X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ב"הצמה של אבא" נותן איציק כהן את תפקיד חייו כאב גוסס הנפרד ממשפחתו ההצגה כובשת ונדירה, ועלולה לגרום לבכי בלתי נשלט, אבל גם ללא מעט רגעי צחוק
▪  ▪  ▪
איציק כהן אחד גדול. "הצמה של אבא" [צילום: עכבר העיר]

האם הורה מסוגל לאהוב את כל ילדיו בצורה שווה כל הזמן, האם הילדים מצליחים להרגיש את האהבה הזו מבעד לביקורת ולקשיים? הצמה של אבא שעולה בתיאטרון הקאמרי מנסה לענות בכנות ובאומץ לב על שאלות אלו. ההצגה, שרצה כבר 500 פעמים, היא יצירה משובחת למדי, המתהדרת בקאסט שחקנים איכותי ומהוקצע. את המחזה המקורי כתבו רמי דנון ואמנון לוי והוא השלישי בטרילוגיות הדרמות המשפחתיות שיצרו השניים - "שיינדלה" ו"תיקון חצות".
המחזה דן, בין השאר, ברצונה של משפחה חלאבית במקור להיטמע בישראליות על-ידי שינוי שם המשפחה והערצת האשכנזיות, ובעיקר ביחסי הורים וילדים במשפחה. העלילה מספרת על משפחת ספיר, לשעבר ספדי, המתקבצת יחדיו עקב גסיסתו של האב, איחוד מחודש שמעורר את כל השדים. את עזרא האב מגלם בצורה מופלאה השחקן איציק כהן (המפיקים) שיוצר כאן דמות מקסימה, חזקה, ישירה ומצחיקה מאוד. גאולה נוני בתפקיד האם יוצרת דמות נאיבית ונוגעת ללב, המתמודדת עם האובדן המתקרב בעיקר דרך ויכוחים עם עזרא, אך נאמנותה אליו לא מאפשרת לה לשקר לו.
לזוג שלושה ילדים: הבת פרידה (עירית קפלן המקסימה ומלאת ההומור), שסובלת מצליעה קלה וסוחבת כל חייה שק עלבונות, אך בכל זאת נשארת מלאת אהבה ונתינה. הבן הבכור, ויקטור מנהל את רשת הסופרמרקטים של אביו. הוא חש מקופח תמידית לאור נאמנותו למשפחה, אך גם מלא רגשי אשם עקב בגידותיו התכופות באשתו. האח הצעיר במשפחה הוא אמיר, מרפא סיני בעל צמה, שברח עד יפן וסין מאביו הביקורתי ומכל מה שמשפחתו מייצגת, ועתה נאלץ להתמודד איתם פנים מול פנים.
יחסיהם של אמיר ואביו מהווים את עיקר ההצגה. את ההתמודדות עם גסיסתו של אביו הוא מעביר בהתרחקות ובשיחות עם הפסיכולוג (אלי גורליצקי), בהן הוא מנסה לפתור את בעיותיו עם אביו שהיה נוקשה אליו כל חייו ולטענתו "לא ראה אותו באמת". כשאמיר מגיע לבסוף הביתה, הוא מחליט לכפר על הניתוק ולשמח את אביו ע"י המצאה של חתונה עתידית דמיונית עם שכנתו ההריונית, כדי שאביו יראה שהוא סוף סוף "הסתדר".
בוכה או צוחקת?
העלילה הסוחפת הזו בביצוע המקצועי של הקאסט, מתרוממת לשיאי דרמה עם רגעים קומיים רבים והסיפור עצמו מרתק להפליא, כמו גם היחסים בין הדמויות. מעניין לציין כי בהצגה הספציפית שזכיתי לראות, אמיר קריאף, המשחק את אמיר, לא יכול היה להשתתף עקב פריצת דיסק והשחקנים חשפו בתום ההצגה, כי השחקן מיכה סלקטר נכנס לתפקיד בין יום, ולמעשה היה מחובר לאוזניות במשך כל ההצגה וקיבל את הטקסטים מקריאף כל העת. ועדיין, בזכות הטקסטים הנפלאים, ההעמדה והבימוי של דנון, הסצינות בין האב והבן היו מרגשות עד דמעות והמשחק היה משכנע, במיוחד ברגעי המתח. הבימוי עצמו היה מדויק ולא גלש לרגשנות מיותרת ולמרות הנושאים הטעונים, יש בו לא מעט רגעי הומור, בהם הקהל ממש גואה מצחוק. התפאורה רזה ביותר ומסומנת רק על-ידי חפצים ורהיטים, ללא אלמנטים עיצוביים שיעניקו תחושת שייכות עם מאפיינים ייחודיים. ובכל זאת, מדובר בחוויה מרגשת, ישראלית מאוד, ועם איציק כהן אחד גדול.

לדף ההצגה "הצמה של אבא"
תאריך:  18/03/2007   |   עודכן:  18/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איציק כהן משתכנז
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אלי גורשטיין ולא גורליצקי. ל"ת
תיקון טעות  |  18/03/07 17:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי משגב
"ארץ נהדרת" תקעה לנו שוב לקט שחידד את העובדה שסאטירה אין שם    וגם הטיפול בדיקפריו והמדינה המטורללת שלנו מתברר כפאשלה כואבת במיוחד
מתי טוכפלד
חברי הליכוד סיירו היום בבקעת הירדן    "זוהי רצועת ההגנה המזרחית", אמר נתניהו    חברי התנועה תקפו את הממשלה על מה שכינו, "ייבוש תקציבי שמביא לבריחת תושבים"
קליה מור
פינת השלושה בתל אביב מתגלה כפנינה של ממש עם טייק אוואי של מנות נדיבות ומגרות מהמטבח הבוכרי במחירים זולים במיוחד
אורון שמיר
בזכות שילוב מרתק בין מציאות אפרורית לעולם פנטסטי מרהיב ועיצוב אמנותי גאוני, "המבוך של פאן" הוא אחד השיאים הקולנועיים של השנה
מתי טוכפלד
כך הודיע יו"ר ועדת השרים לענייני סמלים, יעקב אדרי    מחר יתקיים דיון ראשון בהליך מציאת השם למלחמה    לפי אדרי, הדבר נובע בעיקר מלחץ המשפחות השכולות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il