמנו אותם על האש. חשמל הם לא יודעים לספק, אבל לפחות הם טעימים והילדים שלנו כבר לא רעבים.
למען האמת חיפשנו גם את השטינקר ההוא - "שטקר" - ובמזל שלפנו אותו מבריכה של מלון בים המלח כשהוא נופש יחד עם עוד 99 בליינים מחברת החשמל. כך גם גילינו שהוא בכלל לא תינוק עם מוצץ כפי שחברת החשמל מציגה בפרסומות שלה, אלא גבר בגיל העמידה שעיר ובעל כרס, בערך כמו "שקע" ו"תקע".
בבוקר היום השלישי קמנו אל אין חשמל. במוקד החברה המשיך המענה הקולי לנהום בקול עייף: "עוד מספר שעות".
הילדים בכו שאין מה ללבוש. כל הבגדים בכביסה. אין אפשרות לכבס. אין חשמל. לכן השתמשנו בעורות של שקע, תקע והשטינקר ההוא, מה שמו? כן - שטקר. תפרנו מהם בגדים נוסח טרזן עבורנו ועבור הילדים.
לא היה לנו כוח לדבר, או להקשיב. התחלנו לשוחח האחד עם השני בנהימות, כמו הבחור ההוא מהמענה הקולי:
- "מה?... לא...מתי יחזור?... בטוח?...לא..."
בבית החשוך והקר לא היה טעם להישאר, לכן יצאנו שוב החוצה, טיפסנו על העצים שעוד נותרו בשרון ותיצפתנו אם רואים עוד אי-אילו אנשי חברת חשמל. ממילא הם כמו שקע ותקע, רק מדברים, לא עושים דבר. מזל שלפחות הם טעימים, וגם ניתן לראות אותם מרחוק. הם מנצנצים בחשיכה מרוב החשמל חינם שהם מקבלים.
הנה כי כן, נוכחתם לדעת איך חברת החשמל החזירה אותנו תוך שלושה ימים לתקופת האדם הקדמון. אם נישאר עוד יום אחד ללא חשמל, נזחל חזרה אל מעמקי הים כיצורים חד תאיים....
C וכל הזכויות שמורות להאפלה הגדולה בשרון לפני שלוש שנים, ולטובת תושבי אשדוד שהשנה חוו חוויות דומות.
מקורות:
תדמית על חשבון הציבור: 18.25 מיליון שקל - זה הסכום ששילמה חברת החשמל הממשלתית על פרסום בכלי תקשורת ב-2013... יתרת הכספים מימנה קמפיינים שניהלה החברה, בין היתר לצורך שיפור תדמיתה. זאת בזמן שהיא מתמודדת עם מצוקה פיננסית, וברקע הליכי רגולציה דרמטיים עבורה. ארגון אמון הציבור: "באמצעות שקע ותקע מנסים להסתיר חריגות שכר במיליארדים". אבי בר-אלי, 17.06.2014, דה מרקר
    חברת החשמל מתנצלת על משבר החשמל. חלקים נרחבים באזור השרון עדיין מנותקים מרשת החשמל
  • מדובר בכ-60,000 צרכנים
  • הצפי לחזרת החשמל - בצהריים
  • קריסת עצים, הצפות וחסימות. נצחיה יעקב, 25.10.2015, ישראל היום.
בשיא המשבר: עובדי חברת חשמל יצאו לנופש. בעוד עמיתיהם נאבקים במשבר החמור ביותר שידעה החברה בשל הסערה, כ-100 עובדים וגמלאים של חברת החשמל יצאו להשתלמות בים המלח. בחברת החשמל טוענים: המשתתפים בכינוס אינם אנשי שטח ולא יכלו לסייע במשבר
מתן חודורוב, 28/10/2015, nana 10

תאריך:  12/02/2018   |   עודכן:  12/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכת חשמל לזמן עבר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מכת מצריים חושך וערוב
אחד מהעם9  |  18/02/18 09:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אליעז
כלום הארגון לא ידע בעת גיוסו של מר פרי אם האיש שירת או לא שירת בצה"ל? כלום אין זה אחד הדברים הראשונים שעל המוסד לבדוק?
עו"ד אמיר ויתקון
חוסר היכרות מספקת עם המורכבות של הליכי בוררות עלול להוביל לתוצאות לא רצויות, ובמיוחד בעסקות בינלאומיות. הנה המכשולים האפשריים והדרכים להתגבר עליהם
אליהו קאופמן
החיבור בין הערבים לשמאל - בעניין ההתאזרחות במדינה, איננו זהה אך בגלל השתלטות השמאל על ענייני מדיניות החוץ של הערבים הרי שאינטרסי הערבים מקופחים על-ידי השמאל
איתן קלינסקי
פרשת "תרומה" דנה במשכן פיזי ומשכן רוחני-ערכי. היא חייבת לאתגר אותנו כיום כחברה הבונה מערכת מיסוי. עלינו להיות קשובים לאלו שעול המס מכביד עליהם, לאלו שאינם יכולים לקיים את משפחותיהם, גם כשהם יוצאים לעבודה. פרשת "תרומה" חייבת להנחות אותנו כיום לשקול פעם נוספת את גובה המיסוי על שלל מצרכי יסוד חיוניים קיומיים
יוני בן-מנחם
בכיר אירני מאשר כי אירן מקימה חזית מאוחדת נגד ישראל שתפעל מסוריה, לבנון ורצועת עזה. אירן מהדקת את שיתוף הפעולה הצבאי עם ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי וקבלן הביצוע של תוכניתה הינו הגנרל קאסם סולימאני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il